Gå til innhold

Få savner NRK i streiken - på tide å legge ned statskanalen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Men da faller argumentet om fattigdom bort. Millionærer kan også plombere TVen.

Jeg har aldri argumentert noe om fattigdom, du gjør. Alle kan plombere TV selvsagt.

 

 

Du sa "Hvis du er fattig trenger du jo ikke betale for NRK lisens."

 

Noe som er feil.

 

Jeg må overbetale, når det er mange alternativer som er billigere. Å tvinge noen til å abonnere er baklengs. 

 

Driter 100-0 om du liker NRK. Jeg ser ikke på det i det hele tatt.   har sett ca. 3 episoder nytt på nytt siste 15 årende , det har kost meg 40.000 ca.

 

Og at jeg kan velge å ikke ha TV er noe jævla tull, jeg ønsker å ha TV , men uten NRK.  Jeg ønsker å ha 40 kanaler. Ønsker bare ikke å betale samme for NRK som jeg betaler for alle de andre 40 kanalene. At jeg skal betale for at NRK sitter et web-kamera foran en peis eller på hurtigruten er en jævla skam nå du betaler 1 million til en som sitter på ræven i USA som korrespondent. 

 

Videre har NRK mistet store deler av hva som var noe å like, de har ikke OL, de har ikke VM i fotball, de har ikke tippeligaen.  Deler av vanlig sport som de sendte er nå også på andre kanaler. Og det er greit, og det viser at det er et system som ikke fungerer og ikke kan konkurrere imot kommersielle medier. 

 

Det er et hauggammelt system som ble innført når det fungerte, Familier samlet seg for å se på den ENE kanalen de hadde, folk satt å så på trim for eldre, fordi det var hva som var på TV.  Nå trenger vi ikke det lengre, og burde kunne velge det vekk.

Endret av depaderp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

....Nå trenger vi ikke det lengre, og burde kunne velge det vekk.

Det å la borgerne i dette landet bestemme slike ting selv, det er dessverre en veldig tung pille enkelte mennesker å svelge.

Lenke til kommentar

Ettersom nesten halvparten av landets befolkning er under gjennomsnittlig intelligente. Og selv gjennomsnittlig intelligens strengt tatt ikke er så mye å skryte av. Så skal vi være svært glade for at "borgerne i dette landet" ikke får bestemme slike ting selv... Da hadde vi fremdeles kjørt med hest og kjerre her i landet... Om vi var heldige...

Lenke til kommentar

NRK er idiotiske. 

NRK er kjent for den eldre garde som slår på tvn på NRK hver dag og har den stående på til midnatt når de tusler til sengs, og så gir NRK faen i de og skal lage fjase program for ungdom som driter langt i hva NRK driver med og det er ikke NRK som er førstevalget for de. 

Lenke til kommentar

NRK er idiotiske. 

NRK er kjent for den eldre garde som slår på tvn på NRK hver dag og har den stående på til midnatt når de tusler til sengs, og så gir NRK faen i de og skal lage fjase program for ungdom som driter langt i hva NRK driver med og det er ikke NRK som er førstevalget for de. 

 

Du har litt å glede deg til. Eller trodde du "den eldre garde" ble født som den eldre garde? ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

NRK er idiotiske. 

NRK er kjent for den eldre garde som slår på tvn på NRK hver dag og har den stående på til midnatt når de tusler til sengs, og så gir NRK faen i de og skal lage fjase program for ungdom som driter langt i hva NRK driver med og det er ikke NRK som er førstevalget for de. 

Nei. Tvert i mot! Det har mange, særdeles dyktige ansatte. Litt høye på pæra, men i hvilken statsinstitusjon* er de ikke det . (Ikke uten grunn at onde tunger kaller NRK for ARK.)

NRK, som arbeidsgiver, er også i særklasse. NRK er bl.a.  et alternativ til Blåkors for sine ansatte - med lønn også.

 

Det er lett å kritisere når men en sjelden gang svipper innom, tenker: "Ærlig talt æsse!" og svipper videre.

 

Jeg utfordrer: " Når som helst, les NRK programmene for morgendagen, både TV og Radio.

Jeg tror "Ærlig talt æsse!" blir til: "Ojy-sann, kanskje jeg skal lytte/se på det, men resten er bare dritt!

 

* Hvor fortjeneste er et fremmedord (egentlig et fy-ord) og uten betydning for budsjettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåvel geita, enten er du med på spleiselaget som resten av oss. Eller så betaler du ikke lisens, men har likevel adgang til de samme tjenestene som resten av oss. Det er deg det ikke er synd på!..

 

Ser ingen grunn til å bruke "tjenestene" til en venstrevridd kanal som promoterer nasjonalt selvmord og andre degenererte venstreorienterte temaer.

Lenke til kommentar

Ettersom nesten halvparten av landets befolkning er under gjennomsnittlig intelligente. Og selv gjennomsnittlig intelligens strengt tatt ikke er så mye å skryte av. Så skal vi være svært glade for at "borgerne i dette landet" ikke får bestemme slike ting selv... Da hadde vi fremdeles kjørt med hest og kjerre her i landet... Om vi var heldige...

 

Nordmenns IQ er ikke så alt for verst

 

iq_by_country.png?_g_build_=152342143906

 

Kilde

 

Men så stoler jeg mer på at borgerne selv kan gjøre opp sine egne valg, mens andre mener politikerne gjør bedre valg. Selv blir jeg mer og mer overbevist at jeg bruker pengene mine bedre enn de folkevalgte hver eneste dag, spesielt når man ser hvor mye som blir sløst bort på alt mulig tull. Politikerne kunne hatt godt av å melde seg på Luksusfellen for en episode eller to!

 

Nei takk, la meg beholde mer av mine egne penger slik at politikerne får mindre å sløse bort.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en tråd som handler om NRK og TV-lisens tillot jeg meg å fokusere på nordmenns intelligens. I forhold til dette tema ser jeg ikke relevansen i at vi har gjennomsnittlig høyere IQ i Norge enn de har i Afrika. Og jeg snakket forøvrig heller ikke nødvendigvis om IQ, men det litt mer diffuse begrepet "intelligens".

 

Kommentaren min var bare ment som en versjon av George Carlin's: “Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.”...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ettersom nesten halvparten av landets befolkning er under gjennomsnittlig intelligente. Og selv gjennomsnittlig intelligens strengt tatt ikke er så mye å skryte av. Så skal vi være svært glade for at "borgerne i dette landet" ikke får bestemme slike ting selv... Da hadde vi fremdeles kjørt med hest og kjerre her i landet... Om vi var heldige...

 

Nordmenns IQ er ikke så alt for verst

 

iq_by_country.png?_g_build_=152342143906

 

Kilde

 

Men så stoler jeg mer på at borgerne selv kan gjøre opp sine egne valg, mens andre mener politikerne gjør bedre valg. Selv blir jeg mer og mer overbevist at jeg bruker pengene mine bedre enn de folkevalgte hver eneste dag, spesielt når man ser hvor mye som blir sløst bort på alt mulig tull. Politikerne kunne hatt godt av å melde seg på Luksusfellen for en episode eller to!

 

Nei takk, la meg beholde mer av mine egne penger slik at politikerne får mindre å sløse bort.

 

Kan man stole på en side som har to land på delt første plass og neste land på listen på andreplass når det kommer til intelligens?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nyhetskanalen for nyheter

 

TV2 sin, mener du? Er ikke spesielt imponert over nivået der.

 

 

This. 

 

Problemet er ikke at folk snur ryggen til NRK for godt, det er at man nå for alvor ble oppmerksom på den håpløse populistiske slagsiden TV2 har og hvor viktig en uavhengig statskanal uten private eierinteresser faktisk er. Det er som å se nettavisen med levende bilder, budskapt dummet ned og skreddersydd for de aller enkleste av oss.

 

IQ svinnet hadde startet for alvor hadde dette pågått stort lenger, enda godt vi tok oss råd til å lønne journalistene som jobber for oss alle her ordntlig. De er tross alt siste skanse vi har mot fake news som alle andre land uten en seriøs statlig og uavhengig nyhetsformidler sliter med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nyhetskanalen for nyheter

 

TV2 sin, mener du? Er ikke spesielt imponert over nivået der.

This. 

 

Problemet er ikke at folk snur ryggen til NRK for godt, det er at man nå for alvor ble oppmerksom på den håpløse populistiske slagsiden TV2 har og hvor viktig en uavhengig statskanal uten private eierinteresser faktisk er. Det er som å se nettavisen med levende bilder, budskapt dummet ned og skreddersydd for de aller enkleste av oss.

 

IQ svinnet hadde startet for alvor hadde dette pågått stort lenger, enda godt vi tok oss råd til å lønne journalistene som jobber for oss alle her ordntlig. De er tross alt siste skanse vi har mot fake news som alle andre land uten en seriøs statlig og uavhengig nyhetsformidler sliter med.

 

Spar deg. NRK har en agenda like mye om ikke mer enn TV2 så eierinteresser er irrelevant. Forskjellen er at folk ikke tvingens til å betale for propagandaen til TV2.

 

NRK-sjefer innrømmer at de er venstreekstreme – jobber for flerkultur

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

 

 

Nyhetskanalen for nyheter

 

TV2 sin, mener du? Er ikke spesielt imponert over nivået der.

This. 

 

Problemet er ikke at folk snur ryggen til NRK for godt, det er at man nå for alvor ble oppmerksom på den håpløse populistiske slagsiden TV2 har og hvor viktig en uavhengig statskanal uten private eierinteresser faktisk er. Det er som å se nettavisen med levende bilder, budskapt dummet ned og skreddersydd for de aller enkleste av oss.

 

IQ svinnet hadde startet for alvor hadde dette pågått stort lenger, enda godt vi tok oss råd til å lønne journalistene som jobber for oss alle her ordntlig. De er tross alt siste skanse vi har mot fake news som alle andre land uten en seriøs statlig og uavhengig nyhetsformidler sliter med.

 

Spar deg. NRK har en agenda like mye om ikke mer enn TV2 så eierinteresser er irrelevant. Forskjellen er at folk ikke tvingens til å betale for propagandaen til TV2.

 

NRK-sjefer innrømmer at de er venstreekstreme – jobber for flerkultur

 

 

Skal du avklare realitetene med en link til frieord.no? Hahahahaha. Ja du sa det selv, spar oss.

 

"Nettstedet drives av Thorgrim Bredesen som tidligere fungerte som leder for den høyreekstrem organsisasjonen Vigrid."

Lenke til kommentar

 

 

This. 

 

Problemet er ikke at folk snur ryggen til NRK for godt, det er at man nå for alvor ble oppmerksom på den håpløse populistiske slagsiden TV2 har og hvor viktig en uavhengig statskanal uten private eierinteresser faktisk er. Det er som å se nettavisen med levende bilder, budskapt dummet ned og skreddersydd for de aller enkleste av oss.

 

IQ svinnet hadde startet for alvor hadde dette pågått stort lenger, enda godt vi tok oss råd til å lønne journalistene som jobber for oss alle her ordntlig. De er tross alt siste skanse vi har mot fake news som alle andre land uten en seriøs statlig og uavhengig nyhetsformidler sliter med.

 

Spar deg. NRK har en agenda like mye om ikke mer enn TV2 så eierinteresser er irrelevant. Forskjellen er at folk ikke tvingens til å betale for propagandaen til TV2.

 

NRK-sjefer innrømmer at de er venstreekstreme – jobber for flerkultur

 

 

Skal du avklare realitetene med en link til frieord.no? Hahahahaha. Ja du sa det selv, spar oss.

 

"Nettstedet drives av Thorgrim Bredesen som tidligere fungerte som leder for den høyreekstrem organsisasjonen Vigrid."

 

 

Angriper personen når ballen er utenfor rekkevidde ? ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...