Gå til innhold

Få savner NRK i streiken - på tide å legge ned statskanalen?


Anbefalte innlegg

Og igjen ingen vestlig media er objektiv i hva de rapporterer (rapportasjen er objektiv, men ikke HVA de rapporterer). Eksempelvis om du ser på nyheter fra Kina. Bildet vi får av alle mediekilder her er ikke balansert og representativt.

 

Eksempel: NRK rapporterer at USA ikke liker at Kina flyr fly i havet rett utenfor landet sitt

NRK rapporterer ikke at Kina ikke liker at USA seiler hele Stillehavsflåten sin rett utenfor Kina sin grenser en halv jordklode fra basen til denne flåten.

 

Så bildet er: Kina er aggressiv og USA gjør ingenting galt.

 

Artiklene i seg selv er derimot objektive.

 

 

Så siden ingen Vestlige mediehus gir et riktig bilde her, bør vi fjerne alle?

 

 

Hele grunnen til å ha flere nyhetskilder er jo fordi at en kilde sjeldent gir hele bildet. Det å fjerne nyhetskilder er dermed idiotisk. Og det at en eller to private aktører eier alle kilder er problematisk. Så å fjerne medier for å få et riktigere bilde av nyheter? Det er idioti. Det å ha mest mulig med flest mulig eiere er det aller beste.

Du vet ikke en gang hva internasjonalt farvann er, flaut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du vet ikke en gang hva internasjonalt farvann er, flaut.

 

Du tenker det er helt uproblematisk om hele den russiske marinen er stilt opp utenfor Norge så lenge de er i internasjonalt farvann?

 

Hverken USA eller Kina bryter noen nasjonale grenser. Men de protesterer mot militær aktivitet over internasjonalt farvann. Fordi vet du hva? Internasjonalt farvann er der du er rett før du går inn i nasjonalt farvann. 

 

Hvis Tyskland bygger opp store militærstyrker og plasserer alle på grensen til Frankrike, tror du ikke de vil reagere? Jo selvfølgelig har Tyskland lov til det, men..

 

 

Eneste grunn til at Nord-Korea lever i dag er fordi en gruppe amerikanske soldater rykket med stor hastighet rett mot den kinesiske grensen. Dette gjorde at soldatene på kinesisk side av grensen gikk over grensen og angrep amerikanerene og drev dem ut av Nord-Korea.

 

Så om du ikke er klar over viktigheten av militær aktivitet nær et lands grense er det vel heller du som burde vært flau.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du er jo helt på jordet i antydningen din om hva slags nyheter vi hadde fått med bare NRK. Virker som du mener at siden du ikke liker NRK, så må vi ha noe som "veier opp" i andre enden av skalaen. Så da får det heller bare være at andre enden av skalaen er å gå med spisse hvite hetter og påstå at det er verre i Norge enn i Afghanistan.

 

Det er forøvrig ingen her som argumenterer for at vi kun skal ha NRK. Kun at vi lar være å jevne ut med rasistpakk fra Document og Resett. Men det er vel for mye forlangt? Rasme = bra, sosilalistpakk = djevelens dinglebær?

Er det rasistisk å dekke kriminalitet fra innvandrermiljøene også nå?

 

Nå er det jo ikke det de gjør da. Men om det var sant, så selvfølgelig ikke. Jeg bare satt på spissen hvor idiotisk det høres ut når du refererer til NRK som sosialist pakk. Det er visst helt greit i din verden. Men Resett og Document med sine overtydelige anti immigrasjons agendaer, må man altså ikke finne på å kalle rasistpakk. Noe som forøvrig aldri hadde falt meg inn å gjøre hadde det ikke vært usaklighetene dine...

 

Nei, du må for all del få lov å betale for NRK. Og jeg skal ikke tvinge deg til å betale for Aftenposten, TV2, Resett eller Document. Men da kan du få la meg slippe å betale for noe jeg ikke bruker også.

Synes å minnes at jeg ble invitert av deg til å flytte fra landet om jeg ikke likte tingenes tilstand. Kan ikke du ta ditt eget råd?

 

Jeg vet at om du betaler skatt, så går deler av den til psykisk helsevern også. Skal jeg gå ut fra at du er bruker, siden du betaler for det? Eller er det enda en ting som vi bare kan legge ned siden du ikke bruker det?

 

Ja, du bor i et land der sosialisme står sterkt. Det har gjort at Norge har kommet på topp 3 listen over beste land å bo i, i verden, de siste 10 årene. At du og dine ikke klarer å si ordet sosialisme uten å få mini slag er komisk...

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du påstår at NRK er like viktig som det offentlige helsevesenet? Da kan vi vel la NRK gå innunder statsbudsjettet da, slik at politikerne kan velge hva de vil prioritere. Ikke at de er så flinke til det, når man ser hvor mye penger de sløser. Selv hadde jeg foretrukket å betale for en privat helseforsikring enn skatt, det hadde vært både billigere og bedre. Men det er en annen diskusjon.

 

Men siden du er inne på hva som skal tvangsbetales av alle, hvorfor ikke påtvinge alle å betale en giro to ganger i året slik at jeg får gratis bensin? Eller hva med gratis hamburger og pizza? Om du syns det er greit å tvinge folk til å betale for underholdning, så er det like greit å tvinge alle til å betale for andre ting også.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du påstår at NRK er like viktig som det offentlige helsevesenet?

Nei, det er din tolkning. Litt som om jeg skulle sagt at prinsippet bak et sykkeldekk og et dekk til lastebil er det samme. Ville du da konkludert med at jeg sa at man kan bruke sykkeldekk på lastebil?

 

Da kan vi vel la NRK gå innunder statsbudsjettet da, slik at politikerne kan velge hva de vil prioritere. Ikke at de er så flinke til det, når man ser hvor mye penger de sløser. Selv hadde jeg foretrukket å betale for en privat helseforsikring enn skatt, det hadde vært både billigere og bedre. Men det er en annen diskusjon.

 

Bokstavelig talt første siden i tråden:

 

Men bare så det er klart, så mener jeg at NRK burde klare seg med mindre penger. Og at lisensen burde fjernes og heller finansieres direkte over statsbudsjettet...

 

Men siden du er inne på hva som skal tvangsbetales av alle, hvorfor ikke påtvinge alle å betale en giro to ganger i året slik at jeg får gratis bensin? Eller hva med gratis hamburger og pizza? Om du syns det er greit å tvinge folk til å betale for underholdning, så er det like greit å tvinge alle til å betale for andre ting også.

Om du går på trygd, så betaler faktisk alle andre i samfunnet bensinen din, og pizzaen, og hamburgerne. Men klart, det kommer jo aldri til å skje deg noe, så vi kan jo bare avvikle hele trygdesystemet også...

 

At du ikke ser verdien i en rikskringkaster finansiert av alle, er et problem du har...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

NRK er en rikskringkaster. Det er ikke NRK sin oppgave å tilby underholdning. De har diverse ansvar for hva de skal sende der mye går på folkeopplysning, ha programmer om distrikter og en del emner som ikke er populærkultur. Ofte kan dette sendes som underholdning for å få flere seere. Så NRK har en del oppgaver som de utfører for den norske staten. Oppgaver som ingen privat aktør utfører. 

 

Så nei du betaler ikke bare for underholdning med NRK, langt ifra. De tilbyr derimot også underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske sykt at du mener at en rikskringkaster er like viktig som et trygdesystem, enten om det er privat forsikring eller offentlig. Du mener rett og slett at folk som er på trygd må greie seg med mindre fordi at det skal tvangsfinansieres en statlig propagandakanal som ingen skal få vri seg unna.

 

Synes du det er greit at fattige og trygdede skal ut med flere tusen kroner fordi at din ideologi tilsier det? Om vi tok alle milliardene som brukes på NRK hvert år på sykehus eller trygdede, hadde ikke det være mye bedre?

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første er det overhodet ingen automatikk i at pengene "spart" på å legge ned NRK hadde gått til helse og trygd. Det er bare et "ad hoc" argument du kom på i farta. Det har ingenting med virkeligheten å gjøre.

 

For det andre trenger ikke ting være "like viktig som" for å likevel skulle burde gjøres. Det finnes nok mye som er langt viktigere på en skala, enn å dusje minst ukentlig for eksempel. Men man bør sette av tid til det likevel. At du trenger bringe frem falske ekvivalenser for å få frem et poeng, viser i grunnen at du ikke har noe poeng overhodet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvor viktig mener du det er at vi bruker på NRK? Om NRK blir finansiert innen statsbudsjettet, hvor mye vil du ta fra noe vi alle mener er viktig, som skole og helse, for at NRK skal drives? Hvor mye er du villig å ta? Skal NRK kun være en TV og en radiokanal eller skal den være en underholdningskanal også? Hvor mange milliarder vil du skal gå til NRK?

 

For ingenting er gratis, det må tas penger et sted, og skal det ikke betales frivillig, da må man ta fra noe annet. Jeg syns det er greit at NRK legges ned slik at folk kan bruke pengene sine på en stor andel ting som er viktigere i livet. Og jeg stoler på andre voksne mennesker til den grad at jeg tror de kan bruke de 3 000 kronene som NRK koster per år på mye en mye bedre måte.

Lenke til kommentar

Jeg kom forresten nettopp til å tenke på alle de hundre tusener jeg har brukt på tannlege og optiker opp gjennom tidene, uten å ha fått en krone fra staten for å få det dekket. Jeg kunne godt tenkt meg å gå til tannlegen litt oftere eller kjøpe meg et ekstra sett briller, noe en nedleggelse av NRK hadde hjulpet med å få dekket. 3000 kr i året er nok til en synstest og et besøk hos tannpleier. Tar det glatt over NRK!

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ganske sykt at du mener at en rikskringkaster er like viktig som et trygdesystem, enten om det er privat forsikring eller offentlig. Du mener rett og slett at folk som er på trygd må greie seg med mindre fordi at det skal tvangsfinansieres en statlig propagandakanal som ingen skal få vri seg unna.

 

Synes du det er greit at fattige og trygdede skal ut med flere tusen kroner fordi at din ideologi tilsier det? Om vi tok alle milliardene som brukes på NRK hvert år på sykehus eller trygdede, hadde ikke det være mye bedre?

 

Hvis du er fattig trenger du jo ikke betale for NRK lisens. Du trenger heller ikke å ha TV heller.

 

Ellers er det denne "ideologien" som gjør at de da faktisk har penger til å leve et liv og ikke blir kastet ut på gaten som alle andre land ville gjort. Det at du kan i det hele tatt ha et hus og en TV som fattig er jo utrolig bra allerede. Alt betalt av staten. Hvis fattige betaler NRK-lisens hvor tror du de får pengene fra? Staten.

 

Så argumentet ditt er ikke veldig logisk. Også fattige betaler alle slags avgifter. Men de får og pengene til å betale dem av staten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer for folkeavstemning. Om det en sak hvor stemmene politiske partiene får på stortingsvalg ikke representerer velgerens ønsker er det på i en slik sak. Om man ser på andre land som har en rikskringkasting er det tatt ifra statskassen, om man er lavtlønt eller ufør ect. vil man betale mindre, siden man har lav inntekt og betaler lavere skatt .

Når man er minstesats ufør f.eks sitter man gjerne bare igjen med 4-5k i mnd. etter faste utgifter, er helt vilt at man skal betale en tredjedel hva man har å rutte med til NRK to mnd. i året, når man kan få 30-40 kanaler med variert underholdning for ca. samme prisen. 

Endret av depaderp
Lenke til kommentar

Morsomt at folk som får trygd klager på avgifter når det er det som betaler trygden deres. Hvis du er på trygd er du idiot om du klager på det. Da kan jeg jo fint si at jeg klarer meg fint uten så mye trygd, hvorfor må jeg betale for  at folk skal sitte hjemme og leve på mine penger og alt de gjør er å klage over NRK lisens?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at folk som får trygd klager på avgifter når det er det som betaler trygden deres. Hvis du er på trygd er du idiot om du klager på det. Da kan jeg jo fint si at jeg klarer meg fint uten så mye trygd, hvorfor må jeg betale for  at folk skal sitte hjemme og leve på mine penger og alt de gjør er å klage over NRK lisens?

 

Hva vet du om det? En som er trygdet kan godt ha betalt inn trygdeavgift når han/hun jobbet. Skal ikke trygdede da ha noe å si på hvordan ting finansieres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...