Gå til innhold

Få savner NRK i streiken - på tide å legge ned statskanalen?


Anbefalte innlegg

At folk ikke tar en titt og ser hva som skjer over dammen er helt utrolig. Der har de FOX "News" (og liknende) som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre, og siden det kommer fra en kanal som kaller seg "News" så må det jo være sant alt som sies der. Avsløringene nå med Hannity som er i daglige samtaler med Trump er sykt lesestoff. Og uten NRK hadde marerittet i USA vært Norges virkelighet også: "Velg din sannhet!"..

 

NRK er "dugnads" arbeid. Og som vanlig er det enkelte som ønsker å snike seg unna. Nå har den blå blå regjeringen vært ved makten lenge nok til at det burde ha begynt å gå opp for enkelte at NRK ikke er "AP kanalen" slik enkelte som ikke liker sannheten ynder å kalle den. Det er bare det at; “It is a well known fact that reality has liberal bias.”..

 

Det er heller ikke bare som nyhets kanal NRK er viktig for Norge. Etter at Northug kom og ødela langrennsporten har jeg ikke orket å se på det. Men jeg unner da andre som fortsatt klarer å finne noe glede i "sporten" å få se det. Ikke bryr jeg meg om hvem som er flinkest til å sparke i en ball. Og ikke har jeg barn heller. Jeg snakker ikke samisk en gang. Og det er ikke vanskelig å forstå at det er for få samer til å kunne gjøre butikk av en samisk kanal. Så jeg sliter ikke med at NRK er forpliktet til å lage innhold for dem. I det hele tatt er det bare å ta en titt på NRKs vedtekter, så burde det ikke være så vanskelig å se hvorfor vi trenger en dem.

 

Men det er klart, enkelte evner jo ikke tenke på andre enn seg selv...

Om du ikke liker Fox så kan du velge CNN, NBC, CBS eller en haug andre mer liberale og venstrevridde kanaler som er minst like aktive med å spre fake news som det Fox News er. Det som er problemet med NRK er at man tvinges til å betale for noe som det finnes mange gode private alternativer for. Jeg syns TV2 Nyhetene er mye bedre enn Dagsrevyen og selv TV Norge er bedre på norsk underholdning enn NRK. NRK har ikke livets rett og dette er ikke 1950 tallet lenger der man bare hadde én kanal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmP8aj/halvparten-av-18-44-aaringene-savner-ikke-nrk-i-det-hele-tatt

 

Svært få savner NRK nå som de streiker. Man har mange andre gode, varierte og kvalitetsbeviste alternativer. Man har lokalradio på FM båndet, lokal nettavis, Netflix og HBO for underholdning, Nyhetskanalen for nyheter, og en haug med andre frivillige alternativer.

 

Er det ikke påtide å la monsteret NRK få lov å dø nå?

Hva er det desperate legge ned ting som går igjen i forumet om dagen?

 

Du kan jo gå foran som et eksempel og legge ned kontoen din..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

At folk ikke tar en titt og ser hva som skjer over dammen er helt utrolig. Der har de FOX "News" (og liknende) som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre, og siden det kommer fra en kanal som kaller seg "News" så må det jo være sant alt som sies der. Avsløringene nå med Hannity som er i daglige samtaler med Trump er sykt lesestoff. Og uten NRK hadde marerittet i USA vært Norges virkelighet også: "Velg din sannhet!"..

 

NRK er "dugnads" arbeid. Og som vanlig er det enkelte som ønsker å snike seg unna. Nå har den blå blå regjeringen vært ved makten lenge nok til at det burde ha begynt å gå opp for enkelte at NRK ikke er "AP kanalen" slik enkelte som ikke liker sannheten ynder å kalle den. Det er bare det at; “It is a well known fact that reality has liberal bias.”..

 

Det er heller ikke bare som nyhets kanal NRK er viktig for Norge. Etter at Northug kom og ødela langrennsporten har jeg ikke orket å se på det. Men jeg unner da andre som fortsatt klarer å finne noe glede i "sporten" å få se det. Ikke bryr jeg meg om hvem som er flinkest til å sparke i en ball. Og ikke har jeg barn heller. Jeg snakker ikke samisk en gang. Og det er ikke vanskelig å forstå at det er for få samer til å kunne gjøre butikk av en samisk kanal. Så jeg sliter ikke med at NRK er forpliktet til å lage innhold for dem. I det hele tatt er det bare å ta en titt på NRKs vedtekter, så burde det ikke være så vanskelig å se hvorfor vi trenger en dem.

 

Men det er klart, enkelte evner jo ikke tenke på andre enn seg selv...

Om du ikke liker Fox så kan du velge CNN, NBC, CBS eller en haug andre mer liberale og venstrevridde kanaler som er minst like aktive med å spre fake news som det Fox News er. Det som er problemet med NRK er at man tvinges til å betale for noe som det finnes mange gode private alternativer for. Jeg syns TV2 Nyhetene er mye bedre enn Dagsrevyen og selv TV Norge er bedre på norsk underholdning enn NRK. NRK har ikke livets rett og dette er ikke 1950 tallet lenger der man bare hadde én kanal.

 

 

Er det slik å forstå at du ikke skjønner at vår modell er den som best (ingenting er perfekt) sikrer at at folk kan slippe å velge sin egen "sannhet". Men faktisk kan stole på at nyhetene de får servert er så uhildet som mulig, og at du ikke ser noen verdi i det?

 

Ser du ingen problemer med det du forfekter; jammen liker du ikke løgnene til FOX, så kan du bare velge en annen kanal som forteller deg det du vil høre? Og er det slik du vil ha det i et fungerende samfunn? Tilbake til de gode gamle dager med stammer og høvdinger?

 

Det er ikke noe problem at vi i et samfunn "tvinges" til å betale for noe som gagner alle. Uten det hadde vi ikke hatt veier, eller helsetjenester for alle. En uavhengig rikskringkaster er et gode for samfunnet. Og foreløpig heller ikke et problem å slippe å betale for...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmP8aj/halvparten-av-18-44-aaringene-savner-ikke-nrk-i-det-hele-tatt

 

Svært få savner NRK nå som de streiker. Man har mange andre gode, varierte og kvalitetsbeviste alternativer. Man har lokalradio på FM båndet, lokal nettavis, Netflix og HBO for underholdning, Nyhetskanalen for nyheter, og en haug med andre frivillige alternativer.

 

Er det ikke påtide å la monsteret NRK få lov å dø nå?

Hva er det desperate legge ned ting som går igjen i forumet om dagen?

 

Du kan jo gå foran som et eksempel og legge ned kontoen din..

 

Jaha, hva med din konto vil du legge den ned :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du bare vil ha én sannhet, hvorfor flytter du ikke til Nord Korea da? Der tillater de bare en sannhet og det er det statskanalen forteller deg.

 

Nei, jeg ønsker ikke å fores med statens oppfatning av hva som er riktig. Og med tanke på at majoriteten av NRKs journalister er sosialister, så er jeg glad vi har flere nyhetskilder som ikke er redde for å fortelle oss den sannheten NRK og andre sosialistkanaler ikke tør å snakke om, som fkes det Resett og Document dekker.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmP8aj/halvparten-av-18-44-aaringene-savner-ikke-nrk-i-det-hele-tatt

 

Svært få savner NRK nå som de streiker. Man har mange andre gode, varierte og kvalitetsbeviste alternativer. Man har lokalradio på FM båndet, lokal nettavis, Netflix og HBO for underholdning, Nyhetskanalen for nyheter, og en haug med andre frivillige alternativer.

 

Er det ikke påtide å la monsteret NRK få lov å dø nå?

Hva er det desperate legge ned ting som går igjen i forumet om dagen?

 

Du kan jo gå foran som et eksempel og legge ned kontoen din..

 

Jaha, hva med din konto vil du legge den ned :)

 

Jeg lider ikke av nedleggelsessyndromet til enkelte her.

 

Ble du forresten støtt på vegne av andre siden du svarer? Ser at det er også en trend i tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du bare vil ha én sannhet, hvorfor flytter du ikke til Nord Korea da? Der tillater de bare en sannhet og det er det statskanalen forteller deg.

Hvis du bare vil ha løgner og fantasier servert som "nyheter", hvorfor flytter du ikke bare til Narnia da?

 

Nei, jeg ønsker ikke å fores med statens oppfatning av hva som er riktig. Og med tanke på at majoriteten av NRKs journalister er sosialister, så er jeg glad vi har flere nyhetskilder som ikke er redde for å fortelle oss den sannheten NRK og andre sosialistkanaler ikke tør å snakke om, som fkes det Resett og Document dekker.

Merkelige greier det der, hvordan NRK pleide å være "ARK" når AP var ved makten. Og at det med brun blå regjering fremdeles er "staten" som leverer propaganda, siden det jo er en "stats" kanal... Likevel har ikke nyhetene blitt hverken "brune" eller "blå"...

 

At du trekker frem Resett og Document som motpoler til NRK er imidlertid ironisk nok passende, trist at du neppe ser hvorfor selv... Større vitser enn de greiene der (jeg vet ikke en gang hva vi skal kalle dem) skal man leite lenge etter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du ikke liker Fox så kan du velge CNN, NBC, CBS eller en haug andre mer liberale og venstrevridde kanaler som er minst like aktive med å spre fake news som det Fox News er. Det som er problemet med NRK er at man tvinges til å betale for noe som det finnes mange gode private alternativer for. Jeg syns TV2 Nyhetene er mye bedre enn Dagsrevyen og selv TV Norge er bedre på norsk underholdning enn NRK. NRK har ikke livets rett og dette er ikke 1950 tallet lenger der man bare hadde én kanal.

 

Har du ikke sett hva som skjer i USA? Noen laget for litt siden en YT video. Alle "lokalnyhetene" i USA var HELT LIKE. Hvorfor? Fordi samme selskap eier alle kanalene og vil spare penger. Så da lager de et script for alle lokal kanaler. Selvfølgelig gjør de jo det.

 

Så hvis vi fjerner NRK så fjerner vi og lokalnyheter i Norge, fordi nasjonale og internasjonale nyheter er mer lønnsomt. Det er jo slik i Norge og. Se på "lokalaviser". De trykker jo stort sett de samme artiklene. Fordi de har samme eier. Om du har kjøpt Stavanger Aftenblad så trenger du ikke kjøpe Bergens Tidene for å si det slik.

 

 

Og hva du synes er best er irrelevant. Sjekk seertallene til NRK og kom og fortell meg at folk synes andre er bedre. Merkelig hvordan dårligste kanal får mest seere?

 

 

Og gode ting med NRK inkluderer f.eks ingen stygg reklame. Ikke overskrifter og slikt for å dra inn lesere. Har du sett nrk.no i forhold til vg.no? Hvis du vil lese nyheter er nrk.no uendelig mye bedre. Ingen reklame. Ingen ekstreme overskrifter. Ingen caps lock. Bare helt vanlige nyheter, presentert helt vanlig. Det er ikke mulig for private. Fordi de må tjene penger. NRK trenger ikke å lokke folk med ekstreme overskrifter.

Hvis du bare vil ha én sannhet, hvorfor flytter du ikke til Nord Korea da? Der tillater de bare en sannhet og det er det statskanalen forteller deg.

 

Nei, jeg ønsker ikke å fores med statens oppfatning av hva som er riktig. Og med tanke på at majoriteten av NRKs journalister er sosialister, så er jeg glad vi har flere nyhetskilder som ikke er redde for å fortelle oss den sannheten NRK og andre sosialistkanaler ikke tør å snakke om, som fkes det Resett og Document dekker.

Jeg har dårlige nyheter til deg. Majoriteten av Norges befolkning er sosialister. Og NRK er rikskringkaster. Så basert på det, så gir det vel rimelig mye mening om de fleste ansatte i NRK er som folk flest i Norge?

 

Eller mener du folk med mening delt av 0.1% av landet bør styre NRK og pushe propaganda ut av kanalen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Merkelige greier det der, hvordan NRK pleide å være "ARK" når AP var ved makten. Og at det med brun blå regjering fremdeles er "staten" som leverer propaganda, siden det jo er en "stats" kanal... Likevel har ikke nyhetene blitt hverken "brune" eller "blå"...

 

At du trekker frem Resett og Document som motpoler til NRK er imidlertid ironisk nok passende, trist at du neppe ser hvorfor selv... Større vitser enn de greiene der (jeg vet ikke en gang hva vi skal kalle dem) skal man leite lenge etter...

 

Gir mening å legge ned NRK om det er forbildene dine for journalistiskk da. Jeg mener mangelen på agendaer, konspirasjoner og faktafeil er jo ekstreme hos NRK. Du kan nesten ikke være skikkelig nyhetsformidler uten å drive med dette.

 

Og det er jo klart at det er bortkastet penger når de ikke engang dekker nyeste kjendisskandale, hva som skjedde med Kardashian og har overskrifter som er kjedelige. Fordi da må du kanskje lese artikkelen istedenfor å bare lese overskriften som er helt misvisende for så å hoppe til konklusjoner og ende opp med å bli misinformert og dummere av å lese nyhetene.

 

NRK er definitivt en trussel mot samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Om du ikke liker Fox så kan du velge CNN, NBC, CBS eller en haug andre mer liberale og venstrevridde kanaler som er minst like aktive med å spre fake news som det Fox News er. Det som er problemet med NRK er at man tvinges til å betale for noe som det finnes mange gode private alternativer for. Jeg syns TV2 Nyhetene er mye bedre enn Dagsrevyen og selv TV Norge er bedre på norsk underholdning enn NRK. NRK har ikke livets rett og dette er ikke 1950 tallet lenger der man bare hadde én kanal.

 

Har du ikke sett hva som skjer i USA? Noen laget for litt siden en YT video. Alle "lokalnyhetene" i USA var HELT LIKE. Hvorfor? Fordi samme selskap eier alle kanalene og vil spare penger. Så da lager de et script for alle lokal kanaler. Selvfølgelig gjør de jo det.

 

Så hvis vi fjerner NRK så fjerner vi og lokalnyheter i Norge, fordi nasjonale og internasjonale nyheter er mer lønnsomt. Det er jo slik i Norge og. Se på "lokalaviser". De trykker jo stort sett de samme artiklene. Fordi de har samme eier. Om du har kjøpt Stavanger Aftenblad så trenger du ikke kjøpe Bergens Tidene for å si det slik.

 

 

Og hva du synes er best er irrelevant. Sjekk seertallene til NRK og kom og fortell meg at folk synes andre er bedre. Merkelig hvordan dårligste kanal får mest seere?

 

 

Og gode ting med NRK inkluderer f.eks ingen stygg reklame. Ikke overskrifter og slikt for å dra inn lesere. Har du sett nrk.no i forhold til vg.no? Hvis du vil lese nyheter er nrk.no uendelig mye bedre. Ingen reklame. Ingen ekstreme overskrifter. Ingen caps lock. Bare helt vanlige nyheter, presentert helt vanlig. Det er ikke mulig for private. Fordi de må tjene penger. NRK trenger ikke å lokke folk med ekstreme overskrifter.

Hvis du bare vil ha én sannhet, hvorfor flytter du ikke til Nord Korea da? Der tillater de bare en sannhet og det er det statskanalen forteller deg.

 

Nei, jeg ønsker ikke å fores med statens oppfatning av hva som er riktig. Og med tanke på at majoriteten av NRKs journalister er sosialister, så er jeg glad vi har flere nyhetskilder som ikke er redde for å fortelle oss den sannheten NRK og andre sosialistkanaler ikke tør å snakke om, som fkes det Resett og Document dekker.

Jeg har dårlige nyheter til deg. Majoriteten av Norges befolkning er sosialister. Og NRK er rikskringkaster. Så basert på det, så gir det vel rimelig mye mening om de fleste ansatte i NRK er som folk flest i Norge?

 

Eller mener du folk med mening delt av 0.1% av landet bør styre NRK og pushe propaganda ut av kanalen?

Da kan du ikke lese mye lokale nyheter, for de er temmelig ulike i hva de dekker og hvordan de dekker nyheter, i motsetning til NRK som spyr ut samme reprisene etterhverandre.

 

De private aktørene er også mye mer omfattende i sine saker. Jeg har fortsatt tilgode å se en eneste sak hos NRK som holde like høy kvalitet som de i Aftenposten eller BT.

Lenke til kommentar

 

Hvis du bare vil ha én sannhet, hvorfor flytter du ikke til Nord Korea da? Der tillater de bare en sannhet og det er det statskanalen forteller deg.

Hvis du bare vil ha løgner og fantasier servert som "nyheter", hvorfor flytter du ikke bare til Narnia da?

Nei, jeg ønsker ikke å fores med statens oppfatning av hva som er riktig. Og med tanke på at majoriteten av NRKs journalister er sosialister, så er jeg glad vi har flere nyhetskilder som ikke er redde for å fortelle oss den sannheten NRK og andre sosialistkanaler ikke tør å snakke om, som fkes det Resett og Document dekker.

Merkelige greier det der, hvordan NRK pleide å være "ARK" når AP var ved makten. Og at det med brun blå regjering fremdeles er "staten" som leverer propaganda, siden det jo er en "stats" kanal... Likevel har ikke nyhetene blitt hverken "brune" eller "blå"...

 

At du trekker frem Resett og Document som motpoler til NRK er imidlertid ironisk nok passende, trist at du neppe ser hvorfor selv... Større vitser enn de greiene der (jeg vet ikke en gang hva vi skal kalle dem) skal man leite lenge etter...

Resett og Document er eksempler på to aviser som dekker saker vi ikke får fra sosialistpakket i NRK. Hadde vi bare hatt NRK så hadde Oslo vært rene paradis og norsksomaliere hadde hatt 90% arbeidsdeltakelse.

Lenke til kommentar

Det er svært få i NRK, om noen, som stemmer FRP/Høyre. De vil jo ha en sikker arbeidsplass, det er ikke uvanlig eller dumt å stemme for eget beste.

 

For min del vil jeg fortsette med NRK. Bare tanken av Bjarte Tjøstheim på det private jobbmarkedet gjør meg engstelig.

Ja, du har sikkert kilde for det?

 

Hvor mange arbeidsplasser er lagt ned under FrP/Høyre regjering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da kan du ikke lese mye lokale nyheter, for de er temmelig ulike i hva de dekker og hvordan de dekker nyheter, i motsetning til NRK som spyr ut samme reprisene etterhverandre.

 

De private aktørene er også mye mer omfattende i sine saker. Jeg har fortsatt tilgode å se en eneste sak hos NRK som holde like høy kvalitet som de i Aftenposten eller BT.

 

Vær så snill å ta en BT og SA en dag og legg dem ved siden av hverandre.

 

Schibsted Norge eier VG, Aftenposten, BT, SA og Fædrelandsvennen. 

 

Så de 2 største riksavisene, samt de to store på Vestlandet og den store på Sørlandet. Så da mangler de bare midt og nord-Norge. Variasjon eller hva?

 

Private er ikke mer omfattende, NRK spyr ikke bare ut repriser. Altså hør på hva du sier. Du klager over at for mye penger brukes på NRK. Og nå driver NRK bare med repriser og er lite omfattende? Nå må du bestemme deg. Ikke at jeg forventet logiske argumenter for å avskaffe NRK. Det kan derimot ikke være slik at de gjør lite arbeid og bare sender repriser samtidig som det koster masse penger.

 

"Jeg har fortsatt tilgode å se en eneste sak hos NRK som holde like høy kvalitet som de i Aftenposten eller BT."

 

Når du ser at folk skriver så bastant at ingenting NRK gjør. Ingen av NRK sine millioner av artikler er bedre enn en eneste fra Aftenposten eller BT så vet du bare at det er tull. Dette er 100% subjektivt. Folk som mener noe er bedre enn noe annet vil si hva de synes den ene gjør bedre enn den andre. Hvis du sier den ene bare er mye bedre enn den andre på alt så betyr jeg "jeg hater NRK og liker BT, derfor er alt NRK skriver søppel." Du har ingen objektivt grunn til å si at den ene er bedre enn den andre. Og jeg tviler på at du kan komme med en heller. Selv om det burde være lett. Du kan ta hvilken som helst artikkel og sammenligne og lett peke på hvor mye bedre aftenposten er. Ifølge deg ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Resett og Document er eksempler på to aviser som dekker saker vi ikke får fra sosialistpakket i NRK. Hadde vi bare hatt NRK så hadde Oslo vært rene paradis og norsksomaliere hadde hatt 90% arbeidsdeltakelse.

 

 

Du er jo helt på jordet i antydningen din om hva slags nyheter vi hadde fått med bare NRK. Virker som du mener at siden du ikke liker NRK, så må vi ha noe som "veier opp" i andre enden av skalaen. Så da får det heller bare være at andre enden av skalaen er å gå med spisse hvite hetter og påstå at det er verre i Norge enn i Afghanistan.

 

Det er forøvrig ingen her som argumenterer for at vi kun skal ha NRK. Kun at vi lar være  å jevne ut med rasistpakk fra Document og Resett. Men det er vel for mye forlangt? Rasme = bra, sosilalistpakk = djevelens dinglebær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og igjen ingen vestlig media er objektiv i hva de rapporterer (rapportasjen er objektiv,  men ikke HVA de rapporterer). Eksempelvis om du ser på nyheter fra Kina. Bildet vi får av alle mediekilder her er ikke balansert og representativt.

 

Eksempel: NRK rapporterer at USA ikke liker at Kina flyr fly i havet rett utenfor landet sitt

NRK rapporterer ikke at Kina ikke liker at USA seiler hele Stillehavsflåten sin rett utenfor Kina sin grenser en halv jordklode fra basen til denne flåten.

 

Så bildet er: Kina er aggressiv og USA gjør ingenting galt.

 

Artiklene i seg selv er derimot objektive.

 

 

Så siden ingen Vestlige mediehus gir et riktig bilde her, bør vi fjerne alle?

 

 

Hele grunnen til å ha flere nyhetskilder er jo fordi at en kilde sjeldent gir hele bildet. Det å fjerne nyhetskilder er dermed idiotisk. Og det at en eller to private aktører eier alle kilder er problematisk. Så å fjerne medier for å få et riktigere bilde av nyheter? Det er idioti. Det å ha mest mulig med flest mulig eiere er det aller beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Resett og Document er eksempler på to aviser som dekker saker vi ikke får fra sosialistpakket i NRK. Hadde vi bare hatt NRK så hadde Oslo vært rene paradis og norsksomaliere hadde hatt 90% arbeidsdeltakelse.

 

Du er jo helt på jordet i antydningen din om hva slags nyheter vi hadde fått med bare NRK. Virker som du mener at siden du ikke liker NRK, så må vi ha noe som "veier opp" i andre enden av skalaen. Så da får det heller bare være at andre enden av skalaen er å gå med spisse hvite hetter og påstå at det er verre i Norge enn i Afghanistan.

 

Det er forøvrig ingen her som argumenterer for at vi kun skal ha NRK. Kun at vi lar være å jevne ut med rasistpakk fra Document og Resett. Men det er vel for mye forlangt? Rasme = bra, sosilalistpakk = djevelens dinglebær?

Er det rasistisk å dekke kriminalitet fra innvandrermiljøene også nå?

 

Nei, du må for all del få lov å betale for NRK. Og jeg skal ikke tvinge deg til å betale for Aftenposten, TV2, Resett eller Document. Men da kan du få la meg slippe å betale for noe jeg ikke bruker også.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...