DanielP Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Når jeg starter X kommer jeg så langt som til Loading peripherals når jeg får opp denne feilen: caught signal 11. Server aborting Noen som kan hjelpe meg? Takker DanielP Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 http://www.google.com/url?sa=U&start=1&q=h...202.html&e=7207 Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) kk, Noen som vet hvordan man gjør dette?::: looks like your using the nv driver. which is the Xfree version of the NVidia driver. Any particular reason your not using the closed-source Nvidia driver from nvidia.com? in any case it seems to be a bug, try disabling DRI and GLX and see if it works then. to turn off glx, disable the option in XF86Config-4, to disable DRI, I'm not sure what you need to do(or if it's even possible). Takker DanielP P.S. Jeg bruker ikke Nvidia- har ATI Endret 14. desember 2003 av DanielP Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Til opplysning: Signal 11 er noe av det heller kjipe. 11 betyr minnesegmentsfeil, og det kan bety enten hwfeil eller swfeil. Uansett, for å gjøre det du beskrev så bruker du din favoritteditor og redigerer /etc/X11/XF86Config(-4) og kommenterer ut (#) linjene 'Load "glx"' og 'Load "dri"' Og prøv. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Takker Skal se hva jeg får til etter skolen. DanielP Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 1. Fant bare load glx i /etc/X11/XF86Config. Men det hjalp ikke å kommentere den ut. 2. Tenkte jeg skulle poste de feilene jeg får før meldingen kommer opp. (EE) xf86OpenSerial: cannot open device /dev/input/mice no such device. (EE) Generic mouse: cannot open input device (EE) PreInit failed for input device "generic mouse" Håper noen kan hjelpe meg? Her har dere forresten XF86Config fila mi ------>Link Takker DanielP Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hvilken type mus har du? Og hvordan ser 'screen' og 'mouse'-seskjonene ut i /etc/X11/XF86Config-4 Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Har logitech MX 500 med ledning. Mouse ser slike ut: Section "inputdevice" Identifier "Configured mouse" Driver "Mouse" Option "corepointer" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "PS/2" Option "Emulate3buttons" "true" Option "ZAXisMapping" "45" End section Section "inputdevice" Identifier "Configured mouse" Driver "Mouse" Option "Sendcoreevents" "true" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3buttons" "true" Option "ZAXisMapping" "45" End section Orker ikke skrive ned screen, den var for lang Men tror den var ganske lik som i linken ovenfor. Takker for alle svar DanielP Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Har logitech MX 500 med ledning. Mouse ser slike ut: Section "inputdevice" Identifier "Configured mouse" Driver "Mouse" Option "corepointer" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "PS/2" Option "Emulate3buttons" "true" Option "ZAXisMapping" "45" End section Section "inputdevice" Identifier "Configured mouse" Driver "Mouse" Option "Sendcoreevents" "true" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3buttons" "true" Option "ZAXisMapping" "45" End section Orker ikke skrive ned screen, den var for lang Men tror den var ganske lik som i linken ovenfor. Takker for alle svar DanielP Begge har samme navn? Ikke bra. Ta å kommenter ut (#) seksjonen med PS/2-musa /me fikk MX310 for noen dager siden btw, heerlig mus Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 :'( Nå begynner det snart å gå for meg her. Når jeg prøvde å kommentere ut PS/2 musa, da fikk jeg en feilmelding som omhandlet noe med missing Corepointer. Når jeg kommenterte vekk den andre, kom jeg heller ikke inn. Noen andre forslag? Takker for all hjelp DanielP P.S. Gratulerer med ny mus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå