Gå til innhold

Natteravner kan ikke gå med hund.

Anbefalte innlegg

Da jeg leste om dette hundeforbudet ble det ikke forklart i det hele tatt hvorfor det var et problem å ha med seg hunden når de var ute og gikk, det skulle man bare forstå av seg selv.

Det er vel allmennkunnskap at hunder er skitne i islam? Og det står svart på hvitt at årsaken er at det ikke er vanlig med hunder i enkelte områder i Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg leste om dette hundeforbudet ble det ikke forklart i det hele tatt hvorfor det var et problem å ha med seg hunden når de var ute og gikk, det skulle man bare forstå av seg selv.

Det er vel allmennkunnskap at hunder er skitne i islam? Og det står svart på hvitt at årsaken er at det ikke er vanlig med hunder i enkelte områder i Oslo.

Går off topic nå, men det er strengt tatt ikke regelrett og veldig enkelt, slik som du framstiller påstanden din om at hunder er "skitne" i Islam. Man kan fint røre en hund, uten å måtte vaske seg fordi man tydeligvis har rørt et skittent legeme. Det er riktignok spytt fra hunder som ansees "skittent", og nødvendiggjør vasking. 

Det er helt og holdent lov å ha hund i hus, men er riktignok ikke hygienisk. I tillegg er det viktig å poengtere at folk i muslimske land, faktisk bruker hunder som vaktbikkjer. Hvordan kan de gjøre dette om de er så skitne, som du fremstiller dem?

Lenke til kommentar

Nå er ikke en hund en hund, heller da... tror ikke helt signalene som sendes er de samme om det er en 62 år gammel norsklærerinne, med hjemmestrikket kofte og en litt liten golden retriever som går natteravn. Som når en muskuløs fyr på 32 år, med hettegenser, barbert skalle og en 60 kg boerboel i kjetting prøver det samme.

Om natteravnene i området var redd for å få «borgervernpreg» skjønner jeg godt at de bare sier «ingen hunder»

Lenke til kommentar

Jeg stilte nøyaktig samme spørsmål etter å ha lest noen artikler om dette. For meg virket det helt naturlig å ha med seg hunden når man var ute og gikk. Har sett natteravner gjøre det, og regnet med det var helt vanlig. Stort sett er det vel bare tilstedeværelse de driver med og er ute og går og er sosiale. Da jeg leste om dette hundeforbudet ble det ikke forklart i det hele tatt hvorfor det var et problem å ha med seg hunden når de var ute og gikk, det skulle man bare forstå av seg selv. Noen her ser ut til å ha forstått det som den største selvfølgelighet, men andre, som meg, skjønte det ikke i det hele tatt. Opplever stadig vekk at barn og unge strømmer til for de ønsker å hilse på hunder heller enn det motsatte.

Alle som faktisk har hund og ikke er en uforsvarlig hundeeier vet at ikke alle er keene på hunder og man lar dem da ikke bare vandre rundt og gå opp til hvem som helst uten bånd, fordi folk er REDDE tro det eller ei, jeg hadde ei søt tispe på 3 kilo som de aller fleste elsket (hun fikk gaver av fremmede og jeg fikk så mange numre av folk som ville ha eventuell valp og ha playdate osv osv osv) men fremdeles var det folk som var livredde for henne. Det har lite med religion å gjøre også, er mange nordmenn som også er redde for hund. Det er ikke alle som vil ha hunden din oppi trynet sitt uansett hvor søt og snill du syns den er. Det er så enkelt som det. 

Edit: Angående om bikkjer er skitne... jeg har opplevd så mange ganger at bikkjer kan finne på å spise bæsj at jeg faktisk har respekt for den reglen. Elsker hunder noe ekstremt uansett, men ikke faen om jeg lar en fremmed bikkje slikke trynet mitt. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3) Det er også velkjent at lav IQ gjør at folk oftere tyr til vold. Norge ligger på snittet med 100 i IQ og det er vissnok ikke rasistisk å si at de i snitt har høyere IQ i land som Singapore, Sør-Korea og Japan, men det er visst ikke akkurat politisk korrekt å vise til land hvor gjennomsnittlig IQ er langt lavere enn i Norge. Interesserte kan lett finne fakta online.

Du vet tydelig vis ikke hvordan IQ skalaen funker.

Alle land i verden har snitt IQ på 100, og høy og lav IQ varierer ifra land til land etter størrelsen på befolkningen.

https://www.mensa.no/iq/

Lenke til kommentar

Hvis du attpåtil skal tilby en tjeneste til folket som går ut på at din tilstedeværelse skal gjøre så de føler seg trygg, så ja. 

Edit: Dette minner veldig om politidebatten når reglen ble innført at de ikke kunne bære kors eller hijab eller noe lignende for å være så nøytrale som mulig. En del virker å slite med å skjønne at hva du syns er helt OK er kanskje ikke OK for andre, og hvor viktigere det er å virke nøytral enn å gjøre som man føler man burde gjøre siden man selv mener det ikke skader noen.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

3) Det er også velkjent at lav IQ gjør at folk oftere tyr til vold. Norge ligger på snittet med 100 i IQ og det er vissnok ikke rasistisk å si at de i snitt har høyere IQ i land som Singapore, Sør-Korea og Japan, men det er visst ikke akkurat politisk korrekt å vise til land hvor gjennomsnittlig IQ er langt lavere enn i Norge. Interesserte kan lett finne fakta online.

Alle land i verden har snitt IQ på 100

Really?

https://iq-research.info/en/average-iq-by-country

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener en hund er et religiøst/anti-religiøst symbol, og folk med hund ikke oppleves som nøytrale? Hvem er folk med hund for og hvem er de i mot? Jeg prøver å se hva du mener, men klarer det ikke.

Det første er så dumt at det gidder jeg ikke å engang svare på. Du har allerede fått forklart hvorfor det er lite lurt å ha med hund når du skal være imøtekommende for alle type mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var du som gjorde sammenligningen, så er det dumt så er det din egen dumskap. Jeg var ikke klar over at hundefobi var et så stort problem at natteravner som har med hund rett og slett må ses på som en provokasjon. Jeg syns uansett det ikke på noen som helst måte skal være innlysende. At denne forklaringen manglet fullstendig i dekningen av saken var i grunn det jeg reagerte på. Rart at ikke natteravnene i hele landet har regler rundt dette implementert allerede hvis folk blir skremt og provosert når de ser folk med hund på kveldstid.

Lenke til kommentar

Du vet tydelig vis ikke hvordan IQ skalaen funker.

Alle land i verden har snitt IQ på 100, og høy og lav IQ varierer ifra land til land etter størrelsen på befolkningen.

https://www.mensa.no/iq/

Jeg vet veldig godt hvordan skalaen fungerer. Og den er universell og ikke en skala per land, men per aldersgruppe.

Og at alle land er like er antagelig noe du ønsker tro, men hverken empiriske fakta eller den siden du linker til støtter den påstanden. At skalaen skulle variere som funksjon av størrelsen på lands befolkning kan vel bare betegnes for fantasifullt.

Vi har i Norge hatt klare grenser til score for at noen skal ha spesialundervisning på skole eller for at man skal karakterisere noen som "utviklingshemmet".  Hvordan disse grensene er i forhold til snittet i forskjellige land kan man lett google seg til. Det er imidlertid veldig politisk ukorrekt å referere til empiriske fakta her og i flere land er folk straffeforfulgt for å ha postet offentlig tilgjengelig statistikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...