Gå til innhold

Noen handymenn/damer her med tips?

Lissjaa

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg lurer på om noen kan forklare meg hva jeg skulle trenge for å få lagd ett lignende bur som det på bilde? Da gjerne med link til utstyret, billigst mulig ? Sveiseapparat og hele pakka, jeg trenger å vite alt jeg må ha for å få ordnet noe lignende :) Har aldri sveiset før, men sies at det skal ikke være veldig vanskelig, så lyst å prøve.

Dette buret på bilde er hjemmelaget, vi kjøpte det for en 100lapp, men trenger ett til som er litt større. Spurte aldri hvordan de lagde det, noe jeg angrer litt på nå, skulle hatt en "oppskrift" :D

Hadde vært utrolig artig å få lagd ett liggende for en billig penge, så send meg link til det jeg evt må behøve :)

post-471779-2136578_thumb.jpg

post-471779-1719596_thumb.jpg

Endret av Lissjaa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bare nysgjerrig her.. Skal denne være for hund i bil? Hvis dette er saken håper jeg du lar være å lage/bruke de i denne sammenhengen da dette er som en dødsfelle ved et uhell.

Men til hva du trenger så ser det ut som etter bilde et sveiseapparat som kan ta aluminium. Noe som krever en god del erfaring.

Jeg kan selv anbefale https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/sveising-og-lodding/sveising/sveiseapparater-uten-gass/mig-sveiseapparat-000660/ for å sveise småtteri som dette. ( Ikke alu )

Har selv laget hundegårder til mine og de står enda 4 år senere i alt slags vær.

Når det kommer til metallet ville jeg bare ringt til en "metalshop" i nærheten av deg og hørt om de har noe kapp liggende.. Ellers så kan du spørre om de har noe mer spesifikk etter dine mål til en billig penge..

Det sveiseapparatet kjøpte jeg selv for 899 på tilbud.. Så du kan jo evt vente å se ^^ Ellers har biltema noe lignende som funker helt fint også.

Håper du får til noe fint :)

Lenke til kommentar

De diamantformene skulle man tro er nærmest laget for å rivet av klørne av firbeinte venner iallefall.. Så om man har slike dyr ville jeg ha styrt litt unna.. Huker seg fast og dyret får litt panikk og rykker til, borte vekk med den kloa...  Skjedd to ganger med hunden min på slike rister man går på.. Finnes også på noen gangbroer.. (Så nå løfter jeg opp og bærer min snart 30kg tunge hund over slike steder). Regner med det kan være like farlig med bur om man er uheldig... :hm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det burdet er av strekkmetall. Det kjøper du ferdig og kapper/bøyer til. Du trenger vinkelsliper og forskjellige skiver til å kappe/pusse.

Du må selvsagt også sveise hjørnene, men det er mindre jobb.

PS. Når jeg ser på det igjen, så kan det væreen form for hønsenetting som er spraylakkert.

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...