Thoto79 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Dette er typisk ting man ikke tror lenger skjer her i sekulære Norge, men så blir man brått påminnet om at kampen mot de religiøse fanatikere på langt nær er over. Dette er sjokkerende og uakseptabelt, men at det er på sørlandet det skjer kommer kanskje ikke som en like stor overraskelse.... "Jeg snudde meg til min sidedame i toget, en rutinert dame i Human-Etisk Forbund i Vest-Agder, og hvisket «Er det virkelig sånn hvert år?». Hun svarte «Åjada. Derfor er det er så viktig at vi fortsetter å gå i tog»." https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/zLyVow/Jesus-elsker-ikke-alle-barna--Emilie-Hesselberg Lenke til kommentar
sungun Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg er ateist, bor i kristiansand og ser dette toget hvert år. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene i det hele tatt. Ikke på 17 mai eller noen andre dager. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 (endret) Kjøper ikke denne helt: På hvert hjørne dro store gjenger i gang «Jesus elsker alle barna» i megafon i det øyeblikket vi kom forbi, eller skrek religiøse fraser til oss. Vi ble kastet vann på og ledd av. De kunne med andre ord ikke runde et eneste hjørne uten at store gjenger sang, skrek eller kastet vann på dem, og sånn er det angivelig hvert år? Forøvrig, før trådstarter tar av i "kampen mot de religiøse fanatikere": For noen kan dette kanskje høres ut som en vittig spøk. I beste fall blasfemi, for trolig var ikke guttene i dress med megafon og champagne i hånden «barn av Jesus». Dette handler ikke om religion. Dette er hetsing. Endret 22. mai 2018 av herzeleid 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Er det vanlig å drikke alkohol på gaten på 17. mai i Kristiansand? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Dersom dette faktisk stemmer at de blir kastet vann på, da er vel det gjenstand for politianmeldelse? Film idiotene og gå ned til politistasjonen. Endret 23. mai 2018 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Om dette ikke er rent oppspinn, noe jeg antar det er, så får hun komme med en video. Det finnes flere tusener av videoer av barnetoget, så det burde ikke være spesielt vanskelig. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Ingen beviser. Latterlig at det blir avisoppslag av det. Hvem som helst kan finne opp en historie og gå til avisene med den. Pics/video or it didn't happen. Og OM det skjedde så har vi faktisk større problemer enn kristne her i landet. Fokuser på den religiøse gruppen som utgjør størst trussel. De fleste kristne er veldig greie mennesker. Jeg forsvarer ikke vannkasting, men hva er det vel sammenlignet med steinkasting og terror? Endret 23. mai 2018 av VRK18 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2018 Kjøper ikke denne helt: De kunne med andre ord ikke runde et eneste hjørne uten at store gjenger sang, skrek eller kastet vann på dem, og sånn er det angivelig hvert år? Om dette ikke er rent oppspinn, noe jeg antar det er, så får hun komme med en video. Det finnes flere tusener av videoer av barnetoget, så det burde ikke være spesielt vanskelig. Nei hvorfor skulle disse troløse hunder prate sant, de har jo ikke noe moralsk holdepunkt for denslags!! Tror dere burde gå dere en liten bedehusvandring i bibelbeltet jeg slik at man får bukt med naiviteten sin. Ingen beviser. Latterlig at det blir avisoppslag av det. Hvem som helst kan finne opp en historie og gå til avisene med den. Pics/video or it didn't happen. Og OM det skjedde så har vi faktisk større problemer enn kristne her i landet. Fokuser på den religiøse gruppen som utgjør størst trussel. De fleste kristne er veldig greie mennesker. Jeg forsvarer ikke vannkasting, men hva er det vel sammenlignet med steinkasting og terror? Også du da, lar ingen anledning gå ifra deg med denne "muslimene er verre" whatabaoutismen din. Det var altså ikke muslimer som ropte skjellsord til Humanistene, det var våre helt egne religiøse gærninger som gjorde det om du aldri så mye skulle ønske annet. Du narrer bare deg selv med slikt. 5 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Kjøper ikke denne helt: De kunne med andre ord ikke runde et eneste hjørne uten at store gjenger sang, skrek eller kastet vann på dem, og sånn er det angivelig hvert år? Nei hvorfor skulle disse troløse hunder prate sant, de har jo ikke noe moralsk holdepunkt for denslags!! Det får være dine ord. Tror dere burde gå dere en liten bedehusvandring i bibelbeltet jeg slik at man får bukt med naiviteten sin. Ja for det er jo grenseløst naivt å ikke umiddelbart uten beviser tro på at en ikke kunne runde et eneste hjørne uten at store gjenger sang, skrek eller kastet vann etter dem og at det er slik hvert eneste år. Om en derimot svelger påstanden rått uten beviser er en skikkelig kritisk og frittenkende 3 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 1ss hvit løgn 3ts bias 4dl fenomenalisme Kok på norsk media i en uke. 5 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Bibelbeltet. Glad jeg bor på Østlandet. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Vi tør å angripe de kristne fordi vi vet at de ikke er farlige. Ville hun løpt til avisene om det var muslimer som kom med slengbemerkninger? Ville Dagbladet klistret det opp på førstesidene? Ville det vært en nasjonal snakkis? Jeg tror vi alle vet svaret. https://www.dagbladet.no/nyheter/humanetiker-emilie-mobbet-i-17-mai-tog---de-ropte-jesus-elsker-alle-barna-inn-i-oret-mitt/69831345 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Bibelbeltet. Glad jeg bor på Østlandet. Aka Koranbeltet Endret 23. mai 2018 av VRK18 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Så igjen virker dette, utifra "ofrene" sine egne beskrivelser å være snakk om en eller flere guttegjenger som gjør narr, heller enn de skomle "religiøse fanatikerne" til trådstarter: - Jeg er derimot ikke sikker på om det var ulike gjenger, eller om det er én gjeng som forflytter seg rundt i ulike gater etterhvert som vi passerer forbi. Det er i alle fall kun ungdommer, og ikke noen godt voksne eller barn som holder på med denne hetsen. https://www.dagbladet.no/nyheter/humanetiker-emilie-mobbet-i-17-mai-tog---de-ropte-jesus-elsker-alle-barna-inn-i-oret-mitt/69831345 Så stusser kanskje flere av oss litt over at noen på død og liv skal bruke 17. mai til å markere (ikke)religiøs tilhørighet heller enn nasjonen. At de som valgte å gjøre dette ikke fikk den applausen de ønsket synes jeg således kanskje ikke er så skrekkelig rart: De sluttet å klappe da vi gikk forbi. Det er en følelse jeg ikke har hatt siden barneskolen, omtrent som å bli valgt sist i gymmen, sier hun. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2018 Så stusser kanskje flere av oss litt over at noen på død og liv skal bruke 17. mai til å markere (ikke)religiøs tilhørighet heller enn nasjonen. At de som valgte å gjøre dette ikke fikk den applausen de ønsket synes jeg således kanskje ikke er så skrekkelig rart: De sluttet å klappe da vi gikk forbi. Det er en følelse jeg ikke har hatt siden barneskolen, omtrent som å bli valgt sist i gymmen, sier hun. Nei det er nok mest du med dine elendige holdninger som "stusser" over dette. Din første reaksjon var at dette var løgn akkurat som om du er mannen til å gjennomskue noe som helst når du ikke engang klarer å se problemet ved at man som vanlig sekulær nordmann blir hetset offentlig. Heldigvis er det noen med litt mer både i brystet og mellom øra enn andre: Emilie Hesselberg (24) og ti andre humanetikere ble møtt med tilrop i megafon, vannkasting og latter i 17. mai-toget. Nå får forbundet 200.000 kroner av lokal gründer. Men du syntes vel det er en uting å drive og gi penger til disse anti-krist som bryter seg inn i 17 mai toget? Deg sørgelig alene sammen med de hjernevaskede om det. Du skjønner kanskje selv at du skylder den jevne nordmann en beklagelse for en så utilgivelig idiotisk reaksjon som du viste her. Gå å skam deg. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 HEF bør miste statsstøtten. La oss ikke finansiere livssyn. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Om dette ikke er rent oppspinn, noe jeg antar det er, så får hun komme med en video. Det finnes flere tusener av videoer av barnetoget, så det burde ikke være spesielt vanskelig. Nei hvorfor skulle disse troløse hunder prate sant, de har jo ikke noe moralsk holdepunkt for denslags!! Tror dere burde gå dere en liten bedehusvandring i bibelbeltet jeg slik at man får bukt med naiviteten sin. Jeg har vært i bibelbeltet flere ganger og har aldri opplevet noe. Prøv å snu situasjonen. En republikaner sier at han så tusenvis av muslimer feire i New Jersey etter 9/11. Ville du trodd på det uten bevis? Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) HEF bør miste statsstøtten. La oss ikke finansiere livssyn. Da er det bekreftet ca 5000 innlegg og 1 fornuftig. https://www.abcnyheter.no/2013/07/22/178143/kan-aper-skrive-shakespeare Endret 24. mai 2018 av Barny Aråstad 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2018 HEF bør miste statsstøtten. La oss ikke finansiere livssyn. Da er det bekreftet ca 5000 innlegg og 1 fornuftig. https://www.abcnyheter.no/2013/07/22/178143/kan-aper-skrive-shakespeare Well put Selv som medlem av HEF sier jeg meg enig, alle eller ingen burde her bli ingen. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2018 Om dette ikke er rent oppspinn, noe jeg antar det er, så får hun komme med en video. Det finnes flere tusener av videoer av barnetoget, så det burde ikke være spesielt vanskelig. Nei hvorfor skulle disse troløse hunder prate sant, de har jo ikke noe moralsk holdepunkt for denslags!! Tror dere burde gå dere en liten bedehusvandring i bibelbeltet jeg slik at man får bukt med naiviteten sin. Jeg har vært i bibelbeltet flere ganger og har aldri opplevet noe. Prøv å snu situasjonen. En republikaner sier at han så tusenvis av muslimer feire i New Jersey etter 9/11. Ville du trodd på det uten bevis? Jeg ville aldri trodd på noen republikaner som framla noe som helst uten bevis, men nå var det heldigvis ikke løgnaktige republikanere vi måtte forholde oss til men derimot en sunn humanist. Av den grunn tror jeg vi skylder oss selv å ta henne på alvor når det fremlegges en slik type bekymringmelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå