creat|on Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 I morgen bestilles den nye PCen. Alt som mangler nå er det dugelig skjermokort. Først var planen å gå for et Radeon 9600XT eller pro, men da ingen av disse er tilgjengelige hos komplett vurderte jeg et 9800SE istendefor. Etter å ha lest om 9800SE skjønte jeg at Hercules AIW var det lureste valget med hensyn til modding osv, men komplett hadde ikke dette kortet heller. Vel siden jeg alikevel skulle bruke litt penger på skjermkort tenkte jeg å slå til med et Powercolor Radeon 9800 pro. Dette hadde komplett og prisen var da ok. Etter å ha lest litt i prisguiden ser det desverre ut til at kortet har en udugelig vifte og dårlig TV-OUT. Noen som vet om viften svikter kun ved overklokking, eller svikter det ved vanlig bruk. Hvis viften er dårlig uansett: Hvor mye vil det koste å erstate den med en annen vifte (pris, jobb? ) Noen som vet om TV-OUT er dårlig?? Takk for alle svar Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Kjører 432 på core og 758 på minne så jeg vet ikke hvor "udugelig" dette er. Ganske bra Hørte også mye dritt om vifta, men aldri om TV-ut, håper ikke du henviser til den ene posten her på forumet. Vifta funker veldig bra og tv-ut-en er også nydelig. Da vet du det Lenke til kommentar
creat|on Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 takk for rask reply, men kan du utbype "Kjører 432 på core og 758 på minne ". Vil det si du har klokka? Jeg skal uansett ikek klokke....tror jeg... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 takk for rask reply, men kan du utbype "Kjører 432 på core og 758 på minne ". Vil det si du har klokka? Jeg skal uansett ikek klokke....tror jeg... Ja har klokka endel nå ja. Standard er vel.... 678 på minnet, core er jeg usikker på... Husker ikke fordi jeg klokker alt jeg får hendene mine på jeg. Økte fra 5650 som var standard i 3Dmark03 til 6425 Lenke til kommentar
creat|on Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Har du bytta vifte? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har du bytta vifte? Nope. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Er det ikke slik at viftene på de nye kortene er MYE bedre. Var vel slik at de måtte bytte ut en del, og fant ut at det var billigere å lage bedre vifter. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Er det ikke slik at viftene på de nye kortene er MYE bedre. Var vel slik at de måtte bytte ut en del, og fant ut at det var billigere å lage bedre vifter. Jeg har den nye versjonen av kortet, så det kan stemme det. Skal se hvor langt jeg kan pushe klokkinga i dag Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hva skjedde med fx5800 VeXx ? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hva skjedde med fx5800 VeXx ? ja, det lurer jeg også på.. kommer vel til å savne "hahaha, mitt fx5800np slo min kammerats 9700p/np *husker ikke helt*!" du sto ganske standhaftig med det kortet har de nye korta bedre vifte? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har det enda Bruker det i den andre maskinen, har just fått meg ny maskin og måtte ha et skjermkort også Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har det enda Bruker det i den andre maskinen, har just fått meg ny maskin og måtte ha et skjermkort også du og måtte ha skjermkort ja? Merkelig, eg og hadde det slik.... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har det enda Bruker det i den andre maskinen, har just fått meg ny maskin og måtte ha et skjermkort også du og måtte ha skjermkort ja? Merkelig, eg og hadde det slik.... Jeg måtte jo det, julekalenderen vettu 2295 gjorde ikke vondt i lommeboka Lenke til kommentar
Npt Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 bah kan du operere på reelle hastigheter istedetfor teoretiske hastigheter? Std på 9800 pro er 378\338. Mitt kort's hastigheter ser du i signaturen. Viften er BBA så det er vel heller en myte med disse viftene.. Lykke til Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 bah kan du operere på reelle hastigheter istedetfor teoretiske hastigheter? Å oppgi en hastighet i DDR er ikke å si at den er teoretisk, da den faktisk i frekvens ER dobbelt så rask som SDR... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Stemmer det Øystein. Klokkinga stoppa visst ved 432 på CORE, men jeg er veldig fornøyd med standard vifta Lenke til kommentar
creat|on Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Krever PC 9800pro mye strøm? Hvor kraftig strømforsynig bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå