Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen i Engelsk-1002 skriftlig 23.mai

Anbefalte innlegg

men vet noen om tekst 2 har noe med de som går yrkesfag å gjøre, altså det kommer alltid en oppgave som peker mer mot deres yrker, slik at de har noe de kan relatere til og skrive tekst om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men vet noen om tekst 2 har noe med de som går yrkesfag å gjøre, altså det kommer alltid en oppgave som peker mer mot deres yrker, slik at de har noe de kan relatere til og skrive tekst om det?

med tanke på at folk som ikke går yrkesfag får den samme eksamenen, og oppgavene er like uansett hvilken linje du går så tviler jeg på det. Men det er selvølgelig en sjanse for at det er det

Lenke til kommentar

Hvem av dere skal ta med/bruke PC/Mac? Tar dere med dere minnepenn da?

skal ha med mac, men vi fikk beskjed om at vaktene har en minnepenn som du skal levere på, i tillegg til at du leverer på nett, i tilfelle det skjer noe galt når du leverer

Lenke til kommentar

skal ha med mac, men vi fikk beskjed om at vaktene har en minnepenn som du skal levere på, i tillegg til at du leverer på nett, i tilfelle det skjer noe galt når du leverer

Jeg tar også ha med mac. Ja vaktene tar med minnepenn som man skal levere på. Jeg mente minnepenn som hjelpemiddel, at man lagrer notater osv på minnepennen i stedte for å ta med seg løsark som kan bli litt stresend eå finne frem i. Vet dere om det er lov.

Hos Udir.no står det nemlig at alle hjelpemidler er tillatt, utenom internett og kommunikasjon. 

Lenke til kommentar

vi får ikke lov til å bruke minnepinne så må eventuelt laste ned alt jeg skal bruke 

Hvor har du det hen at vi ikke får lov til å bruke minnepenn? Det står ingenting om det hos Udir.no

Lenke til kommentar

Hei, jeg går 1. klasse på VGS. Jeg kom opp i eksamen og har samme tema. Det jeg tenker å gjøre er å lese tekstene nøye og trekke inn flere kilder på hver tekst, slik at jeg har en del informasjon. Min lærer sa det kan være lurt å lese om cyberbullying pga teksten om Ed Sheeran. Det kan også være lurt å finne et yrke man interesserer seg for og finne masse fakta om yrket som kan være motiv for text 1.

Hva mener du med å trekke inn flere kilder på hver tekst? 

Lenke til kommentar

vi får ikke lov til å bruke minnepinne så må eventuelt laste ned alt jeg skal bruke 

Hvor har du det hen at vi ikke får lov til å bruke minnepenn? Det står ingenting om det hos Udir.no

altså jeg mener ikke at alle ikke har lov til det, men klassen min får ikke lov til det, det er lærern som sa det

Lenke til kommentar

Hei, går 1. klasse på vgs. Jeg fikk også samme tema. Min lærer sa at det kan være viktig å lese om "Black lives matter" i forbindelse med "Text 5". Skille mellom de svarte og de hvite. Hvis man blir født svart, blir man sett på som en taper. Svart= taper og hvit= vinner.

Har dere noen flere tips?

Hvilken side står "black lives matter" i boka?

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har funnet ut hva tekst nr 9, har med winning and losing å gjøre? skjønner ikke helt hvordan teksten har en tilknytning til temaet

Tror det har med makt og gjøre, så lenge du har makt vinner du. Hele divergent filmen går jo ut på det. Alle ønsker den høyeste stillingen,de vil ha makt. Han første viste sin makt ved og trakke ned på han som kastet kniver, han hever seg over han liksom. Og hun får creds og mer "makt" med og stille seg foran der knivene blir kastet. Vet ikke hvordan jeg skal kunne forklare dette på en forståelig måte men håper du skjønte hvor det kommer ifra iaf

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har funnet ut hva tekst nr 9, har med winning and losing å gjøre? skjønner ikke helt hvordan teksten har en tilknytning til temaet

Skjønner heller ingenting på den.

Jeg føler poenget med text nummer 9 var for å få oss til å tenke at selvom man har forutsetningene til å skulle være en winner så er det ikke alltid sånn.. med tanke på at det ble beskrevet i tittelen at Eric var sur på Al fordi han ikke kunne kaste kniver selvom han var fysisk veldig sterk. føler ikke denne teksten kommer til å ha mye å dra inn på prøven så ville ikke kastet bort så mye tid på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...