Jstudent Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei, Tenkte jeg ville lage denne siden for oss som skal ha privatisteksamen i eng-1002(Engelsk fellesfag skriftlig) Hva er deres tanker om forberedelsen - Winning or Losing in the English-speaking world. La oss ha en diskusjon her inne blant oss som skal ta denne eksamen i morgen Lenke til kommentar
swsg Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei Jeg skal ha eksamen i morgen jeg også.. Jeg føler meg egentlig veldig lost og har ikke gjort så mye for å forberede meg. Jeg synes tema var veldig generelt, så vanskelig å finne ting om det Lenke til kommentar
Jstudent Skrevet 22. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2018 Hei Jeg skal ha eksamen i morgen jeg også.. Jeg føler meg egentlig veldig lost og har ikke gjort så mye for å forberede meg. Jeg synes tema var veldig generelt, så vanskelig å finne ting om det Hei, får jeg vite hvor gammel du er? Hehehehe, mange av oss er lost og med en slik åpen og vag oppgave blir det ikke helt mindre håndfast hva som skal tolkes og plukkes, i tillegg til å få en pekepinn hva som kommer på langsvarsoppgavene(Task 2) Hvordan har du planlagt å jobbe med forberedelsen og til ekseman i morgen? 1 Lenke til kommentar
swsg Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg er 19 år. Jeg tenker og lese gjennom alle tekstene i hefte nøye også kanskje skrive hva som er "winning and losing" i den teksten. Veldig usikker... Hvordan har du tenkt? 1 Lenke til kommentar
Elin86 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg er med skriver litt mer etterpå 31 år privatist 1 Lenke til kommentar
Astudent Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei, jeg går 1. klasse på VGS. Jeg kom opp i eksamen og har samme tema. Det jeg tenker å gjøre er å lese tekstene nøye og trekke inn flere kilder på hver tekst, slik at jeg har en del informasjon. Min lærer sa det kan være lurt å lese om cyberbullying pga teksten om Ed Sheeran. Det kan også være lurt å finne et yrke man interesserer seg for og finne masse fakta om yrket som kan være motiv for text 1. Lenke til kommentar
Fstudent Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei, går 1. klasse på vgs. Jeg fikk også samme tema. Min lærer sa at det kan være viktig å lese om "Black lives matter" i forbindelse med "Text 5". Skille mellom de svarte og de hvite. Hvis man blir født svart, blir man sett på som en taper. Svart= taper og hvit= vinner. Har dere noen flere tips? Lenke til kommentar
evabjella Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 hei, jeg har også denne eksamenen i morgen. i tillegg til det dere har skrevet dere skal gjøre, tenkte jeg også å se i target(boken vi har på skolen) om det er noen artikler eller noveller som passer til temaet og/eller tekstene vi har fått. har dere funnet noen relevante kilder? takk for all hjelp på forhånd. har 6 eksamener til så har ikke fått lest noe før nå. Lenke til kommentar
Torbjorn96 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 For meg heter den Engelsk-1003. Lenke til kommentar
evabjella Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 For meg heter den Engelsk-1003. men om du har samme tema, har det vel ikke noe å si hva den heter. på mitt hefte står det både 1002 og 1003 Lenke til kommentar
Torbjorn96 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 (endret) Hei Jeg skal ha eksamen i morgen jeg også.. Jeg føler meg egentlig veldig lost og har ikke gjort så mye for å forberede meg. Jeg synes tema var veldig generelt, så vanskelig å finne ting om det Hei, får jeg vite hvor gammel du er? Hehehehe, mange av oss er lost og med en slik åpen og vag oppgave blir det ikke helt mindre håndfast hva som skal tolkes og plukkes, i tillegg til å få en pekepinn hva som kommer på langsvarsoppgavene(Task 2) Hvordan har du planlagt å jobbe med forberedelsen og til ekseman i morgen? TASK 2? What? Det står ikke noe om det i forberednings dokumentet? Kommer det til å bli enda mer en Task 1 hvor vi må velge ut ifra alle de 9 tekstene? xD Endret 22. mai 2018 av Torbjorn96 Lenke til kommentar
YOLO Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei! har også eksamen i morgen, det jeg har gjort er å lese gjennom tekstene og skrive min mening, men i tillegg har jeg funnet relevant info til tekstene eller utvidet/ fant mer info som har noe med teksten å gjøre. Vet ett ikke hva mer jeg kann gjøre, men tenkte å gå gjennom gamle prøver, siden vi har hatt om mobbing på nettet, kulturelle forskjeller og sånne ting:) Lenke til kommentar
YOLO Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei Jeg skal ha eksamen i morgen jeg også.. Jeg føler meg egentlig veldig lost og har ikke gjort så mye for å forberede meg. Jeg synes tema var veldig generelt, så vanskelig å finne ting om det Hei, får jeg vite hvor gammel du er? Hehehehe, mange av oss er lost og med en slik åpen og vag oppgave blir det ikke helt mindre håndfast hva som skal tolkes og plukkes, i tillegg til å få en pekepinn hva som kommer på langsvarsoppgavene(Task 2) Hvordan har du planlagt å jobbe med forberedelsen og til ekseman i morgen? TASK 2? What? Det står ikke noe om det i forberednings dokumentet? Kommer det til å bli enda mer en Task 1 hvor vi må velge ut ifra alle de 9 tekstene? xD jaja det er jo mer enn en oppgave Lenke til kommentar
evabjella Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei! har også eksamen i morgen, det jeg har gjort er å lese gjennom tekstene og skrive min mening, men i tillegg har jeg funnet relevant info til tekstene eller utvidet/ fant mer info som har noe med teksten å gjøre. Vet ett ikke hva mer jeg kann gjøre, men tenkte å gå gjennom gamle prøver, siden vi har hatt om mobbing på nettet, kulturelle forskjeller og sånne ting:) kunne du ha delt noe av det du har funnet, gjerne alt! har prøvd å finne noe relevant men finner bare dårlige og kjempe gamle artikler. Lenke til kommentar
anberg Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei, har også eksamen i morgen, hvilke spørsmål tror dere kan komme? J17 Lenke til kommentar
Torbjorn96 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hva tror dere Task 2 vil innebære? Er Task 2 hoveddel? Det er vel bare 2 deler som regel? Jeg har muntlig på fredag også jeg haha. Tanker rundt Task 2? Lenke til kommentar
YOLO Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei! har også eksamen i morgen, det jeg har gjort er å lese gjennom tekstene og skrive min mening, men i tillegg har jeg funnet relevant info til tekstene eller utvidet/ fant mer info som har noe med teksten å gjøre. Vet ett ikke hva mer jeg kann gjøre, men tenkte å gå gjennom gamle prøver, siden vi har hatt om mobbing på nettet, kulturelle forskjeller og sånne ting:) kunne du ha delt noe av det du har funnet, gjerne alt! har prøvd å finne noe relevant men finner bare dårlige og kjempe gamle artikler. https://www.thesun.co.uk/sport/4539225/take-a-knee-nfl-us-national-anthem-donald-trump/ leste denne om oppgave 5/6 for å bare utvide perspektivet litt også har jeg bare lest i targets (hvis du har denne boka da) https://study.com/academy/practice/quiz-worksheet-black-lives-matter-blm-movement.html og har tatt denne quizen og tatt litt notater om infoet for black lives matter Lenke til kommentar
anberg Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hva tror dere Task 2 vil innebære? Er Task 2 hoveddel? Det er vel bare 2 deler som regel? Jeg har muntlig på fredag også jeg haha. Tanker rundt Task 2? mest sannsynlig en kort- og en langsvarsoppgave, læreren min sa at det kunne være lurt å knytte inn dine egne tanker over å bruke mye kilder hvertfall Lenke til kommentar
evabjella Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei! har også eksamen i morgen, det jeg har gjort er å lese gjennom tekstene og skrive min mening, men i tillegg har jeg funnet relevant info til tekstene eller utvidet/ fant mer info som har noe med teksten å gjøre. Vet ett ikke hva mer jeg kann gjøre, men tenkte å gå gjennom gamle prøver, siden vi har hatt om mobbing på nettet, kulturelle forskjeller og sånne ting:) kunne du ha delt noe av det du har funnet, gjerne alt! har prøvd å finne noe relevant men finner bare dårlige og kjempe gamle artikler. https://www.thesun.co.uk/sport/4539225/take-a-knee-nfl-us-national-anthem-donald-trump/ leste denne om oppgave 5/6 for å bare utvide perspektivet litt også har jeg bare lest i targets (hvis du har denne boka da) https://study.com/academy/practice/quiz-worksheet-black-lives-matter-blm-movement.html og har tatt denne quizen og tatt litt notater om infoet for black lives matter tusen takk Lenke til kommentar
YOLO Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei! har også eksamen i morgen, det jeg har gjort er å lese gjennom tekstene og skrive min mening, men i tillegg har jeg funnet relevant info til tekstene eller utvidet/ fant mer info som har noe med teksten å gjøre. Vet ett ikke hva mer jeg kann gjøre, men tenkte å gå gjennom gamle prøver, siden vi har hatt om mobbing på nettet, kulturelle forskjeller og sånne ting:) kunne du ha delt noe av det du har funnet, gjerne alt! har prøvd å finne noe relevant men finner bare dårlige og kjempe gamle artikler. https://www.thesun.co.uk/sport/4539225/take-a-knee-nfl-us-national-anthem-donald-trump/ leste denne om oppgave 5/6 for å bare utvide perspektivet litt også har jeg bare lest i targets (hvis du har denne boka da) https://study.com/academy/practice/quiz-worksheet-black-lives-matter-blm-movement.html og har tatt denne quizen og tatt litt notater om infoet for black lives matter tusen takk bare hyggelig, btw har også bare søkt opp overskriften på tekstene og sett hva som kommer opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå