Diskusjon1234 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hei! Jeg er en 26 år gammel mann som har lyst til å studere farmasi. Men snittet for å komme inn er altfor høyt for meg. Kunne tatt opp fag, men er for mange fag jeg har dårlige karakterer i. Har tenkt å kanskje studere det i utlandet. Men finner ikke et sted der man kan ta 3årig bachelor og som har noenlunde lav skolepenger. Har lyst til å bli reseptarfarmasøyt, men finner bare 5 årige utdanninger. Vil helst det skal være i EØS området da det ofte er lettere å få det godkjent. Noen som vet om et sted? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 (endret) Ville heller prøvd å komme inn i Norge. Mtp at du er 26, vil du ha mulighet til å søke med 23/5 regelen, og kan da "enkelt" komme inn i Norge. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/ Hvis vi tar utgangspunkt i poenggrensen i fjor ved OsloMet (HiOA) så var den på 54 poeng i ordinær kvote. Da vil du trenge et snitt på ca 4.0-4.4 for å komme inn, siden du vil få 8 alderspoeng (fra året du fyller 27), samt at du får realfagspoeng for realfagene som kreves (2), samt eventuelle ekstra realfag du måtte ha. Gitt at du kvalifiserer til 23/5, så vil jeg tro du maksimalt trenger å ta opp 4-5 fag, avhengig av dine evner og resultater. Med litt innsats bør det være mulig for deg å komme inn høsten 2019! Endret 22. mai 2018 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Diskusjon1234 Skrevet 22. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg tilfredstiller ikke kravene til 23/5 regelen dessverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå