Chavalito Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Windows 10 Pro er ikke billig, koster ca 2 lakser for Retail. Det var litt av en pris forskjell ja, ca 700 kr mer for Retail enn OEM i samme butikk. Endret 24. mai 2018 av Chavalito 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Windows 10 Pro er ikke billig, koster ca 2 lakser. Halvparten, dersom du allerede har Windows 10 Home. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Ikke vær naiv. allt handler om å tjene mest mulig penger. Oppgraderingen fra Win7 til Win10 koster deg ikke en krone. Hvor er egentlig konkurrentene til Microsoft...de kan gjøre som de vil. Her et sted, kanskje: https://distrowatch.com/ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Det kommer jo an på hvilken WIndows 7 versjon han har. Han må ha Windows 7 Pro for å få Win 10 Pro. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Det kommer jo an på hvilken WIndows 7 versjon han har. Han må ha Windows 7 Pro for å få Win 10 Pro. Win 7 Home Premium -> Win 10 Home (gratis) Win 10 Home -> Win 10 Pro ($100 i Microsoft online store) Regner med at det blir ca. en tusenlapp i NOK. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) TS:Er det slik at nyere hovedkort med 5011 prosessorsokkel. Hvilken sokkel har du, ikke noe som er 5011. https://ark.intel.com/products/90729/Intel-Core-i3-6100-Processor-3M-Cache-3_70-GHz Endret 24. mai 2018 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Ja, det er jo mange av de samme sifrene som i 5011 ... Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Ikke vær naiv. allt handler om å tjene mest mulig penger.Hvor er egentlig konkurrentene til Microsoft...de kan gjøre som de vil. De færreste av disse oppdateringene har med sikkerhet å gjøre. Dette er stor bisniss, overvåking, mer problemer-mer penger mentaliteten. Fler som driver med musikkproduksjon, har måttet holde maskinene adskilt fra nettet for å holde os og programvare stabil. Med mindre hackintosh virkelig blir en ting så kommer nok ikke MacOS til å være et reelt alternativ til Windows. Folk som kjøper Mac vil ha Mac for å si det sånn (Kjøper ikke pc for installere MacOS). Ang linux selv om jeg er linux entusiast og selv om linux har utviklet seg mye de siste årene så er det enda ikke en fullverdig erstatter for windows for den vanlige mann i gata. Nå vet jeg ikke tilstanden nå lengre. Men Microsoft har jo også vært flinke på å holde sine konkurenter nede tidligere. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Har linux(3) win(9) appel 0, grunnen er jeg vil ha kontroll. Appel er som Nord-Korea, lukket Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) selv om linux har utviklet seg mye de siste årene så er det enda ikke en fullverdig erstatter for windows for den vanlige mann i gata. Kanskje litt off topic, men jeg lurer på hva som etter din mening gjør at Linux ikke er en fullverdig erstatter. Er det selve OS, tilgjengelige programmer, manglende brukervennlighet eller hva? Virker på meg som om Linux egentlig har alt den vanlige mann i gata trenger - uten at jeg er noen ekspert - så jeg lurer på hva det er jeg ikke ser. Endret 24. mai 2018 av LangtGjesp 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå