Corp Por Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg lurer på dette fordi jeg var den ene parten*Ut ifra hvordan du beskriver hendelsen så er det vel mest nærliggende å anta at du er bifil eller homofil. Til dere andre, Jeg skjønner ikke hvorfor det har begynt å gå sport i å bortforklare homofili, og skape mer tvil og frustrasjon i folk. Hva har dere egentlig i mot homofile, folkens? Det er på grunn av villedende og famlende forklaringer fra folk som dere at mange homofile ikke skjønner bæret av hvem de selv er. Hva er det dere egentlig prøver å få til her? Ta dere sammen. Det man vil frem til er vel at det ikke har noen hensikt å bruke energi på å plassere seg selv eller andre i bås. Det er ikke nødvendig å klassifisere, og for de fleste "homofile" jeg kjenner så knuller de begge kjønn. Klarer ikke å forstå hvorfor noen skulle ha behov for å tvile og frustrere rundt egen legning. Hvorfor ikke bare gjøre hva enn en har lyst til/på å ikke legge noen dyp mening i hvorfor. Sålenge den andre part er villig så ser jeg ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Det man vil frem til er vel at det ikke har noen hensikt å bruke energi på å plassere seg selv eller andre i bås. Det er ikke nødvendig å klassifisere, og for de fleste "homofile" jeg kjenner så knuller de begge kjønn. Klarer ikke å forstå hvorfor noen skulle ha behov for å tvile og frustrere rundt egen legning. Hvorfor ikke bare gjøre hva enn en har lyst til/på å ikke legge noen dyp mening i hvorfor. Sålenge den andre part er villig så ser jeg ikke problemet. Det har noen hensikt å finne ut hvem man er, og det har noen hensikt å danne seg et forholdsvis sannsynlig bilde av hvem andre er. Å identifisere to punkter er et grunnprinsipp for navigasjon i alle sammenhenger, også medmenneskelig. Dersom de fleste "homofile" du kjenner ligger med begge kjønn, er de bifile, og det er derfor sannsynlig at de kan finne på å ligge med begge kjønn. I motstning til "homofile" eller "heterofile", som sannsynligvis bare ligger med ett kjønn. Vet du virkelig ikke dette? Eller er det bare en forbigående mote å si at ingen legning eksisterer og alt er det samme? At du ikke ser problemet er en løgn. Du antar implisitt at det er et problem. Det er derfor du fornekter at homofili eksisterer, og det er derfor du ikke vil at homofile skal identifisere seg som homofile. Du tror det er skadelig å identifisere seg som homofil, og forsøker å "hjelpe" homofile ved å forklare dem at homofili ikke eksisterer, og at de derfor ikke bør tro at de er homofile. Jeg synes det er fjollete. Endret 30. mai 2018 av Løgn Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Hva er det dere egentlig prøver å få til her? Å unngå overtenkning og at én enkelt hendelse brukes til å blåse noe helt ut av proporsjoner. Ingen er homofil eller bifil fordi de gjør noe én gang. Om så TS storkoste seg med denne kyssingen denne kvelden men aldri noensinne gjør noe lignende igjen: er han da fortsatt bifil? Og, enda viktigere: hvilken ren, praktisk funksjon har det for TS å eventuelt sette merkelappen "bifil" på seg selv fordi han rotet med en kar på byen én gang i sitt liv? På hvilken måte har den merkelappen beriket hans liv når han ser tilbake på det som 70-åring? Jeg er skjønt enig i at dersom dette blir et mønster for TS så gir det mening å bruke merkelappen bifil (eller homofil dersom han mister interessen for jenter), men "omg, jeg kyssa en kar, er jeg homse nå?" er et spørsmål hvis eneste riktige svar er "nei". 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 . Jeg synes det er fjollete. Bleh! Nei vi har nok av homofile handlinger i naturen uten at vi har behov for å kategorisere den anden som bifil og den hunden som homofil. Sex er noe man gjør - ikke noe man er 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Sex er noe man gjør - ikke noe man er Hva man gjør sier noe om hvem man er. Dersom en mann har lyst til å utføre en gjensidig frivillig seksuell handling med en annen mann, så er begge høyst sannsynlig enten bifil eller homofil. En heterofil mann er nemlig ikke seksuelt tiltrukket en annen mann. Det er jo nettopp dette som ligger i selve begrepet. Det er definisjonen på begrepet. Det er dere andre i tråden som forsøker å forkludre virkeligheten. Dersom dere mener at seksuell tiltrekning ikke har noe med hetero, homo eller bi å gjøre, har dere allerede omdefinert begrepene til å enten bety det samme, eller å ikke bety noen ting. Dersom dere må endre språkforståelsen og annullere begrepers betydning for å gjøre plass til deres egen virkelighetsoppfatning, er dette et soleklart tegn på at dere lever i sterk fornektelse. Jeg vet at dere anser deres egen fornektelse som en solidarisk handling ovenfor den som eventuelt ikke klarer å identifisere sin egen seksualitet. Men at dere tror dere gjør bildet klarere for dem ved å ytterligere tåkelegge virkeligheten, er et paradoks. Og hvordan vet jeg det? Fordi TS vet like lite om seg selv før dere svarte som etter at dere hadde svart. Dere besvarer ikke spørsmålet. Svaret er bare surr. Og om han bare hadde hørt på dere, hadde han faktisk attpåtil endt opp med å få en dårligere norsk språkforståelse. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Pah! min påstand er at det er en meningsløs kategorisering. Du diskuterer bare semantikk - mer eller mindre meningsløs som sådan - spesielt når ts selv ikke vet hvilken "kategori" han tilhører Din definisjon vil eksempelvis ha trøbbel i møte med "heteroseksuelle" som er "prison gay". Selv bryr jeg meg ikke døyten hva andre folk gjør sålenge det er frivillig begge veiet så jeg føler null behov for å inngå kompromisser i et forsøk på være "solidarisk" med noen seksuelle "legninger". Personlig er jeg "Per alminnelig" definisjon "heteroseksuell" fordi jeg har fra naturen sin side preferanser for det motsatte kjønn samt en oppdragelse som forsterker skammen av en fri seksualitet. Men hvem vet - kanskje treffer jeg en dag en mann som er så vakker at jeg bare blir nødt til å suge ham. Da blir det plutselig problematisk å kategorisere meg som hetero. Når jeg eksempelvis poengterer at jeg kjenner flere som identifiserer seg som homofile og som jeg vet har seg med motsatte kjønn, dog sjeldent, og jeg vet at det finnes massevis av mennesker som identifiserer seg som heterofile men også kan ha seg med samme kjønn da er de bifile bare i den forstand at det er vi alle i mer eller mindre grad - og det er grunnen til at jeg ikke har tiltro til å kategorisere mennesker left & right som det ene eller andre, og jeg synes det er helt tullete å bruke tid og energi på å plassere det. Vann blir ikke hardere bare fordi du velger å kalle det is. Endret 31. mai 2018 av Invader Zim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg