Gå til innhold

Tesla halverer leveringstiden på Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Har du fult med på medieomtalen av Tesla i det siste? Tydeligvis ikke. Han reagerer som han gjør på grunn av gjentatte åpenbare overtramp fra mainstream-media. Noen forsider fra tidligere endrer ikke dette, og poenget mitt med motstanden mot villedende Establishment-skrål endres heller ikke.Jeg skrev "de" og brukte Toyota som eksempel.

Hvilke overtramp? Kom med konkrete eksempler.

 

Løgner om f.eks. Tesla eller autopilot sin rolle i ulykker. Shortere slipper også til med fri propaganda uten at det opplyses om at de er shortere.

 

Sutring.

 

Tesla får alltid lov til å uttale seg når det skjer ulykker med deres biler. Et nylig overtramp fra Tesla var da de la all skyld på føreren av en Model X før myndighetene (NHTSA) hadde fullført etterforskningen sin.

 

Er Tesla det eneste selskapet som blir shortet? Nei. Spekulanter ser muligheter der de finnes. De største shorterne, eks. Jim Chanos, legger ikke skjul på sin agenda i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Løgner om f.eks. Tesla eller autopilot sin rolle i ulykker. Shortere slipper også til med fri propaganda uten at det opplyses om at de er shortere.

Musk eier over 20% i Tesla og får masse penger om de når en viss verdi og denne fyren får slippe til med fri PR for å booste verdien på Tesla aksjer. Det er helt utrolig. Folk som eier aksjer, folk som shorter bør ikke få si noe som helst om selskapet. Helt klart.

 

Hadde han vært veldig opptatt av penger så hadde han ikke puttet alt han hadde inn i Tesla, SpaceX, osv.

 

 

 

Hvis du teller i nummer så øker de heller ikke mest.

Kilde?

 

VAG produserte over 3% mer biler på et år. 3% av 10 mill. Det er ganske mange biler.

 

Eh, elbiler?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

CR og C&D har avdekket store bremseproblemer.

Dette viste seg å være en bug i firmware til ABSen. Skal fikses innen noen dager.

Her avsløres faren med OTA, en dropper livsviktig kvalitetskontroll før varen er ute hos kundene. På en mobiltelefon er det i verste fall irriterende. På bil er det potensielt dødelig. Her beviser Tesla at de har det for travelt til å bry seg om essensielle ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

CR og C&D har avdekket store bremseproblemer.

Dette viste seg å være en bug i firmware til ABSen. Skal fikses innen noen dager.

 

Her avsløres faren med OTA, en dropper livsviktig kvalitetskontroll før varen er ute hos kundene. På en mobiltelefon er det i verste fall irriterende. På bil er det potensielt dødelig. Her beviser Tesla at de har det for travelt til å bry seg om essensielle ting.

 

Herregud.

 

Mange andre bilprodusenter har måttet tilbakekalle opptil hundretusentalls av biler på grunn av ulike former for sikkerhetsfeil. Dette beviser i følge deg at alle disse bilprodusentene også har det for travelt til å bry seg om essensielle ting.

 

Men jeg antar at det bare gjelder når det er Tesla det er snakk om?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt hvor du skulle spamme med den gamle historien der. Fiksen for dette er allerede rullet ut.

 

Hva er poenget med å spamme med gamle nyheter egentlig? Det er allerede diskutert her, så hva prøver du å oppnå annet enn å bruke all din tid på å rakke ned på Tesla?

 

Nå som fiksen er ute skal CR teste på nytt.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Datoen er: Publisert 24.05.18 11:19

Så vil ikke si det er særlig gammelt.

Folk som betaler over 300 000 kr for ny bil i dag bør forvente den består NAF test uten mangler.

En brukt bil til under 100 000 kr selv uten EL bil er bedre nå.

 

At ting blir fikset betyr ikke at alle bilene har blitt fikset på.

Uansett spiller vel det lite rolle da i norge er ca 1 års leveringstid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Datoen er: Publisert 24.05.18 11:19

Så vil ikke si det er særlig gammelt.

Folk som betaler over 300 000 kr for ny bil i dag bør forvente den består NAF test uten mangler.

En brukt bil til under 100 000 kr selv uten EL bil er bedre nå.

 

At ting blir fikset betyr ikke at alle bilene har blitt fikset på.

Uansett spiller vel det lite rolle da i norge er ca 1 års leveringstid.

 

Jo det betyr at alle får oppdateringen, om det blir fikset gjenstår å se. 

 

NAF tester ikke bremselengder på denne måten... 

Lenke til kommentar

Datoen er: Publisert 24.05.18 11:19

Så vil ikke si det er særlig gammelt.

Det er gammelt nytt. Det er diskutert bare et par innlegg over ditt. Det er ikke noe poeng i å komme med det enda en gang som om det er nye nytt som ikke er diskutert fra før.

 

Folk som betaler over 300 000 kr for ny bil i dag bør forvente den består NAF test uten mangler.

En brukt bil til under 100 000 kr selv uten EL bil er bedre nå.

NAF-test? Hva er det du snakker om?

 

Du gulper jo bare opp svada som er diskutert fra før. Det er allerede påpekt at alle bilprodusenter har hatt biler med feil, for eksempel. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å bruke masse tid på å rakke ned på Tesla, til og med med en stor dose dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

 

 

Om vi sammenlikner med prisen andre Tesla-modeller i dag er det omtrent det samme som den billigste Model X-utgaven i USA, som koster 79 500 dollar. I Norge må du i skrivende stund ut med 674 920 kroner for den samme bilen, så rundt 660 000 kroner for den heftigste Model 3-varianten virker sannsynlig. Autopilot og maskinvare for «full selvkjøring» kommer altså i tillegg, og koster 8000 dollar ekstra. 

Den vanlige tomotorsversjonen får på sin side en 0-60 mph-tid (0-96 km/t) på 4,5 sekunder og toppfart på 225 kilometer i timen, til en kostnad på 5000 dollar utover den vanlige prisen på bilen. Enmotorsutgaven har for øvrig en 0-60 mph-tid på 5,1 sekunder.

 

Tesla utnytter helt klart kostnadene ved leveringstrøbbel. Hvorfor velge topp model 3 når model X har falcon dører? Og er vesentilig større? Model 3\S er veldig liten i høyden, sett flere model S i sverige.

Jeg er 196cm og har hatt model S i 3 år uten noen bekymringer for takhøyden..

Lenke til kommentar

 

 

Løgner om f.eks. Tesla eller autopilot sin rolle i ulykker. Shortere slipper også til med fri propaganda uten at det opplyses om at de er shortere.

Musk eier over 20% i Tesla og får masse penger om de når en viss verdi og denne fyren får slippe til med fri PR for å booste verdien på Tesla aksjer. Det er helt utrolig. Folk som eier aksjer, folk som shorter bør ikke få si noe som helst om selskapet. Helt klart.

 

Hadde han vært veldig opptatt av penger så hadde han ikke puttet alt han hadde inn i Tesla, SpaceX, osv.

 

 

 

Hvis du teller i nummer så øker de heller ikke mest.

Kilde?

 

VAG produserte over 3% mer biler på et år. 3% av 10 mill. Det er ganske mange biler.

 

Eh, elbiler?

 

Musk investerer i aksjeselskap, det er bevis på at han ikke bryr seg om penger? Han har deal med Tesla om at han får masse cash om han klarer å øke aksjeverdien. Hva snakker du om? Selvfølgelig bryr han seg om penger.

 

Vi snakker om produksjon av biler, fabrikker. Hvilke modeller de lager er irrelevant. Det er ikke som om elbiler bygges totalt annerledes og VAG trenger nye fabrikker til det.

Lenke til kommentar

Hvis det var pengene som var drivkraften så hadde han ikke investert alt i risikable prosjekter som ingen hadde tro på. Da kunne han bare ha cashet ut og levd som en konge resten av livet.

 

Modeller er ikke irrelevant nei. Hadde det vært så enkelt å bygge elbiler så hadde alle gjort det. Men selv "dårlige Tesla" bygger nå flere elbiler enn noen annen, inkludert "salgsleder" Nissan med Leaf.

Lenke til kommentar

Risikable investeringer er jo de som betaler mest...

 

 

Utvikle og designe elbiler er mer problem, ikke bygge dem.

 

Og det er ikke fordi det er så vanskelig ingen gjør det. Om det koster mye penger og tjener dem lite eller mindre penger så vil du som selskap vanligvis ikke gjøre det. Hvorfor utvikle og selge elbil om du kan selge samme bil du har solgt før og tjene mer på det?

 

Elbiler i dag selger i ekstremt stor grad pga subsidier. En elbil i Norge er jo halv pris. Men om alle lager masse elbiler, tror du de vil subsidieres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...