Gå til innhold

Epic satser 800 millioner kroner på å gjøre Fortnite til en e-sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Spent på hvor dette fører hen, for jeg har ikke mye trua.

 

Spillet mangler en viss klarhet, spesielt om 4-mannslag skal konkurrere med andre 4-mannslag om å hele tiden bygge seg til high-ground.

 

Og så har vi i tillegg problemet med RNG på sirklene, akkurat som PUBG.

Lenke til kommentar

Spent på hvor dette fører hen, for jeg har ikke mye trua.

 

Spillet mangler en viss klarhet, spesielt om 4-mannslag skal konkurrere med andre 4-mannslag om å hele tiden bygge seg til high-ground.

 

Og så har vi i tillegg problemet med RNG på sirklene, akkurat som PUBG.

Har ikke spilt så mye Fortnite, men hva er problemet med RNG på sirklene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Spent på hvor dette fører hen, for jeg har ikke mye trua.

 

Spillet mangler en viss klarhet, spesielt om 4-mannslag skal konkurrere med andre 4-mannslag om å hele tiden bygge seg til high-ground.

 

Og så har vi i tillegg problemet med RNG på sirklene, akkurat som PUBG.

Har ikke spilt så mye Fortnite, men hva er problemet med RNG på sirklene?

 

Hvor neste sikkersone havner, spesielt mot slutten er som regel veldig avgjørende for hvem som vinner runden.

 

I PUBG er det en compound rett nord for Gatka, i pro-scenen er den kalt "Liquid's compound", etter at Team Liquid vant 3 runder på rad etter å tatt compounden tidlig hver gang, og så få nesten samtlige av sirklene som følgte etter.

Selvfølgelig veldig usannsynlig, men det er et godt eksempel på hvordan sirkelen kan være veldig favør noen, og andre blir max. uheldige.

Lenke til kommentar

 

 

Spent på hvor dette fører hen, for jeg har ikke mye trua.

 

Spillet mangler en viss klarhet, spesielt om 4-mannslag skal konkurrere med andre 4-mannslag om å hele tiden bygge seg til high-ground.

 

Og så har vi i tillegg problemet med RNG på sirklene, akkurat som PUBG.

Har ikke spilt så mye Fortnite, men hva er problemet med RNG på sirklene?

 

Hvor neste sikkersone havner, spesielt mot slutten er som regel veldig avgjørende for hvem som vinner runden.

 

I PUBG er det en compound rett nord for Gatka, i pro-scenen er den kalt "Liquid's compound", etter at Team Liquid vant 3 runder på rad etter å tatt compounden tidlig hver gang, og så få nesten samtlige av sirklene som følgte etter.

Selvfølgelig veldig usannsynlig, men det er et godt eksempel på hvordan sirkelen kan være veldig favør noen, og andre blir max. uheldige.

Usikker på om det er samme turneringen som jeg tenker på, men mener du den dær Faze vant?

 

Og uansett så er jo RNG'en i sirkelen grunnen til at det fort kjøres 15 runder ++ nettopp slik at en ikke skal kunne skylle helt og holdent på RNG. Vinneren er den som flest ganger tar de korrekte avgjørelsene raskest mulig. Den som gjentatte ganger tilpasser seg situasjonen/sirkelen.

 

Består turneringen av et mindre antall runder, ja da er det helt RNG og et ufattelig dårlig opplegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Faze vant til slutt ja, var vel 5 runder til dagen, i 4 dager, og ja det minimerer påvirkningen RNG har jo flere runder du har, uten tvil.

Flere runder gjør det etter min mening betraktelig mindre tilskuervennlig, minst 5-6 timer i 4 dager i strekk, er det ytterst få som har tid til å få med seg.

 

Så sånn sett egner slike spill seg bedre som en sesong, enn en turnering i løpet av x antall dager.

Lenke til kommentar

Spent på hvor dette fører hen, for jeg har ikke mye trua.

 

Spillet mangler en viss klarhet, spesielt om 4-mannslag skal konkurrere med andre 4-mannslag om å hele tiden bygge seg til high-ground.

 

Og så har vi i tillegg problemet med RNG på sirklene, akkurat som PUBG.

Er ikke like RNG som PUBG, i fortnite har du byggingen som ikkje gjør at spesielle plasser er mye bedre enn andre. Eller har eg trua, er jo helt sykt populært. Noe jeg forstår, da det ikke er så gørrkjedelig å se på som de andre spillene på toppen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Spent på hvor dette fører hen, for jeg har ikke mye trua.

 

Spillet mangler en viss klarhet, spesielt om 4-mannslag skal konkurrere med andre 4-mannslag om å hele tiden bygge seg til high-ground.

 

Og så har vi i tillegg problemet med RNG på sirklene, akkurat som PUBG.

Er ikke like RNG som PUBG, i fortnite har du byggingen som ikkje gjør at spesielle plasser er mye bedre enn andre. Eller har eg trua, er jo helt sykt populært. Noe jeg forstår, da det ikke er så gørrkjedelig å se på som de andre spillene på toppen.

 

Om det blir tilnærmet som pro-PUBG ser ikke hvordan man skal få bygget noe som helst de siste sirklene, så kondensert det kommer til å være med spillere.

Ser ingen grunn til at det ikke blir sånn, når det skal spilles som slike vanvittige pengesummer. 

 

Det kommer til å bli vesentlig forskjell på det f.eks. Ninja gjør i ladder games (som knapt bruker ELO), og pro play.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...