Scarvo Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Barbados Den velkjente popartisten Rihanna er fra den karibiske øynasjonen Barbados Her veiver hun stolt med landets flagg Neste land: BELGIA Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 27. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2018 BELGIA Da jeg vokste opp på 1980-tallet av tegneseriealbumene fra Belgia og Frankrike veldig populært lesestoff. Og den største tegneserien fra Belgia er Tintin. . Neste: BELIZE Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Null niks null klu, som vanlig. :huh: Neste er: Benin Endret 28. mai 2018 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 BENIN Tradisjonell folkedans fra dette vest-afrikanske landet. Neste: BHUTAN - som er et av verdens mest isolerte land. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) BHUTAN Et lite land som ligger mellom India i sør og Tibet i nord, i den østre delen av Himalaya. Jeg legger ved et bilde av det bhutanske flagget, soms jeg syns er stilig. Neste: BOLIVIA Endret 30. mai 2018 av Lord MacVerk Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Bolivia er et land i Sør-Amerika. Hovedstaden La Paz ligger hele 3640 meter over havet (ikke søkt opp, det visste jeg faktisk), og er med den hovedstaden i verden som ligger lengst over havet. På bildet man ser en boliviansk familie. Neste land: Bosnia-Hercegovina Endret 31. mai 2018 av Mr supergomp Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 BOSNIA - HERCEGOVINA Bosnia - Hercegovina, eller Bosnia som folk vanligvis kaller det, er desverre mest kjent for en opprivende borgerkrig på 1990-tallet da staten ble etablert. Her er et kjent bilde fra starten av den fire år lange beleiringen av Sarajevo mellom 1992 og 1996 hvor innbyggere i hovedstaden sølker tilflukt i nærheten av bosniske soldater etter at serberne har åpnet ild, tatt 6.april 1992. Neste: BOTSWANA Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Botswana er et land som er lokalisert sør på det afrikanske kontinentet. Botswana er kjent for vakker natur, og for å være en av de mer vellykkede afrikanske nasjonene når det kommer til politikk og styremåte. Bildet viser Kalahari-ørkenen som dekker hele 70% av Botswana. Visste dere forresten at Top Gear i en av sine Afrika-spesialer kjørte gjennom denne ørkenen? Neste land: Brasil Endret 31. mai 2018 av Mr supergomp Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Vil forresten skryte litt av denne tråden. Synes det er kjempespennende å lese om andre land og deres kulturer, historie og alt som måtte være Endret 31. mai 2018 av Mr supergomp Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Neste er: Brunei Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Brunei Darussalam er en nasjon i Sør-Asia. Brunei lå lenge under Storbritannia, og ble ikke selvstendige før på midten av 1980-tallet. Funfact: Visste dere at hele 97% av Bruneis befolkning bor i den vestlige halvdelen av landet? Bli med på en kjøretur i hovedstaden Bandar Seri Begawan Neste land: Bulgaria Endret 31. mai 2018 av Mr supergomp Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Abkhazia er ikke et land, men en del av Georgia. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Abkhazia er ikke et land, men en del av Georgia. Meg og morromannen diskuterte på PM, og vi valgte å følge lista punkt for punkt Da lærer man mer. Kjør på med Bulgaria! Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Bulgaria er et fint land med fin natur, men dessverre er det stort sett bare fyll og festing langs Svartehavskysten nordmenn drar dit for. Neste er Burkina Faso. Endret 31. mai 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Burkina Faso er et land, og en tidligere fransk koloni i Vest-Afrika. Hovedstaden heter Ouagadougou (si det fort flere ganger på rad) Det bor rundt 17 millioner mennesker i landet, og det største språket er fransk. Visste du at Burkina Faso tidligere gikk under navnet "Øvre Volta"? Neste land: Burundi Endret 31. mai 2018 av Mr supergomp Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 BURUNDI Innteresant med land man ikke vet spesielt mye om. Burundi er et knøttlite landlukket land i Søt-Afrika som ligger ved Tanganyikasjøen og har vært herjet av en rekke væpnede konflikter i nyere tid. Her er et bilde av fiskere ved Tanganyikasjøen. Neste: CANADA Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Canada er et stort og flott land i Nord-Amerika (verdens andre største faktisk). Hvis jeg skal nevne tre ting som umiddelbart dukker opp i hodet mitt når jeg tenker Canada, da svarer jeg ishockey, lønnesirup og Justin Bieber. Kanadiere (kjenner noen selv) er vennlige mennesker. Visste du forresten at Canada har verdens lengste kystlinje? Den er hele 202,080 kilometer lang Neste land: Chile Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 CHILE Påskeøya som ligger ute i Stillehavet hører til Chile så da legger jeg til de gåtefulle ansiktsskulpturene som ble hugget ut en gang mellom 1200- og 1500-tallet. Neste: COLOMBIA Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Colombia er en nasjon i Sør-Amerika. Dessverre har dette vakre landet i mange år slitt med geriljakrig og harde kamper mellom politi og narkotikakarteller. Visste du at Colombia er det eneste landet i Sør-Amerika som grenser til både Stillehavet og Det karibiske hav? Neste land: Costa Rica Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) Costa Rica er et fint land med fin natur. Særlig kjent for jungel og strender. Neste land er Cuba. Endret 4. juni 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå