Gå til innhold

All verdens land-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BHUTAN

Et lite land som ligger mellom India i sør og Tibet i nord, i den østre delen av Himalaya.

Jeg legger ved et bilde av det bhutanske flagget, soms jeg syns er stilig.

900px-Flag_of_Bhutan.svg.png

Neste: BOLIVIA

Endret av Lord MacVerk
Lenke til kommentar

Bolivia er et land i Sør-Amerika. Hovedstaden La Paz ligger hele 3640 meter over havet (ikke søkt opp, det visste jeg faktisk), og er med den hovedstaden i verden som ligger lengst over havet.

På bildet man ser en boliviansk familie.

etta_projects.jpg

Neste land: Bosnia-Hercegovina

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

BOSNIA - HERCEGOVINA

Bosnia - Hercegovina, eller Bosnia som folk vanligvis kaller det, er desverre mest kjent for en opprivende borgerkrig på 1990-tallet da staten ble etablert. Her er et kjent bilde fra starten av den fire år lange beleiringen av Sarajevo mellom 1992 og 1996 hvor innbyggere i hovedstaden sølker tilflukt i nærheten av bosniske soldater etter at serberne har åpnet ild, tatt 6.april 1992.

DAFA03BF-243E-499F-8E7A-7ED52266F773_w10

Neste: BOTSWANA

Lenke til kommentar

Botswana er et land som er lokalisert sør på det afrikanske kontinentet. Botswana er kjent for vakker natur, og for å være en av de mer vellykkede afrikanske nasjonene når det kommer til politikk og styremåte. 

Bildet viser Kalahari-ørkenen som dekker hele 70% av Botswana. Visste dere forresten at Top Gear i en av sine Afrika-spesialer kjørte gjennom denne ørkenen?

13057.jpg

Neste land: Brasil

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

Brunei Darussalam er en nasjon i Sør-Asia. Brunei lå lenge under Storbritannia, og ble ikke selvstendige før på midten av 1980-tallet.

Funfact: Visste dere at hele 97% av Bruneis befolkning bor i den vestlige halvdelen av landet? 

Bli med på en kjøretur i hovedstaden Bandar Seri Begawan :)

Neste land: Bulgaria

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

Burkina Faso er et land, og en tidligere fransk koloni i Vest-Afrika. Hovedstaden heter Ouagadougou (si det fort flere ganger på rad)

Det bor rundt 17 millioner mennesker i landet, og det største språket er fransk. 

Visste du at Burkina Faso tidligere gikk under navnet "Øvre Volta"?

5051-004-7B3B2DF5.jpg

Neste land: Burundi

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

BURUNDI

Innteresant med land man ikke vet spesielt mye om. Burundi er et knøttlite landlukket land i Søt-Afrika som ligger ved Tanganyikasjøen og har vært herjet av en rekke væpnede konflikter i nyere tid. Her er et bilde av fiskere ved Tanganyikasjøen.

Lake-Tanganyika-Burundi.jpg

Neste: CANADA

Lenke til kommentar

Canada er et stort og flott land i Nord-Amerika (verdens andre største faktisk). Hvis jeg skal nevne tre ting som umiddelbart dukker opp i hodet mitt når jeg tenker Canada, da svarer jeg ishockey, lønnesirup og Justin Bieber. Kanadiere (kjenner noen selv) er vennlige mennesker.

Visste du forresten at Canada har verdens lengste kystlinje? Den er hele 202,080 kilometer lang :)

canadian-flag.jpg

Neste land: Chile

Lenke til kommentar

Colombia er en nasjon i Sør-Amerika.  Dessverre har dette vakre landet i mange år slitt med geriljakrig og harde kamper mellom politi og narkotikakarteller.

Visste du at Colombia er det eneste landet i Sør-Amerika som grenser til både Stillehavet og Det karibiske hav? :)

colombia-9-26-04-1.jpg

Neste land: Costa Rica

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...