Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

De tjener nok forsatt penger selv om de satt ned prisen på spillet, men hadde det solgt som hakka møkk for original pris, hadde de nok aldri satt ned prisen så kjapt.

Syns og det sier seg selv at salgstallene, om ikke annet, har vært under det de forventet.

Ikke at de burde ha forventet så mye mtp. publisiteten i mellom release av traileren og frem til release var ikke akkurat overveldende positiv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tjener nok forsatt penger selv om de satt ned prisen på spillet, men hadde det solgt som hakka møkk for original pris, hadde de nok aldri satt ned prisen så kjapt.

Syns og det sier seg selv at salgstallene, om ikke annet, har vært under det de forventet.

Ikke at de burde ha forventet så mye mtp. publisiteten i mellom release av traileren og frem til release var ikke akkurat overveldende positiv. 

Ingen salgstall eller abbonement tall. Altså ingen ting å snakke om :p Hadde vært kult å sett hvor mange abbonement det var også. Jeg og flere jeg kjenner kjøpte årsabbonement, fordi det er ganske billig i forhold til hvor mange spill man da kan spille. Ville tro mange har abbonement også. For de trenger jo ikkje kjøpe spillet. EA får nok penger inn, det er helt sikkert :D

Lenke til kommentar

Lavt salgstall betyr ikke dårligi spill, jeg koser meg med bfV... Når det ser at salgstallene er lave så er det lurt å senke prisene.... for et multiplayer spill lever av at folk faktisk spiller det. Og hvis pris er et bra innsentiv tut og kjør for min del.

RB6 har levd av at dem har hatt free weekends og redusert pris for å rekrutere nye spillere.

Og det var laaaangt fra perfekt ved launch.

Bf 4 var ikke spiltbart de første månedene... det krasja jo massivt på launch.

Bf 1 ble ikke bra før dem tweaka timetokill og patcha litt i et års tid.

Å forvente at BfV var perfekt ved launch... tja 

tenk hvis dem hadde release ved planlagt dato... tror det kreves litt innsats å få EA til å skyve på lansering.

Endret av Mickey_OT
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Moderatormelding

7 innlegg er fjernet fra tråden, da setter vi en strek for den krangelen.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål om stridsvogner og spesialisering.

Jeg spiller som Support og har nå fått unlocket en rekke tanks og modifikasjoner. Det jeg ikke blir helt klok på er hvordan jeg får tilgang til "mine" stridsvogner og modifikasjoner. Ta de to brettene som foregår på landsbygda med store sletter. Det ene brettet med en kirke i midten. Der er det ganske mange stridsvogner og APC´er med kanoner og luftvern man kan dra rundt. 

Hvordan får jeg tilgang til de stridsvognene jeg selv har unlocket i mitt skilltre? Vil de spawne random på hovedbasen eller er det noen triks for å vite hvor og når det spawner? Skjønner rett og slett ikke hvordan dette systemet fungerer så ta det gjerne med teskje

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spørsmål om stridsvogner og spesialisering.

Jeg spiller som Support og har nå fått unlocket en rekke tanks og modifikasjoner. Det jeg ikke blir helt klok på er hvordan jeg får tilgang til "mine" stridsvogner og modifikasjoner. Ta de to brettene som foregår på landsbygda med store sletter. Det ene brettet med en kirke i midten. Der er det ganske mange stridsvogner og APC´er med kanoner og luftvern man kan dra rundt. 

Hvordan får jeg tilgang til de stridsvognene jeg selv har unlocket i mitt skilltre? Vil de spawne random på hovedbasen eller er det noen triks for å vite hvor og når det spawner? Skjønner rett og slett ikke hvordan dette systemet fungerer så ta det gjerne med teskje

Spillet forklarer det heller ikke på noen god måte, så greit å spør.

Det er egne punkter du kan spawne for:

ojkWMvD.png

Klikk på den og du får opp et valg mellom de 3 tanksene du har satt, tilsvarende som velger mellom assualt, medic, recon og support. Velger du f.eks. Tiger 1, så får den dine spesifikasjoner. 

Et par tips:

Er som regel kun et begrenset antall tanks pr. lag og antall varierer fra kart til kart.

Må som regel ha litt tålmodighet til å sitte på deployment screen en stund i midten av rundene, eller være kjapp i starten.

Skulle du være interessert i fly på de kartene det er tilgjengelig, så er det et eget ikon du spawner på.

Du går relativt kjapt tomt for ressurser (f.eks skudd), så pass på at du vett hvor nærmeste supply station er. 

Pass på å bruke tredjeperson på tanks, og kun bytt til førsteperson når du skal skyte.(C-tasten på PC).

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

1 uke til Lightning strikes. Håper den store patchen kommer samme dag/dagen før. Blir digg med ny patch, men ellers synes jeg ligthning strikes virker ganske kjip. Jeg bryr meg lite om combined arms, ny grand operation og squad conquest. 

Så for meg så er egentlig patch day og Rush eneste høydepunktene. om det holder 2-3 måneder til neste content patch kommer jeg er veldig usikker på :p 

hadde de i det minste kommet med litt info om Japan, Russland, USA, kart, kjøretøy og våpen, litt god gammaldags hype!

Lenke til kommentar

1 uke til Lightning strikes. Håper den store patchen kommer samme dag/dagen før. Blir digg med ny patch, men ellers synes jeg ligthning strikes virker ganske kjip. Jeg bryr meg lite om combined arms, ny grand operation og squad conquest. 

Så for meg så er egentlig patch day og Rush eneste høydepunktene. om det holder 2-3 måneder til neste content patch kommer jeg er veldig usikker på :p

hadde de i det minste kommet med litt info om Japan, Russland, USA, kart, kjøretøy og våpen, litt god gammaldags hype!

Jeg skulle gjerne ha sett til nye nasjoner, men de hadde gjort ekstremt mye bare ved å la oss leie servere :)

Lenke til kommentar

Er nakkeskudd verdig at det ikke er på plass. Hvor vanskelig er det egentlig å videreføre ett system fra forrige spil? Men ingenting overrasker jo med DICE egentlig.

Du burde ha jobbet i Dice, så hadde det nok vært på plass for lengst :D Alt se sikkert dritlett !

Ja er veldig enig at mye burde ha vært på plass.

Lenke til kommentar

Er det jævla mye cheating I dette spillet eller er jeg bare uheldig, i følge flere cheaters I BF5 ER det ikke noe anticheat i spillet, hvis dette er tilfellet er det helt horribelt.

Har sett det er en del som mener det er lite cheatere i BFV, og dersom de regner kun slike som ender opp med 200/4 i KD s[ ja, da er det få. Har sett en del videoer om denne ESP cheaten, og det som trolig er mest brukt er en liten økning av "multiplier" for treff, da er det nær umulig å spotte selv for et brukandes anticheat program (som BFV IKKE har). Selv en så liten økning som 1,2 gir uante krefter i det som skal være en lik duell. Skal ikke påstå det er massevis som bruker, men en og annen er det iallefall. Enn så lenge kan de også gjemme seg bak en litt lite godt kodet TTD (TTD får unødig mye pes takket være litt mye oppskrudd cheat). 

Dessverre er det knapt mulig å finne igjen rett server dersom man ønsker å "spectate", totalt umulig er det å følge etter en man er mistenksom til. Så dessverre har EA og Dice lagt opp til mye mere juksing i BFV enn f.eks. BF4, menyer og alt rundt dette suger stor eselballe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har sett det er en del som mener det er lite cheatere i BFV, og dersom de regner kun slike som ender opp med 200/4 i KD s[ ja, da er det få. Har sett en del videoer om denne ESP cheaten, og det som trolig er mest brukt er en liten økning av "multiplier" for treff, da er det nær umulig å spotte selv for et brukandes anticheat program (som BFV IKKE har).

Ehm, hva prater du egentlig om? BFV har Fairfight. 

Lenke til kommentar

Ja, det er utbredt problem med juks i alle online spill på PC. Damage multiplier cheats er desverre en kjent juksemetode i BFV som går under radaren, og er nesten helt umulig å oppdage med mindre du spectator den mistenkte. Forhåpentligvis vil Fair Fight banne disse etterhvert, til tider føles det ut som det gjøres altfor lite for å stoppe jukserne. Den er person med navnet Maxblabla... som har jukset over en lengre periode uten å bli bannet, og flere spillere har rapportert ham for juks. 

Midlertidig fiks for Company Coins har allerede blitt rullet ut. Også har jeg litt nytt om hva vi kan vente i neste patch!

vfqllj5plk921.jpg

ocm5kk5sqs921.png

5q45vv4lts921.jpg

Fixed an issue where some weapons were inaccurate for too long when going from sprinting to firing when aiming down the sights (ADS). This led to unexpectedly high recoil when firing after sprinting.

Det er veldig mye bra som kommer i neste patch, og jeg glad i at de nå fikser SMG også :) Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Ja, det er utbredt problem med juks i alle online spill på PC. Damage multiplier cheats er desverre en kjent juksemetode i BFV som går under radaren, og er nesten helt umulig å oppdage med mindre du spectator den mistenkte. Forhåpentligvis vil Fair Fight banne disse etterhvert, til tider føles det ut som det gjøres altfor lite for å stoppe jukserne. Den er person med navnet Maxblabla... som har jukset over en lengre periode uten å bli bannet, og flere spillere har rapportert ham for juks. 

Selv i spcetator mode er det ikke lett å spotte de som bruker damage multiplier, aimassist er noe lettere å se, ja bortsett fra de som har 10x på damage multiplier. Da er de vel bare ute etter å provosere likevel.

Men et ærlig spørsmål til de av dere som bruker sniperbørsa ganske ofte, er det virkelig slik at headshot er no skill? Det pussige er at av de sniperene jeg har møtt til nå er Stodeh (youtuberen) den som har gitt meg minst problem som sniper, level 1 eller 50...spiller ingen rolle, det plinger i bollen samma pokker, ikke et eneste bomskudd i forkant heller. I BF4 og BF1 ble jeg knapt nok drept av snipere, og prøver jeg selv så går det minst 3 magasin før jeg er i nærheten...selv på kort avstand (Var slett ikke helt borte med sniper i hverken Bf4 eller 1)

Lenke til kommentar

Men et ærlig spørsmål til de av dere som bruker sniperbørsa ganske ofte, er det virkelig slik at headshot er no skill? Det pussige er at av de sniperene jeg har møtt til nå er Stodeh (youtuberen) den som har gitt meg minst problem som sniper, level 1 eller 50...spiller ingen rolle, det plinger i bollen samma pokker, ikke et eneste bomskudd i forkant heller. I BF4 og BF1 ble jeg knapt nok drept av snipere, og prøver jeg selv så går det minst 3 magasin før jeg er i nærheten...selv på kort avstand (Var slett ikke helt borte med sniper i hverken Bf4 eller 1)

Vil ikke si at kills med bolt rifle er no-skill.  Spiller stort sett med one shot, one kill våpen samme hvilket spill (om det så er snakk om boltrifler eller railgun) det er snakk om og jeg kan ikke si at headshots er noe lettere i bfv enn noen andre spill.

Er på ingen måte pro, men stort sett er jeg der jeg forventer å være k/d messig selv om reaksjonsevnen er noe dårligere kontra cod pro mod og q3 tiden, men så er jeg nærmere 40 enn 30 nå :p 

Når det kommer til bf4 så var sniperklassen så møkkdårlig at jeg ikke gadd det spillet (for meg et møkkaspill), mens i bf1 må vi kunne si at sniperklassen var noe OP.  Bfv høster jeg like mange kills med g43 eller k7 så klassen er hvertfall ikke OP

Hadde helst sett at bolt riflene kunne ladde ei og ei kule samt kortere draw time på side arm.

TLDR; Ikke noe lettere å få HS i BFV sammenlignet med hvilket som helst spill som ikke går for å være en sim (arma,squad etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...