Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har vært borti å komme på tomme servere, men match making funker relativt greit der (BF1)...

Synes dog serverbrowser ikke er noe særlig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Brukte 30kr på Origin for å teste det ut litt men jeg klarer bare ikke å like dette. Bra grafikk, bra lydbilde, effektene er helt konge. Liker også at kuler faktisk gjør skade nå, trenger ikke å bruke et magasin på folk lenger. Men slikt skadesystem fungerer jo ikke sånn som mapdesignet er. Du spawner jo midt oppi grøten. Og revive systemet liker jeg virkelig ikke. Hadde pinna ned en hel squad og drepte 1 fyr sikkert 10x ganger men squaden stod hele tiden og revivet. Dreper du 1stk i en squad så spiller det ingen rolle, de blir revived. Så gameplayet er nesten lagd for at en squad dreper en annen squad samlet.

Så fly da, i prologuen viste dem akkurat hva jeg ønsket. Fly langt oppi skyene og en massiv svær skybox. I multiplayer er det samme gamle lille luftrommet der du blir skutt med en gang du spawner. 2 hackere møtte jeg også den lille tiden jeg var inne med 50-0 stats og en fyr som var Rank 40 etter 1 dag..... og så bugs da. Spawner og så er du fortsatt i deployment screen. Ser meg selv faktisk beveger meg på kartet. Og så motsatt. Jeg spawner og er ingame men deployment mappet sine ikoner er fortsatt synlig......  Jævlig synd, jeg vil så inderlig like dette for dem har gjort mye bra her men selve gameplayet klarer jeg ikke å like :/

Lenke til kommentar

Litt av problemet når folk tar en tur down memory lane er at de husker bare det positive og gjerne et spill som har blitt patcha i 1-2 år. 

Hadde BFV blitt lansert like bugga og jævlig som BF4 med dagens hylekor hadde spillet vært dødt før man hadde rukket og cappe A. 

Folk har grini konstant over 3d spotting i 10år og når det endelig er borte da er det også feil. Folk klager over evig ammo og HP regen. De fikser det. Da er det feil, FOR LITE AMMO, for lite HP. For store kart, for små kart, for trange kart, for mange veier fiender kan komme. fra.  

Tviler på at vi ser en AAA FPS hvor "alle" er fornøyde med det første :p 

• Liker 7
Lenke til kommentar

Brukte 30kr på Origin for å teste det ut litt men jeg klarer bare ikke å like dette. Bra grafikk, bra lydbilde, effektene er helt konge. Liker også at kuler faktisk gjør skade nå, trenger ikke å bruke et magasin på folk lenger. Men slikt skadesystem fungerer jo ikke sånn som mapdesignet er. Du spawner jo midt oppi grøten. Og revive systemet liker jeg virkelig ikke. Hadde pinna ned en hel squad og drepte 1 fyr sikkert 10x ganger men squaden stod hele tiden og revivet. Dreper du 1stk i en squad så spiller det ingen rolle, de blir revived. Så gameplayet er nesten lagd for at en squad dreper en annen squad samlet.

Dette sliter jeg litt med å koble. Til sammenligning, i tidligere BF spill resset man insta og folk tålte flere kuler. Hvordan i alle dager er det da nå vanskeligere å ta ut en squad pga ressing? :p

Flaggsonene er til tider gigantiske og man spawner veldig ofte i utkanten av flaggene. Klart det kan være folk der, men i mine 20 timer med spill opplever jeg det sjeldent som et problem at jeg spawner og er i deep shit om jeg spawner på flagg. Velger man å spawne på squad så er det selvsagt noe annet, men det er man jo også klar over når man spawner. 

Ellers om man ikke liker gameplay så er det ikke mye å få gjort. Synd, for du er jo en lengende :D

edit: ang fly så har jeg flydd lite, men syns nå sandboxen virker ganske kurrant, hvertfall i forhold til til BF1. Det som irriterer meg at restock sonene er dumt plassert på enkelte kart og kunne godt vært flere.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Dette sliter jeg litt med å koble. Til sammenligning, i tidligere BF spill resset man insta og folk tålte flere kuler. Hvordan i alle dager er det da nå vanskeligere å ta ut en squad pga ressing? :p

Flaggsonene er til tider gigantiske og man spawner veldig ofte i utkanten av flaggene. Klart det kan være folk der, men i mine 20 timer med spill opplever jeg det sjeldent som et problem at jeg spawner og er i deep shit om jeg spawner på flagg. Velger man å spawne på squad så er det selvsagt noe annet, men det er man jo også klar over når man spawner. 

Ellers om man ikke liker gameplay så er det ikke mye å få gjort. Synd, for du er jo en lengende :D

edit: ang fly så har jeg flydd lite, men syns nå sandboxen virker ganske kurrant, hvertfall i forhold til til BF1. Det som irriterer meg at restock sonene er dumt plassert på enkelte kart og kunne godt vært flere.

Jeg har ikke likt BF på veldig lenge så kanskje jeg blir feil å kommentere på spillet her men. Skulle ønske Arma og BF serien hadde fått et barn sammen, det er vel det jeg vil ha egentlig :p

Lenke til kommentar

Det er så utrolig frustrerende å lese så mye negativt som overhode ikke stemmer.. Er jo det samme med WTB.. Han har jo bestemt seg for lenge siden for ikke å like spillet og derfor klager han.

Worthabuy klager derimot ikke på alt, der må man se forskjellen, han gir ros for det som er bra, og pepper til det som er dårlig.

Han ga faktisk en splitt thumbsup/thumbsdown som overraska meg da jeg var helt sikker på det ville kun bli thumbsdown.

Som han sier det er noen gode elementer selv også i BFV, og man kan ha morro å spille det, men det mangler ting her og der.

Du kan for all del påstå noe, men BF4 er veldig dødt. Det er mange servere oppe men det er ikke mulig å finne aktive servere da de alle vises som fulle og uten en eneste spiller på dem.

Og si at det er veldig dødt er en overdrivelse. Man kan fint finne flere games og "have a blast".

Alle servere jeg var på hvertfall hadde ca. så mange spillere som det stod i serverbrowser.

2ntwvw3.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Og si at det er veldig dødt er en overdrivelse. Man kan fint finne flere games og "have a blast".

Alle servere jeg var på hvertfall hadde ca. så mange spillere som det stod i serverbrowser.

Prøv å gå inn på serverne og se om de er fulle. Jeg kan love deg at 90% av de serverne er tomme, det er en bug DICE ikke har fikset som gjør at serverene virker å være fulle men egentlig er HELT tomme. 

Jeg og en kompis har hatt problemer med dette i månedvis så det du skriver her stemmer ikke.

Og jeg må si det er virkelig tankevekkende at dem som klager viser til BF4 ja. Det spillet var ødelagt som det synger etter ved release. Det var så mye problemer at DICE måtte gi et annet studio (nå DICE LA) oppgaven av å fikse det mens dem begynte på Battlefield 1. 

Lenke til kommentar

Du kan for all del påstå noe, men BF4 er veldig dødt. Det er mange servere oppe men det er ikke mulig å finne aktive servere da de alle vises som fulle og uten en eneste spiller på dem.

Dette er ikke en vill påstand jeg drar ut av hatten. Er medeier i 2 stk BF4 servere. Vi har hatt 423.000 unike besøk de siste 12 mnd. Ca 1500 unike spillere innom hver dag, på bare èn av serverne. Spillet er som nevnt, fortsatt populært. Hvis du sliter med å finne aktive servere, skal det nevnes at server browseren er veldig buggy. Noen dukker ikke opp i de nye Battlefield menyene, og noen må du søke veldig spesifikt etter på gamle Battlelog.

Synd de kutter støtten for spillet så fort. Mye morsomt man kunne gjort med det spillet enda, uten at det hadde dratt voldsomt med ressurser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synd de kutter støtten for spillet så fort. Mye morsomt man kunne gjort med det spillet enda, uten at det hadde dratt voldsomt med ressurser.

Alt handler om penger skjønner du.

Jeg elsker BF4, så har overhode ikke noe imot spillet.. Har spilt i flere hundre timer. Er som regel det og kompisen min spiller, men nå blir det nok mest BF5 for tiden. 

Er det forresten noen som kunne være interessert i å spille et par runder? Legg meg til på Origin da! Mitt nick er TheMightyUnknown. 

Legg meg gjerne også til på Steam da jeg oftest er online der.

Lenke til kommentar

Prøv å gå inn på serverne og se om de er fulle. Jeg kan love deg at 90% av de serverne er tomme, det er en bug DICE ikke har fikset som gjør at serverene virker å være fulle men egentlig er HELT tomme. 

Jeg og en kompis har hatt problemer med dette i månedvis så det du skriver her stemmer ikke.

Og jeg må si det er virkelig tankevekkende at dem som klager viser til BF4 ja. Det spillet var ødelagt som det synger etter ved release. Det var så mye problemer at DICE måtte gi et annet studio (nå DICE LA) oppgaven av å fikse det mens dem begynte på Battlefield 1. 

Ha.. ha ha ha.. Jeg gjorde faktisk det.. og det du sier stemmer faktisk ikke :p

Jeg gikk inn på 4 forskjellige Conquest servere, alle med 64 max player, filtrert til 1-5 ledige spots..

Alle var så og si helt fulle, var ikke mye tomt der skal jeg si deg, så skjønner ikke hva du surrer med.

2t91i.jpg

ws2r77.jpg

20tsf90.jpg

25ulmhl.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Worthabuy klager derimot ikke på alt, der må man se forskjellen, han gir ros for det som er bra, og pepper til det som er dårlig.

Han ga faktisk en splitt thumbsup/thumbsdown som overraska meg da jeg var helt sikker på det ville kun bli thumbsdown.

Som han sier det er noen gode elementer selv også i BFV, og man kan ha morro å spille det, men det mangler ting her og der.

2ntwvw3.jpg

Da har du vært heldig fordi jeg fant knapt en server i fjor som var folk på når jeg skulle spille.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okay så det har noe med å være heldig å gjøre? er dere morsomme eller :p

Den serverbrowsern er lik for alle, bare gå inn selv og sjekk selv.

Heldig.. den der kjøper jeg ikke i 2 sekunder engang.

Jeg sitter nå ikke her og lyver, jeg fant knapt en eneste server som faktisk hadde spillere i seg. Flesteparten av serverne som var fulle på browser var 10-15 spillere i. Merkelig at BF4 plutselig er målestokk et spill som var knapt spillbart før et år etter release. Gi BF5 et år også da :) Endret av Johannes Entenmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan godt være, men når han driver å kaller BF5 for "COD" så ser man jo hvor holdningen er. 

Okay så det har noe med å være heldig å gjøre? er dere morsomme eller :p

Den serverbrowsern er lik for alle, bare gå inn selv og sjekk selv.

Heldig.. den der kjøper jeg ikke i 2 sekunder engang.

Kan godt være det er sværere som er aktive nå, kjempe fint, det er bare bra, men poenget er at det er vanskelig å finne servere som faktisk har spillere. Det er greit nok at du tar en hau med screenshot.

Jeg sitter nå ikke her og lyver, jeg fant knapt en eneste server som faktisk hadde spillere i seg. Flesteparten av serverne som var fulle på browser var 10-15 spillere i. Merkelig at BF4 plutselig er målestokk et spill som var knapt spillbart før et år etter release. Gi BF5 et år også da  :)

Merkelig hvor kjapt folk glemmer slikt. 

Nå tror jeg forresten vi sitter strek over denne diskusjonen før den går for langt. Dette er en tråd om BF5 og ikke om BF4. 
Lenke til kommentar

Jeg sitter nå ikke her og lyver, jeg fant knapt en eneste server som faktisk hadde spillere i seg. Flesteparten av serverne som var fulle på browser var 10-15 spillere i. Merkelig at BF4 plutselig er målestokk et spill som var knapt spillbart før et år etter release. Gi BF5 et år også da :)

Dere sitter ikke å lyver mens jeg skal liksom bare ta deres ord for det? :p

Jeg har hvertfall bevis at det var ganske fullt på servere, og det er mange Conquest servere.. så vi kan godt sette strek over BF4 men da gjøres det også med at "BF4 er dødt." For det er jo hvertfall helt feil.

Kan godt være, men når han driver å kaller BF5 for "COD" så ser man jo hvor holdningen er. 

Det er fordi BFV har blitt mer som Cod, gunplay er superb, men hva med resten? så det virker litt sjelløst, for hvor er flere kjøretøy og atmosfæren av flere fly og tanks osv som blir operert av ekte spillere som gir alle på servern den "battlefield atmosfæren" og krigsfølelsen.. den er jo ikke helt der. Det er faktisk som Mack sier, det er COD med ett par tanks og fly, det er alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ha, ja det er faktisk mulig. For når jeg havnet innpå en bane jeg ikke hadde spilt tidligere så var alti tilbake til "default" :) Snodig bug hehe.

Som jeg nevnte tidligere så har Axis og Allies forskjellige loadout. Endrer du bare på på den ene så blir det kun den som har loadouten du har satt. Merket også det når jeg spilte at jeg plutselig sprang rundt med KE7 når jeg hadde satt på hagle på loadouten. Må endre på begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...