Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter noen timer ble jeg vant til time to kill, det går veldig fort. Men jeg tror den raske gangen du har spillet fungere som en katalysator, og gir følelsen at tempoet er svært høyt i spillet svært høyt. For min del kunne de gjerne ha redusert løpehastigheten.

- Du spawner midt i slagmarken på lagkameratene dine

- Du løper ekstremt fort, det gjør også fienden

- Du må derfor reagere kjapt

- Lav TTK

- Folk dør på hundredelssekunder

BFV er nesten på nivå med Quake nå :p Første runden jeg tok på release var på Devastation, jeg så ikke en dritt, banen er grå, tyskernes uniform er grå og jeg kjente ikke banen. Det var umulig å spotte fiender, og jeg har spilt litt CoD WW2 og CS:GO, men ingen av disse spillene har et slikt tempo. Joda du kan dø av ett skudd i CS, men det krever skills og presisjon, men tempoet er langt lavere. I CS kan du nemlig ikke løpet rundt. I CoD W2 så eksisterer ikke hodeskudd, og joda CoD har tempo, men det matcher ikke med BFV.  I CoD så vet du hvor fienden kommer fra, små baner og det lett å forutsi hvor fienden er. I BFV blir jeg skutt bakfra eller fra ytterkantene av synsfeltet, da er jeg nesten garantert død. Du dør momentant om de blir truffet av to skudd fra Sturmgevehr. Selv med flickshot bevelgeser så er det ikke nok til å svare på fiendens ild. Møter du en habil skyter, er du død før du rekker å knipse.

Jeg har lekt meg litt med M1907F, den minner litt om F2000 fra BF3. Holdt på å si at den spytter skudd, men det er å underdrive. Den spyr skudd. Et lite musetrykk, gunnern sier prrrrrrf,  så er det god natt for den du møter. Den er absolutt morsom å bruke. Klarer du å håndtere vertikal rekyl så er det et lett og svært dødelig våpen å mestre. 

Endret av Heradon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes egentlig de kunne fjernet "evig" sprint. Enig med det du skriver @Heradon. 

Når det kommer til tempoet vs COD så er jo det ikke rart.. Du har ka 5 vs 5 og 10 vs 10 som de største game modene støtter? Og i BF 5 så har du 64? Er jo en forskjell med en gang, også er kartene så åpne at du kan komme fra A, B, C, D og E før du vet ordet av det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lærte faktisk endel ting av den her videoen.

Den var faktisk ikke dum nei! Jackfrags har en god del videoer, men de varierer mye synes jeg. 

Lenke til kommentar

Ingen lagring av innstillinger, autospawn midt inne i kartet sånn helt ut av det blå, ingen 3Dspotting (magisk for campere må vite....ja de florerer) meny system som fortsatt suger bjørnebær, en haug med ammo og helse kasser plassert rundt i periferien (fabelaktig for elendig teamplay og campere) og ikke minst LEGO bygging i beste Byggmester Bob stil. Har prøvde både BF3, BF4 og BF1, dette er vel det definitivt svakeste av dem alle. BF3 var jo umulig å spille første dagen, ganske sikker på at det var bedre enn dette

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad 3D spotting er borte for nå må man faktisk bruke øynene for å se fienden istedefor å bare skyte på oransje dorritos.

Ammo og Healthcrate finner du kun på flagg, så at de er spredd rundt i perifirien er bare tull.

Bygging er 100% valgfritt. Har spilt 15 timer å enda ikke rørt bygging da jeg ikke ser helt vitsen med det.

På Operation har kanskje bygging litt mere for seg, men ikke prøvd den moden enda.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mange som bare skal hate dette spillet og ramser opp masse ting de ikke liker, sett en del av det!

Det er så utrolig frustrerende å lese så mye negativt som overhode ikke stemmer.. Er jo det samme med WTB.. Han har jo bestemt seg for lenge siden for ikke å like spillet og derfor klager han.

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom introen 4 ganger, og opp til de første par checkpoints i campaign et par ganger nå. Hver gang jeg avslutter spillet er alle innstillingene mine resatt, og jeg må begynne på nytt med introen. Har prøvd å slette temp filer, har sjekket at origin kan skrive til mappen med save files, prøvd med cloud synd av og på osv. Ingen lykke.

Noen som kan hjelpe med dette? Hadde det samme problemet o betaen, dog da resatte alle innstillinger seg mellom hver runde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fy flate meg altså. Nå som endelig spillet lagrer noen lunde, bortsett ifra loadouts til tider har jeg virkelig begynt å slite med infinite loading skjermer etter endt runde og det pikkgreiene der.

Og det er jo så morro når Narvik sekvensen snart har brent seg inn i skjermen her. 

Lenke til kommentar

Fy flate meg altså. Nå som endelig spillet lagrer noen lunde, bortsett ifra loadouts til tider har jeg virkelig begynt å slite med infinite loading skjermer etter endt runde og det pikkgreiene der.

Og det er jo så morro når Narvik sekvensen snart har brent seg inn i skjermen her.

Tror loadout lagrer seg etter banene du spiller. Kan virke slik.

Lenke til kommentar

Det er så utrolig frustrerende å lese så mye negativt som overhode ikke stemmer.. Er jo det samme med WTB.. Han har jo bestemt seg for lenge siden for ikke å like spillet og derfor klager han.

Det meste folk klager på stemmer jo. EA/Dice har gjort valg som endrer grunnleggende elementer og suksesser vi har hatt med i vel over et tiår. BF1 og BF V har vært nedturer så det griner etter for de som har vært kjernefans av serien.

Har forsøkt å spille det selv, men innstillinger resetter seg og jeg må begynne hele spillet på nytt for hver gang jeg lukker spillet, så jeg skal ikke si så voldsomt mye selv. Men fra det lille jeg har fått prøvd virker BF V som en enorm forbedring av BF1. Sikkert morsomt i 100-ish timer. Men for min del tviler jeg sterkt på at jeg kommer til å bruke 1500-2000 timer i det, som jeg har gjort med alle foregående Battlefield spill utenom BF1. Det samme gjelder for de fleste hvis man ser på BF1’s tilstand i disse dager. BF4 er fortsatt mer populært enn BF1 på PC, og det er fortsatt bra liv i BF3 mtp alder. BF V blir neppe en kopi av det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

BF4 er fortsatt mer populært enn BF1 på PC, og det er fortsatt bra liv i BF3 mtp alder. BF V blir neppe en kopi av det.

Du kan for all del påstå noe, men BF4 er veldig dødt. Det er mange servere oppe men det er ikke mulig å finne aktive servere da de alle vises som fulle og uten en eneste spiller på dem.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...