Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V

Anbefalte innlegg

Nå var det mye rart her. BFV tar jo store steg mot de gamle spillene og samtidig "nyskapning" med mindre hp regen, mindre ammo. mindre eksplosiver og spam.

Så og si alt som var feil i bf4 og bf1 gameplay messig blir endret på for å få det slik fansen har mast om, men da finner selvsagt internett nytt tjas og klage på :p

Når det gjelder map så har kun 2 blitt spilt i beta, begge kartene relativt små. Vi får se når vi får testet Hamada og de andre større kartene så kan vi konkludere med om BFV er et inf only spill som nærmest blir påstått her. 

Første tides of war kartet som kommer i desember har 7! tanker på hver side. Aldri før har de hatt så mange tanker på et kart samtidig. 

trikset og magien i bf er imo når de klarer og lage de kartene hvor alt funker. Hvor det er gøy å fly, er passelig med tanker og samtidig 2-3 flagg som er relativt nære slik at man kan spille close quarter inf også. 

Map traileren var veldig god syns jeg. Er evig klar for fredag og helga! Nå var jeg i overkant positiv i innlegget. Får nevne at jeg var ikke helt fornøyd med beta, men synes endringene de har gjort frem mot release virker veldig bra. 

Lavere preorders tall forklares vel med alt oppstyret som har vært og origin access (basic & premier) 

Ea går vel generelt ikke ut med tall på preorders fra origin store heller. 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei er ny her og vil bare spørre hvem som faktisk tenker å kjøpe BFV?

Jeg har spelt siden BF1942 kom ut og nå er jeg dessverre lei både markedsføringen til EA/Dice og hvordan spillene ser ut når de er ferdige. Jeg var temmelig glad i Battlefront 2 faktisk til tross for mye kritikk i begynnelsen, jeg likte helheten selv om det også var en del bugs. Nå viser det seg at samme spill bare i battlefield drakt skal komme ut og som en ekte fan av BF kan jeg ikke godta dette.

Jeg har spilt Battlefield siden 2002. Har allerede kjøpt spillet og er overbevist om at det er dritbra.

- Gamle Conquest er tilbake

- Ticket bleed er tilbake

- Gjort reviving mye lettere. Lettere å se hvem som ønsker å bli revivet eller ikke.

- Stort utvalg av kjøretøy

- Har ikke lenger uendelig med ammo

- Har gått mer tilbake til sine gamle røtter

- WW2 tematikk

- Detaljer når det kommer til historiske steder og bygg.

- Detaljer på kjøretøy og utstyr

- Store kart er tilbake

- Sniper er ikke lenger OP

- Assault rifle er bra på avstand igjen

- Du tåler mindre

- Du har blitt mer avhengig av squaden din

Mange andre ting jeg kan legge til, som f.eks at du dra med deg kanoner/luftvern, bygge forsvar, bygge opp raserte broer osv. Med andre ord de har gjort mye bra, og det ser ut til DICE er villig til å strekke seg langt for å blidgjøre nye og gamle spillere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå var det mye rart her. BFV tar jo store steg mot de gamle spillene og samtidig "nyskapning" med mindre hp regen, mindre ammo. mindre eksplosiver og spam.

Helt enig, kunne ikke vært mer enig i det du skrev her. 

Det rareste er jo etter min mening dette om kvinner.. Herregud.  :wallbash:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Tror ikke lave preorders er et tegn på at BFV har feilet. Er vel mer et tegn på at folk nå er veldig usikre etter den fæle BF1 utgivelsen. Er ikke helt overbevist selv ennå etter å ha spilt betaen, men tror det absolutt har potensiale. Om de får bra balanse og gode kart er mye gjort.

Lenke til kommentar

Ja, nei vi får bare se. Jeg personlig ble ikke mye imponert over hva de har vist fram hvertfall og majoriteten har også gitt uttrykk for frustrasjon. Sikkert ikke uten grunn. Får se hva de omtaler og gir spellet før jeg evt. kjøper, noe som er usannsynlig.

Det er sikkert ikke bare dårlig, men ser ut som dette ikke er et typisk bf spill for meg.

Jeg har alltid pleid å si "never mess with a good thing that works" så dette nye spill-designet er å skyte seg i foten mener jeg.

Lenke til kommentar

Kan være mye som har foreasket det, men er jo mest disse kontroversene hvor det er kvinner i spillet..

Folk er virkelig virklighetsfjern.

Det var absolutt kvinner under 2. verdenskrig. Jeg husker selv at jeg ble litt forbauset over omfanget først, men så har jeg reflektert over det og kommer til det standpunkt at dette ikke er noe jeg bør klage over, fordi realiteten var faktisk at det var mange kvinner i krigen, kanskje ikke like mange, men dette er en måte å vise det på.

At pre-orders har falt synes jeg i grunnen er bra. Håper flere slutter å pre-ordre år fram i tid da det er helt idiotisk. Vent til spillet er ute før du kjøper.. Eller vent et par uker, men måner og år synes jeg er veldig idiotisk fordi spill i dag har blitt så dårlig i kvalitet de siste ti årene.

Jeg tror nok det heller var pakken. Kvinner i seg selv trenger ikke være noe problem om det blir implementert riktig. Når en derimot starter med et voldsomt jallaopplegg, der en fokuserer på en handikappet kvinne som dreper folk med balltre, og så angriper fansen som reagerer for å være ‘uneducted’ skaper en nødvendigvis missnøye.

Det hadde vært så uendelig mye bedre om de var ærlige på at de prioriterer kostymer og friheten til å bestemme utseende fremfor autensitet, heller enn å anklage de som ikke kjøper fremstillingen som historieløse.

Lenke til kommentar

Kan du forklare nærmere? Er dette nye designet BFV? eller da endringene startet i bf4? 

For mye å nevne, men hovedsaklig at BF har mista sjela si med følelsen av krig (ikke krigssimulator), men den atmosfæren enn å bare fly rundt å skyte som en idiot. Stor skala krig med fly, tanks, båter er blitt erstattet med Call of Duty som er dumt fordi det var nettopp motsatt type krig-gameplay så mange elsket battlefield for.

Lenke til kommentar

For mye å nevne, men hovedsaklig at BF har mista sjela si med følelsen av krig (ikke krigssimulator), men den atmosfæren enn å bare fly rundt å skyte som en idiot. Stor skala krig med fly, tanks, båter er blitt erstattet med Call of Duty som er dumt fordi det var nettopp motsatt type krig-gameplay så mange elsket battlefield for.

Det er lenge siden da. Spinoffserien Bad Company var det første forsøket på å konsollifisere spillet. Bad Company 2 demonstrerte hvor god Frostbite engine var. BF3 og BF4 er det nærmeste Battlefield har vært CoD noen gang... Det vil si at du ikke har elsket Battlefieldserien siden Battlefield 2?

Lenke til kommentar

Det er lenge siden da. Spinoffserien Bad Company var det første forsøket på å konsollifisere spillet. Bad Company 2 demonstrerte hvor god Frostbite engine var. BF3 og BF4 er det nærmeste Battlefield har vært CoD noen gang... Det vil si at du ikke har elsket Battlefieldserien siden Battlefield 2?

Jeg har spilt alle fra 1942. At du mener BF3 og 4 er nærmeste Cod noen gang er jeg sterkt uenig i.

Det hadde customization, det hadde taktikk, det hadde strategisk krigføring, en helt annen atmosfære enn pew pew, det hadde så mye mer.

BF3 og 4 måten man skyter og dreper er lignendes det kan jeg være enig i, det går relativt kjapt fast pace, men var fortsatt mange flere elementer til spillet, mens nå har de tatt vekk mange av de gode elementene for å gjøre ting mer simplistisk og det ligner ihvertfall mye mer på call of duty nå enn før. BF3 og 4 var ikke sånn. Da kunne man hvertfall kjenne forskjellen på Cod og Bf, det ser ut som BfV er nye cod nå og det er ikke en god ting.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt alle fra 1942. At du mener BF3 og 4 er nærmeste Cod noen gang er jeg sterkt uenig i.

Det hadde customization, det hadde taktikk, det hadde strategisk krigføring, en helt annen atmosfære enn pew pew, det hadde så mye mer.

BF3 og 4 måten man skyter og dreper er lignendes det kan jeg være enig i, det går relativt kjapt fast pace, men var fortsatt mange flere elementer til spillet, mens nå har de tatt vekk mange av de gode elementene for å gjøre ting mer simplistisk og det ligner ihvertfall mye mer på call of duty nå enn før. BF3 og 4 var ikke sånn. Da kunne man hvertfall kjenne forskjellen på Cod og Bf, det ser ut som BfV er nye cod nå og det er ikke en god ting.

Customization er jo erketypisk CoD og klanmiljøet døde med BF3. BF3 var full av noobtubing, nades og skyting i trange korridorer. Metro... Og små kart. Du spammer "Need ammo" og ingen hjelper deg. Veldig lite lagorientert spill, stortsett preget av run & gun mentalitet. Det er min oppfatning av det i hvertfall.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare sletta en lengre post jeg nå. Jeg sitter igjen veldig undrende. Hvis BF3 og BF4 ikke minte om cod. Hvordan i alle dager ligner, ser og føles BF1 og spesielt BFV som COD? 

Virker som du bare har spist opp ordene til han youtubern du linka tidligere fremfor å gjøre deg enge meninger og argumenter. 

Lenke til kommentar

Hvorfor spille på metro og små baner om du ikkje likte det?

XD

Antyder jeg noe sted med at jeg ikke likte kartene?  :p Spilte de fleste  baner, men gikk fort lei Metro spesielt etter alfa og beta. Men det hendte at jeg spilte dem, var gøy å løpe bak fiendens linjer.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Customization er jo erketypisk CoD og klanmiljøet døde med BF3. BF3 var full av noobtubing, nades og skyting i trange korridorer. Metro... Og små kart. Du spammer "Need ammo" og ingen hjelper deg. Veldig lite lagorientert spill, stortsett preget av run & gun mentalitet. Det er min oppfatning av det i hvertfall.

Det var noen baner som var små, men det var også store conquest maps med følelsen av å faktisk være på slagmarken enn et lite map i cod der folk løper rundt og bare pew-pewer hverandre i nøttene. Man kunne være en sniper og sitte på siden av et fjell, eller man kunne være en operator for tanks eller båt, ikke glem hvordan cod var før sammenlignet med hvordan bf var før.

Å bruke metro som et argument for hele bf3 og 4 blir feil, det var forskjellige game modes noen var små, noen var store.

Bare sletta en lengre post jeg nå. Jeg sitter igjen veldig undrende. Hvis BF3 og BF4 ikke minte om cod. Hvordan i alle dager ligner, ser og føles BF1 og spesielt BFV som COD? 

Virker som du bare har spist opp ordene til han youtubern du linka tidligere fremfor å gjøre deg enge meninger og argumenter. 

Fordi mine egne meninger er så og si helt like med youtubere og fordi de har rett, battlefield var rett og slett bedre før.

Nå kutter de ut mye av godsakene og hvorfor skal dem det? hvorfor kan de ikke fortsette med slik 1942, bf2, bf3 og 4 var med stor åpen slagmark og bare gjøre det forbedret i ett nytt spill enn å ta en ny venning? det er derfor majoriteten klager fordi dem liker det ikke.

Lenke til kommentar

Det var noen baner som var små, men det var også store conquest maps med følelsen av å faktisk være på slagmarken enn et lite map i cod der folk løper rundt og bare pew-pewer hverandre i nøttene. Man kunne være en sniper og sitte på siden av et fjell, eller man kunne være en operator for tanks eller båt, ikke glem hvordan cod var før sammenlignet med hvordan bf var før.

Å bruke metro som et argument for hele bf3 og 4 blir feil, det var forskjellige game modes noen var små, noen var store.

Fordi mine egne meninger er så og si helt like med youtubere og fordi de har rett, battlefield var rett og slett bedre før.

Nå kutter de ut mye av godsakene og hvorfor skal dem det? hvorfor kan de ikke fortsette med slik 1942, bf2, bf3 og 4 var med stor åpen slagmark og bare gjøre det forbedret i ett nytt spill enn å ta en ny venning? det er derfor majoriteten klager fordi dem liker det ikke.

Hvordan kan en subjektiv mening være rett? :p

Hvilke godsaker kutter de? du skriver jo bare masse vås, ikke noe konkret i det hele tatt. Heradon skrev en punktvis  liste med godsaker som kommer tilbake/er lagt til BFV, den ignorerte du fint. 

Hvilken ny venning tar de i BFV? Og hvorfor er den i så fall ikke positiv, når de beveger seg bort fra veldig mye av det fansen klaget over i BF1 og nærmere tidligere spill? 

Uten at jeg har tatt frem målebåndet eller googlet en fasit, så virker det i hvert fall for meg som om kart størrelsene mellom BF4 og BF1 er ganske likt. Da tenker jeg antall små, medium og store kart. BF3 ser imo ut til å ha flere store kart, men fortsatt en nedgang fra BF2.

Nå vet jeg ikke hvilket bf1 og evt bfv beta du har spilt, men du kan fint kjøre tank og snipe fra fjell i både BF1 og BFV som jeg har prøvd. 

Trur du helt ærlig majoriteten klager? altså noen hundre? noen tusen? på nett klager, hvor mange millioner selger spillet? Selv Battlefront 2 som hadde en klagestorm uten like solgte 9 mill på 3-4 måneder (EA tall fra EA tweet, ingen aning om de faktisk stemmer) 

Endret av barezell
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg så begge filmene du postet når du postet dem.

Forstår fint essensen av BF. Har plenty med erfaring tross alt ?

I videoen overdriver de og klikker for masse små ting. Mange av tingene er alt fikset/endret etter beta.

De gjør massevis av antagelser bassert på beta og spår hvordan release vil være. De er i overkant negative fordi det er poppis å disse EA og gir masse views.

De har selvsagt gode poenger også og det er flere ting Dice kunne gjort for å potensielt gjøre spillet bedre. Men veldig store steg er gjort på papiret og det gjenstår å prøve fullversjonen før man kan konkludere om det var nok eller ikke.

Du svarer ikke på et eneste av spørsmålene mine. Du må jo klare å få ut en tanke eller to om det jeg lurer på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...