enden Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har en del filmer (ymse lovlighet) som jeg kunne tenke meg å gjøre litt mer stuevenlige. Da VCD ikke leverer den kvaliteten jeg vil ha må jeg opp på SVCD som tar ille stor plass. Det jeg kunne tenke meg er å brenne disse over på en DVD, i stedet for fire-fem cd'er. Kommer en standard DVD-spiller til å fatte hve som skjer når jeg putter DVD-plata med SVCD-filmen inn? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Dette har vært oppe flere ganger tidligere i måneden. Svaret er nei. Hvis spilleren din tar MPEG-1/2-ISO, kan du brenne ut .mp*g-filene og alt er såre vel. Hvis ikke, må du oppsample lyden til 48kHz og muligens patche headeren/filene, alt avhengig av hvilket program du vil sy sammen platen med. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Feil LarsC! Missforståelse?. Jeg har lagt inn opptil 4 stk. oppstykket Svcd og Mpeg filer (DVD plate)på ca. 6-800mb. Dvd spilleren som jeg bet. 798.- på HiKlubben. Filene kommer frem som mp3 filer og starter etter valg, de går sågar videre uten opphold til neste. dvs. öye merker ikke opphold hvis filene er i rette rekkefölge. Lyd og bilde stemmer ekselent! Endret 15. desember 2003 av loggon Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det hadde jo vært fint om du faktisk leste svaret før du kommer med slike utbrudd. Spilleren din takler tydeligvis MPEG-1/2-ISO. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har en del filmer (ymse lovlighet) som jeg kunne tenke meg å gjøre litt mer stuevenlige. Da VCD ikke leverer den kvaliteten jeg vil ha må jeg opp på SVCD som tar ille stor plass. Det jeg kunne tenke meg er å brenne disse over på en DVD, i stedet for fire-fem cd'er. Kommer en standard DVD-spiller til å fatte hve som skjer når jeg putter DVD-plata med SVCD-filmen inn? Stuedvd spillere passer ikke under annet om hardware til PC. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Stuedvd spillere passer ikke under annet om hardware til PC. Mulig det, men vi har vel ikke en egen kategori for video, og det er snakk om å bruke hardware til pc for å lage denne DVD/SVCD'n og du er ikke moderator Takk for svar LarsC edit: pokker, vi hadde en kategori for video Endret 15. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
eberland Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Feil LarsC! Missforståelse?.Jeg har lagt inn opptil 4 stk. oppstykket Svcd og Mpeg filer (DVD plate)på ca. 6-800mb. Dvd spilleren som jeg bet. 798.- på HiKlubben. Filene kommer frem som mp3 filer og starter etter valg, de går sågar videre uten opphold til neste. dvs. öye merker ikke opphold hvis filene er i rette rekkefölge. Lyd og bilde stemmer ekselent! Hvilke merke/modell har du? Min Pioneer DV444 spiser ikke .mpeg(SVCD) filer lagt rett inn på DVD :-( Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Burde ikke det gå hvis man lager en meny på DVD'en? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Meny og meny, fru Blom. Poenget er at dvd og cd er som epler og appelsiner for en dvdspiller, så det er ikke bare til å kompilere noe som en gigantisk cd og brenne det på dvd. Som sagt, det går an selv om spilleren ikke er av den medgjørlige sorten, men det medfører litt mer arbeid. Det finnes dedikerte program til akkurat dette, så hvis man bare investerer litt tid og noen cpu-sykler i det, går det nok greit. http://www.svcd2dvdmpg.com/ Guider og andre tips og triks finner man på Doom9 og DVDrHelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå