trym177 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Hei. Jeg har aldri før kjøpt en aksje og vet fint lite om slikt. Jeg tenker nå å småspare litt i både fond og aksjer og prøver nå å lese meg til den infoen jeg trenger. Fond er helt ok å forstå,og jeg har det gjort det enkelt,ved å ordne fast sparing i flere fond og alt går automatisk. Aksjer derimot er mere forvirrende,og dette med ASK. jeg forstår dette med skattefordelene. Jeg er kunde i Nordea og har bestilt ASK og aksjehandel på nett. Jeg fikk for noen dager siden en ASK,men i dag fikk jeg plutselig "aksjeportefølje" under kontoer. Om jeg forstår riktig er det alle aksjer jeg eier som havner der? Det jeg ikke forstår noe av er at når jeg prøver å kjøpe min første aksje får jeg to valg under VPS konto,og det er ASK og AKSJEPORTEFØLJE. Hva er det man skal velge der og hvorfor? Fint om noen kan opplyse meg som er blank på dette. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Hvis du vil at aksjene du handler skal stå på ASK så velger du den kontoen, hvis ikke velger du den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå