Sesongvarer Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Hei,Har steinheller rundt huset, men etter den røffe vinteren står de alle veier, i tillegg synket litt.Jeg tenkte å ta de opp og evt. finne på noe og legge under, slik at jeg slipper og ta de opp igjen for hvert år. Det holder vel ikke bare å spe på med litt jord tenker jeg, det må være noe annet..Noen tips på hva man kan gjøre?Hellene er som på bilde nedenfor (Hentet fra google)Takk for svar! Endret 21. mai 2018 av Sesongvarer Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Klassisk eksempel på telehiv. Her står det litt om hvordan det må gjøres for å unngå slikt: http://www.byggmakkerpluss.no/artikkel/145/Utegulv-av-stein Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Om du ikke skal fikse på dem hvert år må du ta dem opp og fikse grunnen under. Nå vet jeg ikke hvordan det står til hos deg, men generelt sett må du grave deg ned til fast grunn eller eventuelt bruke geonett og duk, for så å fylle opp med masser uten nullstoffer. Grovest nederst, finest på toppen. Komprimer minst dobbelt så mye som du tror er nødvendig. På toppen bruker du støpesand eller 2-4 for å rette av, så tynt lag som mulig. Skal du ikke ha kantstein ville jeg i tillegg lagt litt betong rundt for å hindre dem i å skli ut. Gjøres det riktig vil det holde i mange, mange år, men til slutt må nok også dette justeres litt på... Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå