aklla Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Det ene fester på ruten på bilen min har knekt slik at der går opp og ned skjevt og vanskelig. Det er festet på selve ruten som er ødelagt, heisen og alt der er ok. Men ingen selger jo ruter, delen selges ikke separat og er nok for tynn for å sveises. Men ser jo hurtigruta carglass og lignende bytter jo ødelagte ruter, men tar de slikt? Glasset er jo helt, men alikevel er ruta ødelagt. Har jo kasko, så blir jo ikke så dyrt, men er gjelder slike skader der glasset ikke er skadet men deler fester til ruta? Endret 21. mai 2018 av aklla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Dette var ikke lett å skjønne, men jeg tror ikke forsikringen dekker dette.Ser ruta slik ut? Hva er skadet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Den ser slik ut ja. Har merket delen med rødt, den har knekt av ca der jeg har satt en strek over. Det er jo en del av ruta, og forsikringen dekker jo rute, men igjen, det er jo bare ett feste.. Min: Endret 21. mai 2018 av aklla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Tror du ikke at det er mulig å reparere ved å sette på en metallbit ved å skru (evt. popnagle) og lime den fast? (Det finnes noe ganske sterkt lim.) Er det ikke plass til noen små skruer med mutter evt. "baksiden" av en popnagel der? Endret 21. mai 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg er usikker, har halvveis planlagt å bruke epoxy for å feste de sammen, så ny metallplate på baksiden, så epoxy slik at den sitter fast så skru det sammen. Men har dårlig erfaring med slik jalla-mekk.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg foreslår en metallplate på hver side som skrus sammen i eksisterende metall og bakt i epoxy. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Det vil jo endre plasseringen på vinduet.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Fikk ut eksisterende del med den som er ødelagt, er jo ikke akkurat kjempemye å skru i på den delen heller.. Mynt for størrelse Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) image.jpg Jeg mente at du skal erstatte den delen i det bildet. Altså det er ikke den delen som skal bakes inn i epoxy. Endret 21. mai 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Har en liten plan nå, om du ser på bildet jeg la av delen min, den som er knekt av, jeg lager ett hull i en plate som oppheningen på denne passer inn i, epoxy og skrur fast denne å både vinduet og den avknekte delen. Bør vel strengt tatt holde med bare epoxy og skru fast i vinduet. Ellers forstår jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å erstatte den delen som sitter er løs.. Bare bruke en vanlig bolt? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Bare bruke en vanlig bolt? Ja, hvis det er plass, men det ser jo ut som du har fått til en bra løsning. Fungerer det bra? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Funker som det skal Skal ha på en skive på baksiden der og ha på epoxy på begge sider av ruten slik at det jeg satte på både sitter i de to boltene jeg satte inn og i epoxy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå