Endre Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Det kommer nok ikke til å komme en 1,8 GHz-versjon med 1 MB cache. Problemet er at Athlon 64 med 1 MB cache har en størrelse på ca 200 mm2, men det såkalte "sweet spotet" er på et sted mellom 120-160 mm2. Ved å gå ned fra 1 MB til til 0,5 MB så vil AMD redusere størrelsen på kjernen med ca 25%, og det betyr svært mye for kostnadene AMD har ved å produsere prosessorene. Forøvrig så jeg det var noen forvirrig rundt REG/ECC-krav her. Athlon 64 har ikke noe krav om REG/ECC, det er det kun Athlon 64 FX som har. Regnet ikke med det. Synd, men sant. DETTE ER OC!!!http://service.futuremark.com/compare?2k1=7061779 Ja, men dette er bedre OC. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Psycho Åssen bruker han Mushkin PC3500 ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Psycho Åssen bruker han Mushkin PC3500 ? Muskin Black level 2 PC3500 med BH5-chipper. Og det er det jo Macci... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 CPU@-90C, GPU @-85C hjemmelaget kjøleanlegg ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 CPU@-90C, GPU @-85C hjemmelaget kjøleanlegg ? Jepp, cascade vaporphase (cascade = et fasekjølingssystem som kjøler et annet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 ah såpass, da vet jeg det også reagerte litt mtp at mach 2 er vel den fasekjølingen som kjøler best ? går ned til -50 Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 ah såpass, da vet jeg det også reagerte litt mtp at mach 2 er vel den fasekjølingen som kjøler best ? går ned til -50 Det er den beste ferdig bygde kjølinga ja.. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 får nu over 7000 i 3dmark 03 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 hvor mye vil det koste å bygge et fasekjølingssystem selv ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 hvor mye vil det koste å bygge et fasekjølingssystem selv ? Spørs om du må kjøpe alt eller om du har tilgang til å få noe gratis.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 hvor mye vil det koste å bygge et fasekjølingssystem selv ? Les. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Er nok ikke billig å mekke selv nei. Skjønte ikke helt poenget med å la den ene kjøleenheten kjøle den andre. Du vil jo bare lesse mer belastning på siste kjøleenheten? Så for meg to separate enheter, en på gpu og en på cpu. Men så har jeg ikke så mye peil heller... Kort forklaring hadde vært fint (orker ikke lese et helt studiepensum på det). Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 hvor mye vil det koste å bygge et fasekjølingssystem selv ? Les. Fristende... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Er nok ikke billig å mekke selv nei. Skjønte ikke helt poenget med å la den ene kjøleenheten kjøle den andre. Du vil jo bare lesse mer belastning på siste kjøleenheten? Så for meg to separate enheter, en på gpu og en på cpu. Men så har jeg ikke så mye peil heller... Kort forklaring hadde vært fint (orker ikke lese et helt studiepensum på det). Macci har cascade på både CPU og GPU. Poenget? Lavere temperatur (har ikke peiling på cascade-kjøling, bare så det er sagt, men enkelt forklart er det altså et fasekjølingssystem som kjøler et annet). Bilde: Fasekjølingguide Ble off topic dette... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 virker fristende, har kompressor liggende fra en kjølebag. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hadde vært fett å få slengt sånn på skjemkort også Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jaok. Hvis noen fortsatt er interessert i topic er prosessoren testet her Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kommer nok ikke til å komme en 1,8 GHz-versjon med 1 MB cache. Problemet er at Athlon 64 med 1 MB cache har en størrelse på ca 200 mm2, men det såkalte "sweet spotet" er på et sted mellom 120-160 mm2. Ved å gå ned fra 1 MB til til 0,5 MB så vil AMD redusere størrelsen på kjernen med ca 25%, og det betyr svært mye for kostnadene AMD har ved å produsere prosessorene. Det er snakk om at det skal være en 1.8 GHz-versjom med 1 MB cache, men det er en "mobil-CPU" som er tenkt brukt i desktop-replacement laptoper. Eg trodde at de 3000+ versjonen bare var de 3200+ CPU'ene som hadde feilet i cache testen og derfor kom med halvparten cache men det er kansje feil. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kommer nok ikke til å komme en 1,8 GHz-versjon med 1 MB cache. Problemet er at Athlon 64 med 1 MB cache har en størrelse på ca 200 mm2, men det såkalte "sweet spotet" er på et sted mellom 120-160 mm2. Ved å gå ned fra 1 MB til til 0,5 MB så vil AMD redusere størrelsen på kjernen med ca 25%, og det betyr svært mye for kostnadene AMD har ved å produsere prosessorene. Det er snakk om at det skal være en 1.8 GHz-versjom med 1 MB cache, men det er en "mobil-CPU" som er tenkt brukt i desktop-replacement laptoper. Eg trodde at de 3000+ versjonen bare var de 3200+ CPU'ene som hadde feilet i cache testen og derfor kom med halvparten cache men det er kansje feil. Det er selvsagt en mulighet at de har deaktivert halvparten av cahcen grunnet problemer, men i utgangspunktet er AMD veldig interessert i å får ned die-størrelsen, og det gjør man enkelt ved å halvere L2-cache-størrelsen. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Athlon 64 3400+ kommer nok til å bli ganske så lik 3200+ ja, bare litt høyere multiplier DesertGlow ; om ikke jeg er helt i Vestfold nå, men har ikke du Athlon 64 ? Hvordan er klokkemulighetene på disse CPUene, selv med ECC-minne ? Er det AGP-lås etc ved klokking ? Athlon 64 non-FX med ECC-RAM? Det har jeg aldri forsøkt, så det kan jeg ikke svare på. Ser ingen grunn til å kjøre den med ECC-moduler. Forøvrig har ingen av de A64-hovedkortene jeg har testet hatt en god og fungerende AGP-lås, men ryktene skal ha det til at det eksisterer (en eller annen artikkel på Overclockers.com som nevnte noe om det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå