Everlasting Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Hei. Jeg er nå midt i prosessen med NAV og har nylig sendt inn ufør søknad etter 6 år med Traumeterapi på Modum Bad og AAP. Jeg var 32 da jeg startet der, er 38 nå. Diagnosene er da i hovedsak PTSD kompleks type samt et par små tillegsdiagnoser (sosial angst og panikklidelse). Ang Ung Ufør så må NAV vurdere meg som ufør før jeg var 26, og for å være ærlig så har jeg sånn sett vært i stor grad ufør hele livet. Falt av skolegangen spm 17 åring da det første sammenbruddet kom og har etter dette aldri jobbet noe særlig. Hatt sosial stønader og små strøjobber jeg taklet innimellom men det klarte jeg jo aldri i lengden. Jeg endte opp med 3 barn jeg i dag har omsorgen for, faren har normalt samvær. Fra jeg var 26 til 32 så levde jeg på overgangsstønad og kontantstøtte. Jeg fikk en liten 16% stilling i kommunen jeg taklet greit som tilsynsvakt på en skole under utleie, men selv denne jobben ble vanskelig med plagene jeg hadde etter oppveksten. Det er den eneste jobben jeg hadde fra jeg var 25 til jeg ikke klarte mer. Det jeg lurer på, nå som søknaden om ufør er sendt og NAV har etter 6 år med prøvelser på arbeidstrening funnet ut at jeg ikke bør jobbe, er hvordan de evt regner ut uføretidspunkt i en slik sak? Det vil ha mye å si for min del på Ung Ufør tillegget eller ikke. Jeg vurderer å laste opp et skriv med egne ord selv om hvor vanskelig det ble med skole og jobb. Jeg ble også utsatt for alvorlige voldstraumer i ung og tidog voksen alder, dette har psykologspesialist skrevet i erklæringen. Dette ble sikkert litt rotete akkurat nå men jeg skriver på tlf ? Håper på svar. Mvh M Lenke til kommentar
Everlasting Skrevet 22. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2018 Oppdatering, psykologen skrev et ekstra dokument i dag så da var det gjort. Mvh M 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå