AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Hei! Bruker symbicort og ventolin daglig. Til tross for den langtidsvirkende medisinen trenger jeg også ventoline gjennom de fleste dagene, vil ikke akkurat si at jeg har anfall, men har det tungt for å puste. Kan jeg bruke litt ekstra Symbicort for å erstatte Ventolinen? Spør fordi jeg er tom for Ventoline.. Og legekontor/apotek åpner jo ikke før tirsdag. Er det normalt å sende melding til legen og spørre om man kan få en ny resept? Og om man eventuelt kan øke fra 1mg til 2mg fordi man uansett tar 2-5 puff? Eller høres man bare 'desperat' ut da...? Anonymous poster hash: 2ebad...522 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Er det normalt å sende melding til legen og spørre om man kan få en ny resept?Ja. Og om man eventuelt kan øke fra 1mg til 2mg fordi man uansett tar 2-5 puff? Eller høres man bare 'desperat' ut da...?Bestill ny time for det. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Hvis du må ta ventolin daglig så betyr det at den langtidsvirkende medisinen din er feil for deg eller at du bruker for lite av den. Virker den langtidsvirkende litt etter at du har tatt den eller merker du ingen forskjell? Hvis den virker litt så kan det vel ikke skade å prøve å øke doseringen litt på egenhånd. Regner jo med at problemet er at dosen er for lav hvis den i det hele tatt virker noe. Men hvis du ikke kjenner noen virkning så bør du nok ikke ta mere da det kan forverre astmaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå