PgUp Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 På en måte er det rettferdig, for kvinner er i en mer sårbar posisjon. Sårbar hvordan? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 På en måte er det rettferdig, for kvinner er i en mer sårbar posisjon. Jaaaa det er såååååå synd på dem. Kvinner reagerer hardere på aggresjon. Er vel vitenskapelig bevist? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 På en måte er det rettferdig, for kvinner er i en mer sårbar posisjon.Jaaaa det er såååååå synd på dem. Kvinner reagerer hardere på aggresjon. Er vel vitenskapelig bevist? Har det noe å si `? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 På en måte er det rettferdig, for kvinner er i en mer sårbar posisjon.Jaaaa det er såååååå synd på dem.Kvinner reagerer hardere på aggresjon. Er vel vitenskapelig bevist? Har det noe å si `? Kanskje ikke. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Har du noe kilder på disse påstandene? Det er godt mulig kvinner får lavere straffer enn menn for samme forbrytelse, men jeg har ikke sett noe som tyder på at rettsvesenet verken her eller i USA eller England får "feminist trening". Som de sier på 9gag "Source: trust me", men som god indikasjon kan jeg vise til hvordan voldtektssaker blir behandlet og hvordan de stadig vekk forsøker å få visse typer bevis utelatt fra rettsaker, bevis som kan vise at den anklagede er uskyldig. Ellers kan jeg bare si at jeg er alt for lat til å lete etter dokumentasjonen som kreves for å underbygge min påstand. (Forøvrig; i England er det lovfestet at kun menn kan voldta) Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 26. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2018 https://www.dagbladet.no/magasinet/ulikhet-for-loven/69535886 I alle rettssaker møter det en aktor, i promillesakene er det en politiadvokat, som representant for påtalemyndigheten. Politiadvokaten legger fram et forslag til straff for tiltalte, og Magasinets undersøkelse viser at det ikke er kjønnsforskjeller i disse forslagene. Kjønnsforskjellene oppstår når sakene behandles i retten. Det mest oppsiktsvekkende i denne saken, er egentlig ikke at menn straffes hardere enn kvinner, men at aktor klarer å unngå det, men ikke dommerne. I artikkelen var det to eksempler, hvor mannen måtte sone, mens kvinnen ble dømt til rehabiliteringsprogram. Det sier litt om at det kan være at kvinnelige forbrytere i større grad enn menn blir sett på som syke. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Kvinner slipper også fortere ut av særreaksjoner. Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 28. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2018 Kvinner slipper også fortere ut av særreaksjoner. Kan du dokumentere det? 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Kvinner slipper også fortere ut av særreaksjoner. Kan du dokumentere det? Kan ikke navngi noen uten å bryte taushetsplikt så nei. Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 Kan ikke navngi noen uten å bryte taushetsplikt så nei. Hvis det er tvungent psykisk helsevern så kan det skyldes legenes vurdering av helse/risiko... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå