Gå til innhold

Får ikke formatert i win2k


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal formatere min PC, og bruker "Formater" programmet til windows 2000. Men når jeg trykker start står det: Denne stasjonen kan ikke formateres, pass på at ingen diskoppgaver er på og at ingen vinduer viser innhold fra denne stasjonen. Går det ikke og formatere men jeg er inne på partisjonen? Hvor kan jeg ellers formatere? Jeg har ikke windows 2000 CDen i nærheten. Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skal jeg ha XP Pro. Men hvordan kommer jeg i DOS da? Trodde ikke Windows 200 hadde det jeg... Bare sånn kommandogreie

hvis du skal ha xp pro inn etterpå, er det like greit å formatere vha av xp-cd'en!:)

 

for å komme i "DOS" kan du f.eks. bruke en win98 oppstartsdiskett, men det er den tungvinte metoden å formatere på...

 

vh

krister

Lenke til kommentar
Da skal jeg ha XP Pro. Men hvordan kommer jeg i DOS da? Trodde ikke Windows 200 hadde det jeg... Bare sånn kommandogreie

 

Du kommer inn i DOS ved å lage en oppstartsdiskett, for så å boote fra den. Men som jarmo sier. Du kan formatere med Windoes XP cd'en. Og siden du skal ha XP etterpå er det mye mye bedre.

Sett inn XP cd'en og boot fra den.....

 

EDIT: krister461 kom meg i forkjøpet.... :)

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...