stian123 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hei! Jeg skal formatere min PC, og bruker "Formater" programmet til windows 2000. Men når jeg trykker start står det: Denne stasjonen kan ikke formateres, pass på at ingen diskoppgaver er på og at ingen vinduer viser innhold fra denne stasjonen. Går det ikke og formatere men jeg er inne på partisjonen? Hvor kan jeg ellers formatere? Jeg har ikke windows 2000 CDen i nærheten. Takker for alle svar!!! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Du kan formatere en hvilken som helst partisjon med det innebygde format programmet, bortsett fra den partisjonen du har windows på. Windows vil helst ikke slette seg selv Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Start pc'en i dos og skriv "format [bokstaven på partisjonen]" så trykker du enter Da begynner den å formatere. Hvilket OS skal du ha etter formatering?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Du kan ikke formatere Windows-partisjonen mens den er i bruk ... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Start pc'en i dos og skriv "format [bokstaven på partisjonen]" så trykker du enterDa begynner den å formatere. Hvilket OS skal du ha etter formatering?? Edit: Endret 14. desember 2003 av jarmo Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Da skal jeg ha XP Pro. Men hvordan kommer jeg i DOS da? Trodde ikke Windows 200 hadde det jeg... Bare sånn kommandogreie Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Du må vel ha cd'en når du skal installere på nytt, da må du uansett vente til du får tak i cd'en før du formaterer? eller bytter du til et annet os? Isåfall følger det som regel med et diskbehandlingsprogram med på alle os installasjonsprogramer enten det er windows, linux o.l. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Du kan formatere disken med XP CDèn...... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Da skal jeg ha XP Pro. Men hvordan kommer jeg i DOS da? Trodde ikke Windows 200 hadde det jeg... Bare sånn kommandogreie hvis du skal ha xp pro inn etterpå, er det like greit å formatere vha av xp-cd'en! for å komme i "DOS" kan du f.eks. bruke en win98 oppstartsdiskett, men det er den tungvinte metoden å formatere på... vh krister Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Isåfall følger det som regel med et diskbehandlingsprogram med på alle os installasjonsprogramer enten det er windows, linux o.l. Ja det trodde jeg også, men jeg fant det ikke... Vet noen hvor det ligger på XP Pro cd'en? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Da skal jeg ha XP Pro. Men hvordan kommer jeg i DOS da? Trodde ikke Windows 200 hadde det jeg... Bare sånn kommandogreie Du kommer inn i DOS ved å lage en oppstartsdiskett, for så å boote fra den. Men som jarmo sier. Du kan formatere med Windoes XP cd'en. Og siden du skal ha XP etterpå er det mye mye bedre. Sett inn XP cd'en og boot fra den..... EDIT: krister461 kom meg i forkjøpet.... Endret 14. desember 2003 av The_Miracle Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 http://www.oldstuff.myagora.net/powerload/bootdisk.htm Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 ååå... Bare Boote CDrommen først under oppstarten? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 ååå... Bare Boote CDrommen først under oppstarten? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Hah Sitter nå og tester ut Windows XP Pro... Tusen Takk for ale hjelpen i går!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå