Kynxx Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 2017 var året der alle skrudde opp prisene sine med argumenter at det det ble dyret med inkludert roaming i EU/EØS. I 2018 mener jeg at vi ikke har sett rare forandringene. Med forrige justeringer friskt i minnet, hva tror dere vi vil eller kan forvente oss/håpe på neste gang det skjer endringer i produkt/tjenester? Kjør diskusjon og la fantasien løpe, krabbe og fly! Lenke til kommentar
friendsmag Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Jeg tror operatørene kommer til å innføre gratis roaming i flere land. På prisene til abonnement ser jeg ikke mye forandring i 2018. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Vi fikk akkurat vår første regning fra Telenor Flexi som ikke bare er dyrt i utgangspunktet, men de skulle ha en mnd på forskudd og fakturagebyr på første regning... Jeg håper og tror det kommer flere forskjellige abonnementer etterhvert. Sandaker har nå kommet med en ny type abonnement hvor man betaler etter forbruk, akkurat som i gamle dager. Jeg håper uansett på større variasjon i fremtiden for til nå fremstår jo alle operatører som tilnærmet like.Jeg håper også ICE får sving på sakene og at dette setter i gang en revolusjon. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Enig. Jeg har dog et lite håp for happybytes. Om de kan beholde abonnementstypen som de har nå, og i tillegg komme med en som inkluderer tale, sms og MMS, hadde jeg blitt fornøyd. Samme med en versjon som inkluderer EU/EØS. Jeg ser dog at happybytes legger seg prismessig cirka der de andre ligger i dag, uten alt inkludert. Det gjør at jeg skygger banen for denne gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Enig. Jeg har dog et lite håp for happybytes. Om de kan beholde abonnementstypen som de har nå, og i tillegg komme med en som inkluderer tale, sms og MMS, hadde jeg blitt fornøyd. Samme med en versjon som inkluderer EU/EØS. Jeg ser dog at happybytes legger seg prismessig cirka der de andre ligger i dag, uten alt inkludert. Det gjør at jeg skygger banen for denne gang. Ja, enig. Prisene hos Happybytes er for høye når man kan få all inclusive hos andre selskap til samme pris. Men løsningen er jo glimrende for de med svært variabelt forbruk selv om vanlig rollover dekker inn endel av dette. For at Happybytes skal overleve bør de: - gi mulighet for kjøp av tale/sms pakker - gi mulighet for kjøp av datapakker Utenlandsløsningen er glimrende, men man bør gi mulighet for pakker også her da datatrafikk utenlands er relativt dyrt, uten at de har progressiv prissetting. Forøvrig synes jeg også Telipol er inne på noe når de kan tilby Norgesabonnement som ikke kan brukes i utlandet til en lavere pris. De har også små pakker man kan velge. Kudos! Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 På meg virker det som Happybytes sine utenlandspriser er en stort steg i feil retning og tilbake til nivået som var før EU-roaming og utenlandsdatapakker. For å benytte telefonen i utlandet må en først aktivere bruk i utlandet. Når dette er aktivt så prises også bruk i utlandet etter faktisk bruk. Jeg var i Spania i april i år. I EU vil Happybytes har kr. 0,99 per MB. Det betyr kr. 1000 per GB. Ville blitt en liten formue om jeg skulle hatt Happybytes i Spania .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 På meg virker det som Happybytes sine utenlandspriser er en stort steg i feil retning og tilbake til nivået som var før EU-roaming og utenlandsdatapakker. For å benytte telefonen i utlandet må en først aktivere bruk i utlandet. Når dette er aktivt så prises også bruk i utlandet etter faktisk bruk. Jeg var i Spania i april i år. I EU vil Happybytes har kr. 0,99 per MB. Det betyr kr. 1000 per GB. Ville blitt en liten formue om jeg skulle hatt Happybytes i Spania .... Ja, utenlandsprisene er grusomme. Man kan selvsagt kjøpe seg et annet abonnement for anledningen om man har plass til to sim-kort, men optimalt er det ikke. For de som klarer seg uten datatrafikk på tur og som benytter wifi spiller det liten rolle, men tror ikke det er så mange av dem lenger. Selv bruker jeg langt mer datatrafikk på tur enn når jeg er hjemme med tilgang på wifi overalt. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Utlandspriser er lett for dem og gi da, det er liten andel kunder som reiser så mye av det er tap for dem istede for og starte med lavere priser på data gjør de dette. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Det blir nok utvidelse av fri roaming til land utenfor EU/EØS som blir det neste de større vil selge inn etter Komplett Mobil sparket i gang dette nylig. Ellers tror jeg at flere kommer til å lansere abonnement alá Telenor Fleksi hvor man begynner med X antall GB og så øker datamengden fortløpende etter faste intervall. Da sikrer de seg blant annet at rollover aldri blir større enn grunnmengden data man har (som med Telenor Fleksi er 10 GB). Jeg ser ikke på dette som så veldig stor fordel for kundene. Det føltes som om markedet har stagnert, det er lite nyvinning og kun små variasjoner av innhold og pris i det som lanseres. For min del blir Happybytes flere steg tilbake i tid siden jeg har vent meg til fri bruk av ringeminutter, sms og mms og at jeg forventer like vilkår når jeg er på reise i Europa. Det jeg kunne ha godtatt er mer data for pengene når jeg er i Norge og litt mindre datapakke når jeg først er på ferie slik de har i enkelte abonnement i nabolandene våre. Eneste innovasjon så langt i 2018 har for min del vært Komplett Mobil med fri bruk i flere land utenfor Europa. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Det blir nok utvidelse av fri roaming til land utenfor EU/EØS som blir det neste de større vil selge inn etter Komplett Mobil sparket i gang dette nylig. Ellers tror jeg at flere kommer til å lansere abonnement alá Telenor Fleksi hvor man begynner med X antall GB og så øker datamengden fortløpende etter faste intervall. Da sikrer de seg blant annet at rollover aldri blir større enn grunnmengden data man har (som med Telenor Fleksi er 10 GB). Jeg ser ikke på dette som så veldig stor fordel for kundene. Det føltes som om markedet har stagnert, det er lite nyvinning og kun små variasjoner av innhold og pris i det som lanseres. For min del blir Happybytes flere steg tilbake i tid siden jeg har vent meg til fri bruk av ringeminutter, sms og mms og at jeg forventer like vilkår når jeg er på reise i Europa. Det jeg kunne ha godtatt er mer data for pengene når jeg er i Norge og litt mindre datapakke når jeg først er på ferie slik de har i enkelte abonnement i nabolandene våre. Eneste innovasjon så langt i 2018 har for min del vært Komplett Mobil med fri bruk i flere land utenfor Europa. Riktig, derfor jeg byttet til Komplett, håper enda 2018 er året vi får frikvote, men har mine tvil. 2019 anyone? Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Ønsker meg mobilt bredbånd med fri bruk men begrensning på hastighet. Har ikke noe problem å betale 3-400 kroner/mnd for fri bruk men maks 10-15 mbps på nedlastning. Mye bedre enn kvoter som må økes og senkes etter hvert som hytta blir brukt. Og Happybytes er ikke noe alternativ. Ville hatt flere måneder med >1000 kroner med deres prismodell. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 På meg virker det som Happybytes sine utenlandspriser er en stort steg i feil retning og tilbake til nivået som var før EU-roaming og utenlandsdatapakker. For å benytte telefonen i utlandet må en først aktivere bruk i utlandet. Når dette er aktivt så prises også bruk i utlandet etter faktisk bruk. Jeg var i Spania i april i år. I EU vil Happybytes har kr. 0,99 per MB. Det betyr kr. 1000 per GB. Ville blitt en liten formue om jeg skulle hatt Happybytes i Spania .... Ja, utenlandsprisene er grusomme. Man kan selvsagt kjøpe seg et annet abonnement for anledningen om man har plass til to sim-kort, men optimalt er det ikke. For de som klarer seg uten datatrafikk på tur og som benytter wifi spiller det liten rolle, men tror ikke det er så mange av dem lenger. Selv bruker jeg langt mer datatrafikk på tur enn når jeg er hjemme med tilgang på wifi overalt. Enig der. Bruker mer data på reise enn hjemme. Lurer på hva Happybytes tenker på ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå