Gå til innhold

RYKTE: – Neste generasjon Nvidia-kort kommer i juli

Anbefalte innlegg

Et simpelt eksempel:

kr 155 x 2 = kr 310

100 %           200%

Sånn:

100 / 155 x 310 = 200 %

Duster!! :)

Har hatt inngående nok om prosentregning på skolen

Hvorfor oppgi noe i prosent dersom en ikke behersker termen? Da er det vel bedre å si 2x rasker, 5x rasker, 1,27 ganger raskere og sånn. Så slipper en å tenke så voldsomt over det med prosentene.

Så når artikkelskribent skriver 63 % raskere, så tolkes det som 0,63x raskere, som jo da blir en hastighetsreduksjon.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge denne artikkelen så er GDDR5X opp til og med ca. 175 % raskere enn GDDR5. Og GDDR6 kan bli opptil og med ca. 900 % raskere enn GDDR5. Med forbehold om at tallgrunnlaget bærer faktiske verdier (og ikke bogus tall):

GDDR5 = ca. 8 GB pr. sec.  (sånn tenker en i %, altså denne bærer 100 %, basis)

GDDR5X = ca. 14 GB pr. sec. (175 % i forhold til basis)

GDDR6 = 72 GB pr. sec. (900 % i forhold til basis)

Kilde brukt her er da: http://www.faceofit.com/gddr5-vs-gddr6/

Endret av G
Lenke til kommentar

Et simpelt eksempel:

kr 155 x 2 = kr 310

100 %           200%

Sånn:

100 / 155 x 310 = 200 %

Hvorfor oppgi noe i prosent dersom en ikke behersker termen? Da er det vel bedre å si 2x rasker, 5x rasker, 1,27 ganger raskere og sånn. Så slipper en å tenke så voldsomt over det med prosentene.

Så når artikkelskribent skriver 63 % raskere, så tolkes det som 0,63x raskere, som jo da blir en hastighetsreduksjon.

Det er du som ikke behersker termen her. Det er tydelig at du ikke har hatt nok om det på skolen. Det er mulig det er språket som er problemet.

Et eksempel: 50% raskere og 50% tregere er ikke det samme.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fint, da har vi noe som kan drive VR generasjon 2. Dvs. VR med skjermer på 1000PPI / 400PPCM (pixels per) er neste steg. Både Samsung og Japan Display Inc. har prototyper på dette. Det er 120% flere pixels enn Rift/Vive og 60% mer enn Vive Pro og Samsung Odyssey.

Lenke til kommentar

Et simpelt eksempel:

kr 155 x 2 = kr 310

100 %           200%

Sånn:

100 / 155 x 310 = 200 %

Tror ikke det er noen andre enn deg som tolker 63% raskere som "63% av opprinnelig hastighet". Det vil være helt feil å si 163% raskere da det vil bety det samme som 263% av opprinnelig hastighet. Det er greit at du har lært om prosentregning på skolen men det ser ikke ut som du har lært om prosentvis økning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som kommer med "overkill for 1080p........". Husk på at det finnes de som liker høy framerate, jeg er en av dem. Har en 180Hz skjerm og et 1080 kort. Overwatch som jeg spiller mest får jeg kjørt ca 160-200 fps på high settings, men har måtte nedjustere noe. Hvis jeg prøver å spille veldig tunge spill på ultra så må jeg fort slå meg til ro med 60 fps og det er jeg definitivt ikke happy med. For min del blir det nok å oppgradere til xx80 ti når det kommer ut i håp om at dette kan dra opp til en akseptabel framerate i de litt tyngre spilla.

Lenke til kommentar

Et simpelt eksempel:

kr 155 x 2 = kr 310

100 %           200%

Sånn:

100 / 155 x 310 = 200 %

Tror ikke det er noen andre enn deg som tolker 63% raskere som "63% av opprinnelig hastighet". Det vil være helt feil å si 163% raskere da det vil bety det samme som 263% av opprinnelig hastighet. Det er greit at du har lært om prosentregning på skolen men det ser ikke ut som du har lært om prosentvis økning.

Faen ta matematikkspråket:

https://skolediskusjon.no/kompendier/matematikk/regelbok-matte/prosentregning/prosentvis-oekning

(Se bare på den ordentlige kålete forklaringen i vedlagte lenke, er jo til å bli gal av. Og helt sånn som matematikklærere elsker å lese eller lire av seg)

Så lenge jeg klarer meg med prosentregning og dere ikke klarer å sette meg fast på utregninger så er jeg fornøyd.

En kan godt ta eksempel i MVA. på 25 %, om det er det som er noe tilsvarende hva prosentvis økning skulle bety. Men, det folk er interesserte i er hva de må betale, selv om det jo også kan være interessant å vite hva MVA måtte utgjøre. Nå er jo den fast, og noe som folk er kjent med, så et godt eksempel.

Prisen du må betale er likevel 125 % av varepris oppgitt uten mva.

Endret av G
Lenke til kommentar

Et simpelt eksempel:

kr 155 x 2 = kr 310

100 %           200%

Sånn:

100 / 155 x 310 = 200 %

Faen ta matematikkspråket:

https://skolediskusjon.no/kompendier/matematikk/regelbok-matte/prosentregning/prosentvis-oekning

(Se bare på den ordentlige kålete forklaringen i vedlagte lenke, er jo til å bli gal av. Og helt sånn som matematikklærere elsker å lese eller lire av seg)

Så lenge jeg klarer meg med prosentregning og dere ikke klarer å sette meg fast på utregninger så er jeg fornøyd.

En kan godt ta eksempel i MVA. på 25 %, om det er det som er noe tilsvarende hva prosentvis økning skulle bety. Men, det folk er interesserte i er hva de må betale, selv om det jo også kan være interessant å vite hva MVA måtte utgjøre. Nå er jo den fast, og noe som folk er kjent med, så et godt eksempel.

Prisen du må betale er likevel 125 % av varepris oppgitt uten mva.

http://www.prosent.no/kalkulator/prosentkalkulator/?calc_4_x=100&calc_4_y=163&4_submit=#calc_4

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs om jeg vil selge mitt eksisterende Asus Strix 1080Ti kort og kjøpe de nye kortene.

Planen var jo å skaffe et slik kort til for så sette dette i SLI (Fremtidige prosjekt). Utfordringen er at prisen pr. idag er fortsatt høy at jeg avventer til noen ønsker å selge et slik kort til rimelig pris.

Lenke til kommentar

Spørs om jeg vil selge mitt eksisterende Asus Strix 1080Ti kort og kjøpe de nye kortene.

Planen var jo å skaffe et slik kort til for så sette dette i SLI (Fremtidige prosjekt). Utfordringen er at prisen pr. idag er fortsatt høy at jeg avventer til noen ønsker å selge et slik kort til rimelig pris.

Har du hovedkort med 2 slot spacing? Hvis ikkje får du problemer med varme :p
Lenke til kommentar

Jeg bruker vannkjøling.

Lenke til kommentar

Jeg bruker vannkjøling.

da er det ingen stress nei :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker vannkjøling.

da er det ingen stress nei :)

sant, bare usikker på om jeg skal beholde og prøve å anskaffe et slik kort til eller vente å se hvordan de nye er. Tror jeg gjør det best å avvente å se. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...