Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Frivillig innleggelse pga. angst og depresjon

Anbefalte innlegg

Jeg sliter for tida. Type veldig. Jeg vurderer å be om en innleggelse. Har allerede kontakt med DPS en gang i uka. Men det føles veldig skummelt ut. Er det noen som kan fortelle meg om deres opplevelser med innleggelse? Hvordan er dagene? Hva skjer ved inntak? Hva bør jeg ha med meg? Noe mer jeg bør vite?

Anonymous poster hash: 1dff4...672
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare dersom det er absolutt nødvendig. Noe jeg tviler på....

Grunnen til "absolutt nødvendig" er at innleggelse på psykriatisk er verre enn et åpent fengsel.

Og om du har angst så anbefaler jeg ikke at du drar på en anstalt full av syke folk...

Fare for liv og helse mener jeg er kritieriene for anstalt...

Anonymous poster hash: 23ccf...f80
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan dagene er? Kommer an på hvilken avdeling du er på.

Dagene gikk for meg utrolig tregt, bare medisin og måltider som avbrekk... Det sosiale er helt forferdelig for folk som har angst, man kan feks møte på folk som er rusa etter perm og som blir lagt i remmer, eller man kan bli spyttet på av en dame som har noia og tror at du er ond selvom du ikke har sagt et ord.

Altså folk som er syke.

Av og til kanskje annenhver tredje dag kommer det en pleier og spiller typ ludo med deg, Legen ser du aldri noe til kanskje et kort møte på 2-4 uker, det er pleiere du snakker med. Pleiere er som folk flest, de fleste er greie, men noen er meh...

I alt dette styret er det mye overvåkning, de fører logg, og skriver alt ned, hvordan var han med Ludoen idag osv?

Dette var bare ting som skjedde meg, det kan være helt annerledes for andre.

Jeg hadde mye heller lagt 1500-2000 kr i en god psykolog ved siden av DPS.... og slippet et sånt opphåld..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne røyking...

Du blir omtrent paria om du ikke røyker på psykiatrisk, selvom det er et eget rom man må inn på for røyking.

Jeg har min porsjon angst, men det var veldig tydelig at pasientene favorerte røykevennene.. og jeg fikk referat fra en jeg kjente om ting som ble diskutert. Alt fra andre pasienter, hvem som var sykest, og om pleierne osv..

Lenke til kommentar

ble innlagt i fjor sommer. Var inne i nesten 4 måneder, men jeg  sitter igjen med et veldig godt inntrykk av DPS. Litt av poenget med innleggelse på DPS er at man skal ut av vanlig liv, få ro og trygge omgivelser. DPSene er organisert sånn at pasienter med lik lidelse plasseres sammen. Depresjon og mani går da sammen. Du vil for eksempel ikke bli eksponert for folk med psykose osv. Dagene på DPS består av veldig faste rutiner. Frokost 8, lunsj 11, middag 4 osv. Kl. 10 er det gjerne en tur. Aktivitetsrom på ettermiddag osv. Litt av poenget med en sånn innlegglse er at en skal "lande", samtidig som du går utredet en diagnose, startet opp på medisiner i kontrollert miljø osv. Veldig flinke folk sykepliere og behandlere.

Anonymous poster hash: 90198...570
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...