polljen Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Jeg har fått i oppgave å finne et objektiv til en eier av et Sony-hus som har E-fatning. Personlig så er jeg lite kjent i Sonyverden, men når jeg går inn på f.eks. Prisjakt og velger E-fatning så kommer det opp objektiver både med E og FE. Jeg forstår "forskjellen" på de, E er for "crop" og FE for fullformat, det jeg er litt usikker på er om et hus med E-fatning (crop) kan bruke FE-objektiver i tillegg til E. Vil et Sony E-fatning (5000 og 6000 serien) kunne bruke begge objektivfatningene? ER der noen ulemper i såfall med å bruke FE-objektiv på "crop-hus". Siden jeg er betydelig mer kjent i Canons DSLR-verden så har vi der egentlig det samme opplegget med EF (fullformat) og EF-S (crop) og et Canon DSLR crophus kan bruke begge systemene, Et Canon FF-hus kan kun bruke EF. Jeg fant svaret selv, rett etter at tråden ble opprettet, så den kan gjerne slettes hvis en moderator er innom. Endret 20. mai 2018 av polljen Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Går an å skrive svaret i tråden så andre som lurer på det samme kan finne det? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Går an å skrive svaret i tråden så andre som lurer på det samme kan finne det? Beklager, jeg er enig i dette, på Japan Photo sine sider under ett av objektivene jeg studerte på så fant jeg følgende info: "Sony FE 50mm f/1.8 - Et kompakt og lett normalobjektiv designet for fullformat Sony E-kamera, som også brukes på APS-C kamera." Endret 20. mai 2018 av polljen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå