Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tråden om svenske tilstander i Norge

72 stemmer

1. 1. Vil vi få svenske tilstander i Norge?

• Vi har allerede fått det
      13
    • Ja, vi må handle nå om vi vil unngå det
      36
    • Jeg tviler
      5
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne like godt sagt Ahmed og Muhammed med norsk kultur. Poenget er at det var folk fra fremmedkulturelle miljøer. Dette har blitt et problem i Sverige, og hvis vi ikke handler vil vi få svenske tilstander her hjemme også. De fleste innvandrere er supre og integrerer seg godt, men dessverre er det også ganske mange som ikke viser vilje eller evne til å tilpasse seg. De er overrepresentert når det gjelder kriminalitet. Slik bør det ikke være. Det bør faktisk være omvendt. Skal noen komme hit så skal de FORBEDRE landet. Man skal oppføre seg som en eksemplarisk gjest. Det bør være nulltoleranse for kriminalitet. Vi har noen fantastiske innvandrere i Norge, tenk om alle var som dem!

La oss si at du har rett. Den eneste måten å fikse problemet er å gjøre kravene til innvandring mye enklere å oppfylle. Norske innvandringslover er ekstremt strenge. Omtrent de eneste som slipper i gjennom er flyktninger fra krigssoner, og den eneste grunnen til at de slipper i gjennom er fordi vi er pålagt å slippe inn et visst antall flyktninger, etter en avtale vi gjorde med EU. Og selv der satt vi grensen på det absolutt minimum vi kunne.

Jeg trur folk flest hadde hatt et bedre inntrykk av fremmedkulturelle innvandrere, om vi hadde arbeidsinnvandring. Hva med å slippe inn folk som kan ta vare på seg selv fra første stund?

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si at du har rett. Den eneste måten å fikse problemet er å gjøre kravene til innvandring mye enklere å oppfylle. Norske innvandringslover er ekstremt strenge. Omtrent de eneste som slipper i gjennom en flyktninger fra krigssoner, og den eneste grunnen til at de slipper igjennom er fordi vi er pålagt å slippe inn et visst antall flyktninger, etter en avtale vi gjorde med EU. Og selv der satt vi grensen på det absolutt minimum vi kunne.

Enig. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

La oss si at du har rett. Den eneste måten å fikse problemet er å gjøre kravene til innvandring mye enklere å oppfylle. Norske innvandringslover er ekstremt strenge. Omtrent de eneste som slipper i gjennom er flyktninger fra krigssoner, og den eneste grunnen til at de slipper i gjennom er fordi vi er pålagt å slippe inn et visst antall flyktninger, etter en avtale vi gjorde med EU. Og selv der satt vi grensen på det absolutt minimum vi kunne.

Jeg trur folk flest hadde hatt et bedre inntrykk av fremmedkulturelle innvandrere, om vi hadde arbeidsinnvandring. Hva med å slippe inn folk som kan ta vare på seg selv fra første stund?

Er faktisk veldig lett for arbeidsinnvandrer å komme (fra Schengen). Den største innvandrergruppen til Norge er polalakker med god margin (dobbelt så mange som andreplassen). Men er sjeldent du hører mye om polske no-go zoner i Norge. Er av og til man kan lese om polakker som selger smuglersprit i Norge, men jeg vil 100% ha det som standard innvandrerkriminalitet enn drap og voldtekt. Jeg tror det som hadde fått bort det meste av innvandringskriminaliteten hadde vært å innføre at man hadde fått seg jobb i Norge før man kom hit (slik det er på Svalbard). Da hadde det vært mange utelanske resturanter i Norge og kriminaliteten blant innvandrer hadde blitt mindre.

Edit: blir mye leif når man skriver på telefonen.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt er egentlig så enkelt!

Alt er forbundet med hverandre. En ring av misoppfatting, frykt og hat.

De kriminelle gjengene som holder på i sverige er ikke asylsøkere fra krigsområder. Dette er som regel er 2 og 3 generasjonsinnvandrere hvis oppvekst har vært preget av fremmedfrykt og hverdagsrasisme fra dag 1.

Foreldrene har garantert kjent på dette i alle samfunnets ledd. Tenk deg å vokse opp og oppfostre et barn i et samfunn hvor du vet veldig mange hater deg kun fordi du har en annen hudfarge og snakker et annet språk. Man blir oppfostret med forakt og følelsen av at man ikke er en godtatt del av samfunnet, men du skal være takkknemlig for at du får lov til være her.

Slik har det foregått siden 70-tallet både i sverige og norge.

Dette forsvarer kke det å begå kriminelle handlinger, bare så det er sagt. Dette handler ikke om muslimer eller noen andre religioner, men partier som f.eks SD får det til å virke som at problemet er  muslimer og så sitter man der med mennesker som misliker muslimer, og noen misliker mennesker med annen hudfarge fordi de tror de er muslimer, andre misliker muslimer fordi de selv støtter Israel. På den andre siden av skalaen har man de som er skeptisk til innvandring av logiske og samfunnsmessige grunner, men de blir dømt på samme måte som at de skulle ha vært medlemmer av SS.

Og midt oppe i dette kaoset blir den største faktoren til at man får kriminalitet oversett. Sosiale forskjeller og utdanning.

Alt i alt er det tragikomisk.De som hater mest bidrar aktivt til at følelesen av segregering forsterkes som igjen fører til at en gruppe føler seg utenfor samfunnet, som igjen fører til at man faller utenfor være seg jobb, utdanning etc, som igjen fører til økte sosiale forskjeller, som fører til kriminalitet, som fører til at folk hater enda mer og slik går det  på rundgang.

Samtidig blir mennesker som Farida sendt hjem og folk jubler av glede. Flyktninger med akutt behov for hjelp blir dømt på samme måte som de gjengene som tente på biler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ser vi ikke Asiatere løpe rundt å tenne på biler, overfallsvoldtekter osv ? Disse har jo å en annen hudfarge å burde vært utsatt for samme rasisme som du påstår muslimene og folk fra Midtøsten har blitt utsatt for av etniske Svensker siden de kom til landet.

Det er vel ikke bare muslimer som opplever fattigdom heller? Likevel er det i stor grad de som lever i parallell samfunn og bedriver faenskap.

Når innvandrerne selv begynner å stemme SD så er det ikke annet enn et tegn på at dagens regjering i Sverige har mislyktes totalt.

Har det i det hele tatt slått deg at de faktisk ikke har noen interesse av å bli integrert å bli en del av samfunnet?

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ser vi ikke Asiatere løpe rundt å tenne på biler, drive med overfallsvoldtekter osv ? Disse har jo å en annen hudfarge å burde vært utsatt for samme rasisme som du påstår muslimene og folk fra Midtøsten har blitt utsatt for av etniske Svensker siden de kom til landet.

Det er vel ikke bare muslimer som opplever fattigdom heller? Likevel er det i stor grad de som lever i parallell samfunn og bedriver faenskap.

Det finnes vel dokumenterte overfallsvoldekter av afghanere meg bekjent. Du vet heller ikke etnisiteten til de som har brent biler så jeg kan ikke svare på om det er asiatere med eller ikke.

Dog det finnes nok plenty av kriminelle asiatere og ikke kriminelle asiatere, akkurat som at det finnes kriminelle muslimer og ikke kriminelle muslimer.

Lenke til kommentar

Hvorfor ser vi ikke Asiatere løpe rundt å tenne på biler, overfallsvoldtekter osv ? Disse har jo å en annen hudfarge å burde vært utsatt for samme rasisme som du påstår muslimene og folk fra Midtøsten har blitt utsatt for av etniske Svensker siden de kom til landet.

For en håpløst ignorant påstand. Jeg tror du må børste støv av historiebøkene og lese hvordan asiatiske innvandrere ble behandlet da asiatere flyktet fra dårlige kår, og ikke er rike arbeidsinnvandrere slik som i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan med 99% sikkerhet si at det ikke er Asiatiske gjenger som driver å tenner på biler i Sverige.

Fordi det ikke finnes en betydelig andel av asiatere i Sverige, og den andelen som eksisterer er voksne folk som flyttet for jobb eller familie. Om du åpner den historieboken jeg snakket om tidligere så kan du heller lese om asiatiske innvandrere i New York på tidlig 1900-tallet. Beste kuren for fordommer og ignoranse er kunnskap.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når innvandrerne selv begynner å stemme SD så er det ikke annet enn et tegn på at dagens regjering i Sverige har mislyktes totalt.

Har det i det hele tatt slått deg at de faktisk ikke har noen interesse av å bli integrert å bli en del av samfunnet?

Du er egentlig en stor del av det jeg skriver og du forstår ikke essensen i det jeg skriver.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Hadde vi ikke en god andel vietnamesere her i landet også? Var det slik bråk med dem? Jeg vokste værtfall opp med en del av dem og kan ikke huske noe spesielle episoder av verken rasisme eller noe annet bråk.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er egentlig en stor del av det jeg skriver og du forstår ikke essensen i det jeg skriver.

Jeg ønsker ikke å forstå det forkvaklede innlegget ditt heller ? der du legger skyld på etniske Svensker som bedriver rasisme.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vi ikke en god andel vietnamesere her i landet også? Var det slik bråk med dem? Jeg vokste værtfsll opp med en del av dem og kan ikke huske noe spesielle episoder av verken rasisme eller noe annet bråk.

Vietnamesiske gjenger var et stort problem i Oslo en periode. Men dette blir bare avsporing og betyr ingenting. Du har tydeligjort hva ditt standpunkt er.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å forstå det forkvaklede innlegget ditt heller der du legger skyld på etniske Svensker som bedriver rasisme.

Jeg legger ikke skyld på noen. Jeg sier at alle reaksjoner har en motreaksjon.

Og siden jeg vet ditt standpunkt har jeg forståelse for at det er vanskelig for deg.

Essensen er at dette er litt mer komplisert enn å legge skylden på muslimer.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...