Gå til innhold

Tråden om svenske tilstander i Norge

72 stemmer

1. 1. Vil vi få svenske tilstander i Norge?

• Vi har allerede fått det
      13
    • Ja, vi må handle nå om vi vil unngå det
      36
    • Jeg tviler
      5
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

"De falske nyhetene som spres i Sverige handler ofte om innvandring og islam og stammer i hovedsak fra høyreradikale nettsteder."

På toppen av denne pyramiden sitter altså sjarlatanen Jimmie Åkesson.

Jepp, ingen biler som brenner i Sverige, ingen bydeler som er i ferd med å bli ghettoer, det kommer ikke over hundre tusen nye ikke-vestlige innvandrere hvert år til Sverige, mer enn fem ganger så mange som til Norge, det er bare fake news alt sammen.

Det er helt trygt å rusle rundt i Malmø på nattestid, kvinner trenger ikke frykte godt integrerte innvandrere i Sverige, Jimmy farer med løgn, den fysaken !

2czu1ab.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, ingen biler som brenner i Sverige, ingen bydeler som er i ferd med å bli ghettoer, det kommer ikke over hundre tusen nye ikke-vestlige innvandrere hvert år til Sverige, mer enn fem ganger så mange som til Norge, det er bare fake news alt sammen.

Hvem har påstått det er fake news?

Lenke til kommentar

Hvem har påstått det er fake news?

Lider De av hukommelsestap?

"Sverige har satt europarekord i falske nyheter i årets valgkamp."

"De falske nyhetene som spres i Sverige handler ofte om innvandring og islam og stammer i hovedsak fra høyreradikale nettsteder."

På toppen av denne pyramiden sitter altså sjarlatanen Jimmie Åkesson.

Man kan si mye om "de gamle" politikerne, men det er jo rett og slett ufyselig at velgerne er i ferd med å hjelpe frem et parti (SD) som i sin sjel er løgnaktige og simple.

Har du da endret ditt standpunkt, om at Åkesson er en løgnaktig sjarlatan som lyver om innvandring og islam?

Endret av adeneo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vel, jeg skal ikke være bastant, men når det gjelder arbeidskraft skulle en tro at behovet for dette kan løses "internt" hvis en ser for seg at arbeidskraft flytter på seg.

Hellas 20,2 % arbeidsledige

Spania 15,2 %

Italia 9,9 %

etc

https://www.statista.com/statistics/268830/unemployment-rate-in-eu-countries/

Når det gjelder fødselrater/demografi så blir det kanskje usikkert, all den tid ikke godt å si hvor mange som vil etablere seg for godt i et annet EU/EØS land.

Dette er ikke ment som et "argument" fra min side mht. for/imot x-antall asylanter, men at jeg tror det er litt overdrevent at vi nærmest dør ut uten påfyll fra 3. verden.

Delvis enig, blir ingen KRISE i Norge med en gang. Vi har allerede tatt inn endel innvandring noe som gjør fremtids projeksjonene mye bedre. Samt kunstig intelligens kommer for fult, det hånd i hånd med roboter. Klart disse nye innovasjonene vil gjøre det enklere.

Japan feks ser ut til og legge alle sine egg i robot kurven. Men er da kanskje lurt og spre eggene litt :)

Men allikavel, vi trenger folk til og utvikle, reparere, feilsøke disse robotene. Antas at roboter aldri kan ta over for sykepleiere, psykolog og lignende yrker der menneskelig kontakt er alpha omega.

Og vil du sitte i et fly som har ingen pilot der tilfelle autopiloten ikke fungerer? Selv om den har 30 backup systemer, vil du gjerne ha menneske der og :)

Lenke til kommentar

Delvis enig, blir ingen KRISE i Norge med en gang. Vi har allerede tatt inn endel innvandring noe som gjør fremtids projeksjonene mye bedre. Samt kunstig intelligens kommer for fult, det hånd i hånd med roboter. Klart disse nye innovasjonene vil gjøre det enklere.

Japan feks ser ut til og legge alle sine egg i robot kurven. Men er da kanskje lurt og spre eggene litt :)

Men allikavel, vi trenger folk til og utvikle, reparere, feilsøke disse robotene. Antas at roboter aldri kan ta over for sykepleiere, psykolog og lignende yrker der menneskelig kontakt er alpha omega.

Og vil du sitte i et fly som har ingen pilot der tilfelle autopiloten ikke fungerer? Selv om den har 30 backup systemer, vil du gjerne ha menneske der og :)

De fleste ulykker innen flybransjen er menneskelig feil hvor en ofte motarbeider systemene...

Lenke til kommentar

Jeg spurte deg om hvem som har påstått at ingen biler brenner?

Dersom du ikke klarer å se sammenhengen mellom din påstand om at Jimmie kommer med "Fake News" vedrørende innvandrere og Islam, og mitt innlegg som sarkastisk hevder at ingen biler brenner, og at de svenske byene er trygge, så er det neppe noe mer jeg kan gjøre for å få deg til å forstå det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp jeg vet, men det stopper ikke min irrasjonelle hjerne fra og ønske et menneske der :p

Jepp, dette er en tanke som går igjen hos folk flest. Samme med autonome biler, uansett hvor mange tall en viser til så vill folk ha sjåfører. Ang dette med roboter og skape nye jobber så stemmer det til en viss grad, men det skjer i neste generasjon. De som normalt sett byttes ut med roboter har ikke kunnskapene til å utføre oppgavene som skapes og går gjerne ledig i etterkant. 

Lenke til kommentar

Dersom du ikke klarer å se sammenhengen mellom din påstand om at Jimmie kommer med "Fake News" vedrørende innvandrere og Islam, og mitt innlegg som sarkastisk hevder at ingen biler brenner, og at de svenske byene er trygge, så er det neppe noe mer jeg kan gjøre for å få deg til å forstå det.

nå rører & surrer du fælt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, dette er en tanke som går igjen hos folk flest. Samme med autonome biler, uansett hvor mange tall en viser til så vill folk ha sjåfører. Ang dette med roboter og skape nye jobber så stemmer det til en viss grad, men det skjer i neste generasjon. De som normalt sett byttes ut med roboter har ikke kunnskapene til å utføre oppgavene som skapes og går gjerne ledig i etterkant. 

Ja det er et problem vi møter i fremtiden. Samfunnet blir mer og mer komplisert.

Om man skal basere det på IQ som militære gjør. USA har funnet ut at de ikke vil ha noen under 82 IQ inn i militæret fordi det er mot sin hensikt. Krever mer tilsyn og veiledning etc.

Folk med rundt 82% IQ eller mindre er ca 10% av vår befolkning. 10% vil antageligvis være ikke brukende i arbeidsmarkedet. % folk som ikke holder mål kan nok stige enda høyere enn det med tid. Så vi må ha en form for borgerlønn på sikt.

Er jo ikke rettferdig og sette 10% på en levestandard som man får ved feks og gå på sosialen i dag. Selv om de var litt uheldige i IQ lotteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...