AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Finnes det psykiske lidelser som man ikke har oppdaget? Dvs for pasienter som får diagnose fordi de ikke fungerer, men hvor mekanismen er noe ukjent? Eller har vi kommet dit at hele hjernen er kartlagt slik at det bare gjenstår å finne opp medisiner som faktisk gjør en frisk (og ikke bare legger et lokk over tilstanden)? Anonymous poster hash: d4f68...03f Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Det er vel ingenting som er helt kartlagt. En diagnose er jo bare et sett med symptomer. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2018 Ja men tegner med noe underliggende. For h er disgnose. Men bet ikke med sikkerhet. Anonymous poster hash: d4f68...03f Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Finnes det psykiske lidelser som man ikke har oppdaget? Eller har vi kommet dit at hele hjernen er kartlagt... ? Ja, og nei. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2018 Det finnes garantert uoppdagede diagnoser, eller rettere sagt diagnoser som ikke har fått noe navn, for jeg er en av dem som må ha en sånn. Har noen symptomer fra flere forskjellige diagnoser men kan utelukke hver enkelte diagnose fordi jeg ikke har nok symptomer fra hver enkelte diagnose til å kunne konstatere noe. Ganske frustrerende å leve uten å vite helt hva som feiler deg. Anonymous poster hash: 3e522...3db Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2018 Behandling... da hjelper det Anonymous poster hash: d4f68...03f 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Det finnes garantert uoppdagede diagnoser, eller rettere sagt diagnoser som ikke har fått noe navn, for jeg er en av dem som må ha en sånn. Har noen symptomer fra flere forskjellige diagnoser men kan utelukke hver enkelte diagnose fordi jeg ikke har nok symptomer fra hver enkelte diagnose til å kunne konstatere noe. Ganske frustrerende å leve uten å vite helt hva som feiler deg. Anonymous poster hash: 3e522...3db Jeg tror du beskrev de aller fleste av oss. Alle kan finne noen symptomer her og der som passer hvis man leter. Og det er ikke slik at man nødvendigvis må ha en spesifikk diagnose for å slite med noe. Har du vært i kontakt med helsepersonell som kan hjelpe deg å få orden på tankene dine rundt dette? 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Er veldig vanlig å stå uten hjelp hvis man ikke kan presses ned i en av formene de har for sykdommene. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Til Uderzo:Jeg har gått til psykolog i mange år og er dessverre uføretrygdet grunnet min psykiske helse. Jeg har fått diagnoser men de er bare overfladiske. Sosial angst, sosial fobi, panikklidelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse, ocd, også videre. Men jeg føler at jeg har lidelse som disse diagnosene bare er et resultat av. Men hva det er har ingen funnet ut og det var ikke til stor hjelp å gå til psykolog heller. Eller i forhold til praktiske ting var psykolog til stor hjelp. Fikk jo hjelp i forhold til NAV og mye annet. Men fikk dessverre ikke tankene på plass. Anonymous poster hash: 3e522...3db Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg sitter med inntrykket, si ifra hvis jeg tar helt feil, at du leter etter en diagnose som vil "løse" alle dine problemer, kan det stemme? Jeg tror ikke det er så enkelt, dessverre. Jeg kjenner meg igjen når det gjelder ønsket om å finne noe som kan løse alle problemer, når det er funnet og behandlet så vil alt falle på plass. Jeg er redd for at den søken kun utsetter problemet. Fokuser på det du vet og jobb med noe konkret, prøv å unngå å drømme deg bort. Vil bare understreke at jeg overhodet ikke kjenner deg, så mine betraktninger er kun basert på det lille du har sagt, og jeg har heller ingen faglig bakgrunn, kun mine egne erfaringer. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 Grunnen til at 10% er på trygd og en stor andel pga. psykiatri er at systemet har kommet frem til at det ikke er noe håp. Anonymous poster hash: d4f68...03f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå