Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uoppdagede psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Finnes det psykiske lidelser som man ikke har oppdaget? Dvs for pasienter som får diagnose fordi de ikke fungerer, men hvor mekanismen er noe ukjent? Eller har vi kommet dit at hele hjernen er kartlagt slik at det bare gjenstår å finne opp medisiner som faktisk gjør en frisk (og ikke bare legger et lokk over tilstanden)?

Anonymous poster hash: d4f68...03f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes garantert uoppdagede diagnoser, eller rettere sagt diagnoser som ikke har fått noe navn, for jeg er en av dem som må ha en sånn. Har noen symptomer fra flere forskjellige diagnoser men kan utelukke hver enkelte diagnose fordi jeg ikke har nok symptomer fra hver enkelte diagnose til å kunne konstatere noe. Ganske frustrerende å leve uten å vite helt hva som feiler deg.

Anonymous poster hash: 3e522...3db

Lenke til kommentar

Det finnes garantert uoppdagede diagnoser, eller rettere sagt diagnoser som ikke har fått noe navn, for jeg er en av dem som må ha en sånn. Har noen symptomer fra flere forskjellige diagnoser men kan utelukke hver enkelte diagnose fordi jeg ikke har nok symptomer fra hver enkelte diagnose til å kunne konstatere noe. Ganske frustrerende å leve uten å vite helt hva som feiler deg.

Jeg tror du beskrev de aller fleste av oss. Alle kan finne noen symptomer her og der som passer hvis man leter. Og det er ikke slik at man nødvendigvis må ha en spesifikk diagnose for å slite med noe.

Har du vært i kontakt med helsepersonell som kan hjelpe deg å få orden på tankene dine rundt dette?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Til Uderzo:Jeg har gått til psykolog i mange år og er dessverre uføretrygdet grunnet min psykiske helse. Jeg har fått diagnoser men de er bare overfladiske. Sosial angst, sosial fobi, panikklidelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse, ocd, også videre. Men jeg føler at jeg har lidelse som disse diagnosene bare er et resultat av. Men hva det er har ingen funnet ut og det var ikke til stor hjelp å gå til psykolog heller. Eller i forhold til praktiske ting var psykolog til stor hjelp. Fikk jo hjelp i forhold til NAV og mye annet. Men fikk dessverre ikke tankene på plass.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med inntrykket, si ifra hvis jeg tar helt feil, at du leter etter en diagnose som vil "løse" alle dine problemer, kan det stemme? Jeg tror ikke det er så enkelt, dessverre. Jeg kjenner meg igjen når det gjelder ønsket om å finne noe som kan løse alle problemer, når det er funnet og behandlet så vil alt falle på plass.

Jeg er redd for at den søken kun utsetter problemet. Fokuser på det du vet og jobb med noe konkret, prøv å unngå å drømme deg bort.

Vil bare understreke at jeg overhodet ikke kjenner deg, så mine betraktninger er kun basert på det lille du har sagt, og jeg har heller ingen faglig bakgrunn, kun mine egne erfaringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...