Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Obligatorisk vg2 eksamen som privatist?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går vg2, og ble ikke trukket opp i skriftlig eksamen på tirsdag, dvs. at jeg vil bli trukket opp i muntlig eksamen. Problemet er at jeg den aktuelle eksamensdatoen ikke har mulighet til å stille på eksamen. Dette får jeg selvsagt en erklæring på, og videre vil jeg få rett på en ny eksamen til høsten.

Til høsten er planen å ta et nytt fag som privatist og bytte dette ut med et fag fra vg2 som jeg ikke fikk karakteren jeg ønsket i. Jeg skal altså ha eksamen til høsten i dette faget. Det er muntlig fag, altså muntlig eksamen.

Spørsmålet er som følger... Er det da mulig at jeg takker nei til tilbudet om utsatt eksamen, og at eksamenen jeg tar til høsten vil telle som den muntlige eksamenen man må ha i vg2?

Dersom man ikke møter på eksamen og ikke har gyldig fravær, må man jo selv finansiere og avlegge en ny eksamen som privatist. Men dersom den aktuelle eksamenen er i trekkfag, velger man da selv hvilket fag en melder seg opp til? Dersom man har rett på utsatt eksamen trekkes man i hvertfall opp til nytt fag til neste eksamen. Isåfall burde det jo være mulig at jeg bruker privatisteksamenskarakteren jeg får til høsten som eksamenskarakter?

Noen som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...