anonymmmm Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Jeg har lurt på hvordan vi klarer å snakke flytende engelsk mens det å lære seg et tredjespråk som fransk, tysk eller spansk virker til å aldri bli annet enn gebrokkent. Er det fordi engelsk dukker opp overalt - i serier, bøker, musikk osv? Jeg prøver å lære meg et nytt språk nå og jeg vil bli like uanstrengt i det som i engelsk. Hvordan kan jeg gjøre det? Prøver å lese aviser på det språket, leser en bok på språket, hører på musikk på språket. Hva er mest effektivt annet enn å besøke det ønskede landet og praktisere first hand? Lenke til kommentar
InfectedExo Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Som du refererer til her, så er man jo mer «utsatt» for engelsk i form av bøker, musikk, TV-serier, filmer m.m. Samtidig, blir vi inteodusert for språket i ung alder, og blir opplært i språket gjennom hele grunnskolen. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Nå er Engelsk ett ganke lett språk å lære i tillegg til det som er nevnt over ettersom begge språk er Germansk.Samt at vi bruker veldig mye engelsk som har sniket seg inn i språket. Vi begynner også med Engelsk i en veldig tidlig alder noe som gjør det letter siden vi kan ta inn mye mer informasjon og kunnskap i en så tidlig alder. Når det gjelder å lære nytt tredjespråk så er vel det (i min mening) mest effektiv å kunne praktisere det så mye som overhode, har du venner som snakker språket? finns det forum du kan praktisere det? Skype grupper etc? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Nå har man som regel ca 10 år med engelsk på skolen fra en tidlig alder da. 10 år er ikke en kort periode å omtrent daglig få undervisning i noe. Selvfølgelig kombinert med at omtrent alt av media er på engelsk både i den samme perioden og lenge etter. Ikke rart at engelsken fester seg bedre og fortere enn f.eks fransk om man tar det som et valgfag i 3 år. Så ja, jeg ville vel forsøkt å utsette meg for fransk mest mulig. Fransk tekst/tale på filmer, fransk musikk, franske skriverier, franske podcasts osv. Er vel eneste måten å gjøre det på om man vil bli relativt god fortest mulig. 1 Lenke til kommentar
Cecili24 Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Engelsk tilhører den germanske språkgruppen akkurat som norsk, så språkene er veldig like. Det hjelper også at vi har mye engelsk media/tv, og mange bruker engelske uttrykk når de prater... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Jeg har lurt på hvordan vi klarer å snakke flytende engelsk mens det å lære seg et tredjespråk som fransk, tysk eller spansk virker til å aldri bli annet enn gebrokkent. Er det fordi engelsk dukker opp overalt - i serier, bøker, musikk osv? Jeg prøver å lære meg et nytt språk nå og jeg vil bli like uanstrengt i det som i engelsk. Hvordan kan jeg gjøre det? Prøver å lese aviser på det språket, leser en bok på språket, hører på musikk på språket. Hva er mest effektivt annet enn å besøke det ønskede landet og praktisere first hand? Skal ærlig innrømme at 90% av engelsken jeg har lært meg har vært foran datamaskinen. Når jeg vokste opp så var jeg veldig asosial og brukte time etter time foran skjermen, og da lærte jeg engelsk ganske kjapt fordi det er som regel det det går i på nettet, utenom noen forumer og nettaviser o.l. Jeg lærte selvsagt også mye ved å se på TV. Engelsk er så universalt at du kan lære det kjempe enkelt utenom skolen. Nå skal jeg ikke si at jeg er en ekspert på engelsk, men jeg kan snakke og skrive slik at jeg blir forstått, og det er jo poenget. Jeg kommer ikke til å bli en akademiker, men det har heller aldri vært målet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå