Zylo Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Hei! Jeg kjøpte for en del år siden en budsjett pc som jeg satt sammen selv. Jeg har i det siste brukt en del tid foran pcen og fått det for meg at nå er det på tide å bytte prosessoren som jeg egentlig skulle gjøre samme året jeg bygget den. (Pcen har ikke vært brukt så mye så kom aldri så langt) Nå er tiden inne da pcen er mye i bruk og jeg lurer på om dataekspertene her kan komme med noen gode råd. Jeg ønsker ikke å bygge en splitter ny pc (enda) og vurderer derfor å kjøpe iallefall en ny prosessor. Pcen ser ut som følger:CPU: Intel Pentium G3258GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2 Gb PhysX MOBO: Asus Z97-AR Socket 1150 PSU: XFX ProSeries Core Edition 850W HDD: 1TB Seagate Barracuda SSD: Crucial MX100 2,5" 7mm 256GB Ram: 2x4GB DDR3 Ukjent type. Kabinett: Cm Storm Scout II Advanced Kjøler: Usikker, finner ikke hele ordrehistorikken Jeg tenkte å kjøpe enten 4690K eller 4790K, men ser at de ikke er så lett å få tak i fra butikk lengre. Hovedsaklig Mutlicom som selger dem og spesielt 4790K er drøy i pris. Spørsmålet er da: Er det verdt å betale 3k+ for ny prosessor når resten av hardwaren jeg har er gamle budsjettdeler som muligens vil redusere nytten av prosessoren. Må jeg eventuelt oppgradere noen andre deler og for å få en brukbar pc til hovedsaklig underholdning? Har også sett på brukte prosessorer og pcer på finn som er 4gen og vurderer å kjøpe noe der, men er usikker på hvordan jeg skal vurdere prisene i et marked jeg ikke har fulgt med på. Pcen brukes til mange forskjellige spillt (wow, fm, Far Cry, The Witcher, the sims, osv), Word/Excel, YouTube, Twitch, Netflix. Håper at det ikke ble altfor rotete og at noen vil ta seg tid til å svare meg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Er det verdt å kjøpe cpu til 3k ? Nei , da er det mere å hente på å kjøpe en oppgraderingspakke til forrige generasjon 7 til 3k-ish.https://www.komplett.no/product/910677/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-7500?offerId=KOMPLETT-310-910677# Da får man hovedkort z270 fra inter200 serie chipset , 2x4GB DDR4 ram og en i5 7500. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Er nok bedre å oppgradere med pakkeløsning. Du kan jo alltids selge unna de gamle delene du bytter ut for en slant. Lenke til kommentar
Zylo Skrevet 18. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2018 Hei takk for svarene, får lese litt om slike oppgraderingspakker og se om jeg blir klok på det til slutt Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Hei takk for svarene, får lese litt om slike oppgraderingspakker og se om jeg blir klok på det til slutt Om jeg var deg ville jeg solgt din CPU/HK/RAM kombo på finn.no eller tilsvarende, og gått for en av de nyeste plattformene. Du bør lett få 1000 Kr for ditt, og kanskje opp mot 1500 Kr med litt flaks. Så står valget, om du ikke vil ta den helt ut, mellom "bang for buck" alternativene. Fra Intel er det i5 8400 som er mest aktuell til rundt 1700 Kr. Fra AMD en R5 2600 til rundt 1900 Kr. Av de to er R5 2600 CPU'en en overlegen allrounder som du til og med kan streame spilløkter til Twitch med OBS i 1080p uten problemer. Dersom du kun er interessert i best mulig fps for minst mulig penger. Så er det i5 8400 med et B360 hovedkort som gjelder. Vel Z370 er jo å foretrekke om du finner et godt tilbud. Det skiller ikke sååå mye mellom dem. Men skal det være billigst mulig, så er det nok B360 som er veien å gå. I motsetning til R5 2600 så får du ikke Hyper Threading/SMT, og 8400'en kan ikke overklokkes i motsetning til 2600'en. Men de har 6 fysiske kjerner begge to. 8400'en er videre et rimeligere alternativ med B360 hovedkort, fordi den ikke er avhengig av like rask RAM som 2600'en for å yte så godt som mulig. Og med B360 kan man uansett ikke kjøre RAM'en raskere enn 2666MHz, som jo er rimeligere RAM i utgangspunktet, enn 3200MHz RAM som man bør spandere på seg til 2600'en. Men B360 HK begynner på ~750 Kr mens Z370 fremdeles fåes nede i ~1000 lappen. Så i min bok er det like greit å gå for "Z" HK og raskere RAM til 8400'en også. For det er en god nok CPU til å dra nytte av raskere RAM, når den parres med et kraftig skjermkort. Ellers er det ventet nye skjermkort fra Nvidia i juli/august. Men da kanskje mest sannsynlig i form av GTX1170 og GTX1180. Om disse ikke blir aktuelle for deg grunnet prisen, er det likevel mulig det er smart å vente på disse, på grunn av at det nok vil dukke opp en del attraktive skjermkort på bruktmarkedet som du kan snappe til deg for en rimelig penge fra folk som skal oppgradere til de nye kortene. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Kjøp en brukt 4c8t-CPU som passer til hovedkortet på finn. Det gir mest bang for bucks. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=118077716 By 1200, og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Hans GTX770 yter omtrent som et GTX1050/Ti i moderne titler. Så han kan til nød klare seg med dette skjermkortet en liten stund til, men jeg tipper han allerede er lei av det til spill som The Witcher 3. Om han er lei ytelsen i dag, er det egentlig bare litt å hente på å oppgradere selv til GTX780Ti/GTX970 eller 3GB versjonen av GTX1060. Det eneste som egentlig er en ordentlig oppgradering, er GTX980Ti/GTX1070 og oppover selvsagt. Og da er vi inne i et territorie der RAM hastighet begynner å spille en rolle i stadig flere spill. Dersom han har 1600MHz RAM i dag, som jeg anser som ganske sannsynlig, med tanke på alderen til PC'ens komponenter. Så er det enda en ting som burde vært oppgradert (mens RAM prisene var fornuftige). Bare at det gir lite mening i mine øyne å legge særlig mye mer penger i det som nå er en blindgate. Og selv 2400MHz DDR3 RAM er uforholdsmessig dyrt. Mens å fortsette på 1600MHz i fremtiden med et GTX980Ti/1070 er en annen da ganske dum flaskehals å ha i systemet. Eneste grunn til at en 4770K gir mening i det hele tatt, er fordi G3258 er helt håpløs i dag, etterhvert som stadig flere titler blir mer og mer flertrådet. Men det er klart, man blir jo varm av å tisse på seg også... En liten stund... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Det kommer helt an på hvor mye OP har lyst å legge i dette. Du skal ha godt med penger for at det skal være noe poeng å vurdere å bytte mer eller mindre hele systemet her. Om det ligger 10k+ i skuffen er det bare å kjøpe ivei, men jeg har ikke inntrykk av at OP har slike midler liggende. Da gir det mer bang for buck å bruke en drøy tusing på CPUen nå, og heller selge basisdelene litt lenger frem når man har råd til en ordentlig oppgradering. En GPU-oppgradering når neste generasjon kommer er det jeg ville gjort, da selges nok GTX 1060 o.l. relativt rimelig brukt - hvilket er en passende oppgradering fra et GTX 770. Lenke til kommentar
Zylo Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Hei takk for enda flere innspill. Penger er i grunn ikke en hindring, men inflasjonen skapt av kryptomining gjør det slik at jeg helst ikke vil kjøpe en ny gpu slik markedet er nå. Merker cravingen for å bygge ny pc øker nå som jeg sjekker ut pc komponentene dere kommer med og jeg har derfor en ny problemstilling. Om jeg bygger en ny pc 8600k/8700k, vil jeg da kunne bruke mitt nåværende skjermkort fram til neste gen gpu kommer, da dagens skjermkort vil returnere til normale priser? (Antar alle minere da vil kjøpe nye gpuer med mindre mining ikke lengre er lønnsomt) Jeg har ikke hastverk med å kjøpe ny pc nå som det er sol og sommer så kan godt vente hvis det er ventet at det kommer spennende lanseringer framover. Men prosessoren er som sagt helt ubrukelig så håpte på en midlertidig fix før jeg bygger helt ny pc. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Om jeg bygger en ny pc 8600k/8700k, vil jeg da kunne bruke mitt nåværende skjermkort fram til neste gen gpu kommer, da dagens skjermkort vil returnere til normale priser? (Antar alle minere da vil kjøpe nye gpuer med mindre mining ikke lengre er lønnsomt) Ikke noe problem. Kona bygget nettopp ny PC med i5 8600K og brukte sitt gamle 770 Ti-kort fra forrige maskin. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) Hei takk for enda flere innspill. Penger er i grunn ikke en hindring, men inflasjonen skapt av kryptomining gjør det slik at jeg helst ikke vil kjøpe en ny gpu slik markedet er nå. Merker cravingen for å bygge ny pc øker nå som jeg sjekker ut pc komponentene dere kommer med og jeg har derfor en ny problemstilling. Om jeg bygger en ny pc 8600k/8700k, vil jeg da kunne bruke mitt nåværende skjermkort fram til neste gen gpu kommer, da dagens skjermkort vil returnere til normale priser? (Antar alle minere da vil kjøpe nye gpuer med mindre mining ikke lengre er lønnsomt) Jeg har ikke hastverk med å kjøpe ny pc nå som det er sol og sommer så kan godt vente hvis det er ventet at det kommer spennende lanseringer framover. Men prosessoren er som sagt helt ubrukelig så håpte på en midlertidig fix før jeg bygger helt ny pc. Vel, om du kan vente til høsten på grunn av lite bruk frem til da, så trenger du jo strengt tatt ikke oppgradere noenting før den gang. 4770K som knopfler foreslo, kan være et greit alternativ frem til da. Men i forhold til min økonomi, så ville ikke jeg betalt mer enn 1000 Kr for en så midlertidig oppgradering, som skal brukes så lite. Hvordan du verdsetter det, kan jo være noe helt annet. Men vurder dette: Her snakker vi faktisk om å oppgradere til en 5 år gammel CPU! Som sagt; juli/august ventes nye skjermkort fra Nvidia. I tillegg er det forventet en 8 kjerners versjon av 8700K på høsten en gang. Om den ikke bare er rykter, kommer den til å være CPU'en mange fremdeles vil vurderer å oppgradere til om 5 år. Så hvorfor ikke gå for en slik med en gang like greit? Nærmere høsten vil vi uansett vite mer om hvorvidt den bare er et rykte eller ikke. Jeg tror den kommer, siden AMDs 2700/X faktisk er kraftigere enn 8700/K. Og jeg tviler på Intel kan leve med å ligge bak AMD. For andre midlertidige alternativer kan du jo kikke på kompatibilitets listen over CPU'er til hovedkortet ditt. Og så se om noen aktuelle kandidater er å oppdrive på finn.no. Avhengig av hvor driftig man er kan man nok oppgradere nærmest gratis. Her er for eksempel en maskin med i5 4570, putt din G3258 i den og selg den for 1200 Kr, så har oppgraderingen kostet deg 300 Kr. Mer pes enn jeg hadde giddet, men som sagt; avhengig av hvor driftig man er.. Endret 19. mai 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
Zylo Skrevet 25. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2018 Skal innrømme at det klør ganske godt i fingrene etter å bygge en ny pc nå som jeg har begynt å lese meg opp, så jeg har så vidt begynt å lage en handleliste CPU: i7-8700KMobo: Asus ROG Maximus X HeroPSU: EVGA GQ 850W???Ram: DDR4 3200Mhz+???. Lest om mange forskjellige typer, lav CL er også en fordel har jeg skjønt, men har ikke kommet fram til hvilke type jeg skal gå for her siden jeg er usikker på hvor mye Mhz som er nødvendig. Tenkte iallefall 2x8GB brikker.https://www.komplett.no/product/913947/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-4266mhz-16gb#Ser disse RAM brikkene er på tilbud, good or bad?Kabinett: NZXT S340 Elite Midi tower Black/Red. Glad i fargekomboen og tror det skal passe med delene jeg har sett på. Lagring: Vil flytte over SSD med w10 + 1TB HDD. Vurderer å kjøpe en SSD 0.5tb-1tb ekstra. Kjøling: Tenker vannkjøling, NZXT Kraken X62/Corsair Hydro Series 115i kanskje? GPU: . Har som sagt MSI GeForce GTX 770 Gaming 2 Gb PhysX og vil helst vente med å kjøpe nytt skjermkort om mulig, til det skjer noe på gpu fronten. Antar det så blir et 1080 Ti av en eller annen sort når minere skal ha det nye kortet som kommer. Det er sånn ca hvordan jeg ser det for meg. Finner ikke ut så mye om den nye prosessoren som Intel skal komme med, utover at den skal være utsatt til 2019 og nå som jeg har begynt å se på deler kan det bli vanskelig å holde ut så lenge. Så må jeg bare få takke for alle råd jeg får fra dere her. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 (endret) Skal innrømme at det klør ganske godt i fingrene etter å bygge en ny pc nå som jeg har begynt å lese meg opp, så jeg har så vidt begynt å lage en handleliste CPU: i7-8700K Mobo: Asus ROG Maximus X Hero PSU: EVGA GQ 850W??? Ram: DDR4 3200Mhz+???. Lest om mange forskjellige typer, lav CL er også en fordel har jeg skjønt, men har ikke kommet fram til hvilke type jeg skal gå for her siden jeg er usikker på hvor mye Mhz som er nødvendig. Tenkte iallefall 2x8GB brikker. https://www.komplett.no/product/913947/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-4266mhz-16gb# Ser disse RAM brikkene er på tilbud, good or bad? Kabinett: NZXT S340 Elite Midi tower Black/Red. Glad i fargekomboen og tror det skal passe med delene jeg har sett på. Lagring: Vil flytte over SSD med w10 + 1TB HDD. Vurderer å kjøpe en SSD 0.5tb-1tb ekstra. Kjøling: Tenker vannkjøling, NZXT Kraken X62/Corsair Hydro Series 115i kanskje? GPU: . Har som sagt MSI GeForce GTX 770 Gaming 2 Gb PhysX og vil helst vente med å kjøpe nytt skjermkort om mulig, til det skjer noe på gpu fronten. Antar det så blir et 1080 Ti av en eller annen sort når minere skal ha det nye kortet som kommer. Det er sånn ca hvordan jeg ser det for meg. Finner ikke ut så mye om den nye prosessoren som Intel skal komme med, utover at den skal være utsatt til 2019 og nå som jeg har begynt å se på deler kan det bli vanskelig å holde ut så lenge. Så må jeg bare få takke for alle råd jeg får fra dere her. Høy frekvens vil du ha med 8700k ja, fordi den har bare dualchannel minne. Med høy frekvens får du høyere båndbredde. Så med de 4266 minnebrikkene så får du høyere båndbredde. Du kan også tweake minnet, for enda høyere båndbredde og lavere latency. Tips finner du her: http://www.overclock.net/forum/5-intel-cpus/1569364-official-intel-ddr4-24-7-memory-stability-thread.html Har man Asus Apex med gode minnebrikker, god cpu og GOD tid, så får man slike resultater: http://www.overclock.net/forum/attachment.php?attachmentid=192705&d=1526646337 4500 c18 Endret 25. mai 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Skal innrømme at det klør ganske godt i fingrene etter å bygge en ny pc nå som jeg har begynt å lese meg opp, så jeg har så vidt begynt å lage en handleliste CPU: i7-8700K Mobo: Asus ROG Maximus X Hero PSU: EVGA GQ 850W??? Ram: DDR4 3200Mhz+???. Lest om mange forskjellige typer, lav CL er også en fordel har jeg skjønt, men har ikke kommet fram til hvilke type jeg skal gå for her siden jeg er usikker på hvor mye Mhz som er nødvendig. Tenkte iallefall 2x8GB brikker. https://www.komplett.no/product/913947/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-4266mhz-16gb# Ser disse RAM brikkene er på tilbud, good or bad? Kabinett: NZXT S340 Elite Midi tower Black/Red. Glad i fargekomboen og tror det skal passe med delene jeg har sett på. Lagring: Vil flytte over SSD med w10 + 1TB HDD. Vurderer å kjøpe en SSD 0.5tb-1tb ekstra. Kjøling: Tenker vannkjøling, NZXT Kraken X62/Corsair Hydro Series 115i kanskje? GPU: . Har som sagt MSI GeForce GTX 770 Gaming 2 Gb PhysX og vil helst vente med å kjøpe nytt skjermkort om mulig, til det skjer noe på gpu fronten. Antar det så blir et 1080 Ti av en eller annen sort når minere skal ha det nye kortet som kommer. Det er sånn ca hvordan jeg ser det for meg. Finner ikke ut så mye om den nye prosessoren som Intel skal komme med, utover at den skal være utsatt til 2019 og nå som jeg har begynt å se på deler kan det bli vanskelig å holde ut så lenge. Så må jeg bare få takke for alle råd jeg får fra dere her. Det er et godt tilbud på den RAM'en, og dersom du kjøper det kit'et, så trenger du neppe tenke på om RAM kan være flaskehals i dette systemet i fremtiden. I dag ser vi allerede enkelte spilltitler som yter bedre med 3600MHz RAM enn med 3200MHz. Og muligens, dersom man har et GTX1080Ti og tester i 1080p så vil man til og med klare å finne en tittel eller to der 3866MHz er bittelitt raskere enn det igjen. Men bare så det er klart; man får 3200MHz kit på samme størrelse som er nesten 800 Kr billigere. Og om man spiller med tregere skjermkort enn 1080Ti, eller i større oppløsning enn 1080p. Så vil man slite med å oppdage noen forskjell. Lav CL er noe man får relativt godt utbytte av å ha på AMD CPU'er grunnet måten de er lagd på. Mens det ikke har så mye å si på Intel CPU'er at man normalt trenger bry seg noe videre om det. Det er spesielle applikasjoner og uhyre sjeldent fra spill til spill at CL har noen målbar fordel med Intel CPU. Og faktisk, mot forventet har jeg faktisk sett spill som yter bedre med høyere CL enn lavere... Å gå for 4266MHz er uansett ikke noe som gir noe særlig mer ytelse i dag. Det er mer en fremtids forsikring. Kanskje det vil være merkbart bedre i fremtiden med et "GTX3080Ti" eller noe slikt. Personlig synes jeg ikke ~800Kr er så mye, så jeg hadde rett og slett slått til. Faktisk var jeg klar over dette tilbudet før du tipset her, og vurderte å kjøpe et kit eller to for sikkerhets skyld. RAM prisene er ikke ventet å falle med det første... Når det gjelder utsettelse til 2019 så blander du litt. Det er 10nm produksjonsprosessen som er utsatt til 2019 (minst), fordi Intel ikke klarer lage nok fungerende CPU'er ut av en silisium Wafer til at de klarer å gå i pluss. Derfor har de ikke satt i gang stor skala produksjonen på 10nm enda, på annet enn en bitteliten CPU, og har altså nettopp meldt selv at de må utsette det. 8 kjerneren som jeg snakker om som er ventet å komme til høsten, var aldri ryktet å skulle produseres på 10nm. Så den kan fremdeles være i rute. Å vente på den for bedre gaming ytelse i dag vil imidlertid fort kunne vise seg å være litt dumt. Det er jo slett ikke sikkert den kommer. Og spillene som vil klare å utnytte 8 kjerner så mye bedre enn 8700Ks 6 kjerner at det blir merkbart. De er det foreløpig langt mellom. Det vi imidlertid vet 100% sikkert er at Intel har sluppet spesifikasjonene for sitt nye chipsett; Z390. Og det kan være lurt å vente på at det kommer hovedkort med det chipsettet. Da det kanskje vil være påkrevd for "8800K". En fremgangsmåte kan altså være å gå for Z390, med en 8600K/8700K og bruke det frem til "8800K" blir annonsert. Om det frister med oppgradering da, så vil både 8600K og 8700K være enkle å selge på bruktmarkedet.. Endret 28. mai 2018 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
Zylo Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 SNIPP Det er et godt tilbud på den RAM'en, og dersom du kjøper det kit'et, så trenger du neppe tenke på om RAM kan være flaskehals i dette systemet i fremtiden. I dag ser vi allerede enkelte spilltitler som yter bedre med 3600MHz RAM enn med 3200MHz. Og muligens, dersom man har et GTX1080Ti og tester i 1080p så vil man til og med klare å finne en tittel eller to der 3866MHz er bittelitt raskere enn det igjen. Men bare så det er klart; man får 3200MHz kit på samme størrelse som er nesten 800 Kr billigere. Og om man spiller med tregere skjermkort enn 1080Ti, eller i større oppløsning enn 1080p. Så vil man slite med å oppdage noen forskjell. Lav CL er noe man får relativt godt utbytte av å ha på AMD CPU'er grunnet måten de er lagd på. Mens det ikke har så mye å si på Intel CPU'er at man normalt trenger bry seg noe videre om det. Det er spesielle applikasjoner og uhyre sjeldent fra spill til spill at CL har noen målbar fordel med Intel CPU. Og faktisk, mot forventet har jeg faktisk sett spill som yter bedre med høyere CL enn lavere... Å gå for 4266MHz er uansett ikke noe som gir noe særlig mer ytelse i dag. Det er mer en fremtids forsikring. Kanskje det vil være merkbart bedre i fremtiden med et "GTX3080Ti" eller noe slikt. Personlig synes jeg ikke ~800Kr er så mye, så jeg hadde rett og slett slått til. Faktisk var jeg klar over dette tilbudet før du tipset her, og vurderte å kjøpe et kit eller to for sikkerhets skyld. RAM prisene er ikke ventet å falle med det første... Når det gjelder utsettelse til 2019 så blander du litt. Det er 10nm produksjonsprosessen som er utsatt til 2019 (minst), fordi Intel ikke klarer lage nok fungerende CPU'er ut av en silisium Wafer til at de klarer å gå i pluss. Derfor har de ikke satt i gang stor skala produksjonen på 10nm enda, på annet enn en bitteliten CPU, og har altså nettopp meldt selv at de må utsette det. 8 kjerneren som jeg snakker om som er ventet å komme til høsten, var aldri ryktet å skulle produseres på 10nm. Så den kan fremdeles være i rute. Å vente på den for bedre gaming ytelse i dag vil imidlertid fort kunne vise seg å være litt dumt. Det er jo slett ikke sikkert den kommer. Og spillene som vil klare å utnytte 8 kjerner så mye bedre enn 8700Ks 6 kjerner at det blir merkbart. De er det foreløpig langt mellom. Det vi imidlertid vet 100% sikkert er at Intel har sluppet spesifikasjonene for sitt nye chipsett; Z390. Og det kan være lurt å vente på at det kommer hovedkort med det chipsettet. Da det kanskje vil være påkrevd for "8800K". En fremgangsmåte kan altså være å gå for Z390, med en 8600K/8700K og bruke det frem til "8800K" blir annonsert. Om det frister med oppgradering da, så vil både 8600K og 8700K være enkle å selge på bruktmarkedet.. Hei beklager det, mye å sette seg inn i når man har holdt seg unna fristende datadeler i flere år. Nå er RAM brikkene i hus faktisk. Bestilte de søndag kveld eller natt til mandag så det gikk kjapt. Så får de ligge og samle støv i esken til jeg får kjøpt resten av delene. Kabinett, kjøling og PSU de neste delene jeg skal gjøre litt research om før jeg bestiller det og når det er til å bli klok på. Så får jeg vente litt med CPU, GPU og hovedkort til jeg vet mer utover sommer og høsten om hva som kommer ut. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 komplett har satt ned prisen med 300 kroner til på det kittet. Kontakt kundeservice og benytt prisgarantien demmes, så får du et gavekort på differansen. Ellers forfriskende å se et menneske som klarer å vente når det gir mening. Lenke til kommentar
Zylo Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 komplett har satt ned prisen med 300 kroner til på det kittet. Kontakt kundeservice og benytt prisgarantien demmes, så får du et gavekort på differansen. Ellers forfriskende å se et menneske som klarer å vente når det gir mening. Haha sitter akkurat og ser på komplett sine rutiner på slikt da jeg merket meg at prisen var redusert ytterligere. Kundeservice er stengt nå så får ta det i morgen tidlig. Går fint å vente på ting når personer snakker så mye fornuft som du gjør her i tråden samt andre tråder jeg har lest på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå