Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spyttet på i ansiktet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente som var på byen med en venninne natt til 17.mai. En fyr på bussen ba meg og en venninne om å holde kjeft når vi to snakket sammen, og jeg svarte på en fin måte at det er ugreit om å be oss holde kjeft når vi har en vanlig samtale sammen. Plutselig reiste han seg opp, og spyttet meg i ansiktet. Venninna mi kjefta på han, så spyttet han på hun og. Hun spyttet derimot tilbake(noe jeg ikke fikk med meg).

Jeg ringte politiet og de tok mannen med bort til bilen og snakket med han. Deretter spurte de masse spørsmål til meg og venninna mi, og tok kontaktinformasjonen. Deretter sa de at vi kan velge å anmelde. Jeg vil anmelde, men ikke venninna mi. Er det egentlig noe vits å anmelde det? Synes det er utrolig ekkelt å faktisk spytte noen i ansiktet, og politiet sa også at han var en kjenning. Tar gjerne imot råd og erfaringer!

Anonymous poster hash: e7197...87c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror også den blir henlagt, for har jo ingen skader eller noe. Vitnet er venninna mi, og noen jeg ikke aner hva heter. Han nekta for politiet at han i det hele tatt var på bussen, så det blir jo egentlig bare ord mot ord, bortsett fra at jeg iallfall har et vitne som sier det samme som meg, noe han ikke har.

Anonymous poster hash: e7197...87c

Lenke til kommentar

Man trenger ikke tekniske beviser for at noen skal bli dømt. Nå har du og veninna di avgitt forklaring til politiet, det er beviser som kan være grunnlag for en straffereaksjon. Ved anmeldelse gjetter jeg på at han blir bøtelagt ut fra de forklaringer som er avgitt - evt så blir saken henlagt.

Det er ikke slik at bare fordi han nekter for å ha gjort noe, så opphever det deres beskrivelse av hva som skjedde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

I norge? Liten sjans for det. Her slipper man unna med det meste bortsett fra mord.

Fritt frem for svindlere, vinningskriminelle og voldtektsmenn osv.

verden er det liten sjans for det, fordi det er vanskelig å bevise de fleste slike saker med mindre det er mange vitner, videobevis eller politiet ser det selv. Men det har hendt flere ganger i Norge at noen blir straffet for det, her er en sak https://www.ba.no/krim/domt-til-fengsel-for-spytting/s/1-41-2023749. Fant flere når jeg googler, og er nok mange tilfeller som ikke avisene har skrevet om.

Politiet er for opptatt med å tømme ut ølen til folk på byen eller ta de som kjører i 70 i 60-sonen.

Du begynner å høres ut som Skatteflyktning her du prøver å være edgy og anti alt som er offentlig. La oss snu på det. Skal politiet stoppe å ta folk for å kjøre ulovlig fort eller de som drikker offentlig for å stå og se etter folk som spytter på noen? Tror du at de aktivt unngår å ta folk som driver legemsbeskadigelse? Politiet er opptatt med å stoppe ulovlige handlinger, uansett kategori. Det er umulig at de tar alt.

Du kan like så godt si "Politiet er for opptatt med å ta voldtektsmenn og mordere eller å stoppe de som kjører i fylla til at de kan ta de som spytter på noen". Minst like gyldig argument (mer gyldig faktisk) men høres litt annerledes ut, gjør det ikke?

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I norge? Liten sjans for det. Her slipper man unna med det meste bortsett fra mord.

Fritt frem for svindlere, vinningskriminelle og voldtektsmenn osv.

Politiet er for opptatt med å tømme ut ølen til folk på byen eller ta de som kjører i 70 i 60-sonen.

Det er derfor flere fra Øst-Europa topper kriminialitetstoppen i Norge. Dette gjelder spesielt folk fra Litauen

Endret av Permanent jobb
Lenke til kommentar

Du begynner å høres ut som Skatteflyktning her du prøver å være edgy og anti alt som er offentlig.

Er det edgy og anti-offentlig å ønske at politiet tok alt av anmeldelser alvorlig?

De har helt feil prioriteringer til tider.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

At sakene blir henlagt betyr ikke at de ikke tas alvorlig. Det betyr at de ikke har tilstrekkelig med bevis. Men om du ikke anmelder så garanterer du jo at vedkommende slipper unna. De er jo faktisk pliktige å se på alle anmeldelser. Har selv blitt spyttet i ansiktet 2 ganger på jobb. Anmeldte h*n ene og h*n ble dømt.

Å spytte på noen er faen så ekkelt! Jeg vil heller bli slått på jobb enn å bli spyttet på. Anmelder glatt alt som oppstår av vold/legemsfornærmelse og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Anmeld ja, selv om det antagelig ikke skjer noe spesiellt. Mulig de jobber med en større sak og da kan slikt «småtteri» telle inn.

Ingennting skjer ihvertfall om du ikke anmelder.

Anmeld og søk voldsoffererstatning. Det ER en big deal.

Vet du i det hele tatt hva voldsoffererstatning er?

Google it.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...