Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ACEA vs merkespesifikasjon for motorolje

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nærmar seg tid for oljeskift. I samband med det prøver eg å finna ei olje som fortrinnsvis er mest mogleg i samsvar med det bilen skal ha. Det er ein 2006 Ford Mondeo med 2,0 Duratorq TDCi, og i instruksjonsboka står det:

Skifte av motorolje
Bruk Formula E SAE 5W-30 motorolje. Alternative motoroljer med viskositet SAE 5W-30 som tilfredsstiller Fords spesifikasjon WSS-M2C913-B kan også benyttes.
Etterfylling av motorolje
Hvis du ikke er i stand til å skaffe en olje som tilfredsstiller noen av disse spesifikasjonene, må du bruke en olje med viskositet SAE 5W-30, SAE 10W-40 eller SAE 5W-40, avhengig av utendørs temperatur, og som tilfredsstiller kravene i enten ACEA A1/B1 eller ACEA A3/B3 spesifikasjonene. Bruk av disse oljene kan føre til lenger tørning av startermotoren, redusert motoreffekt, dårligere drivstofføkonomi og høyere utslipp.

WSS-M2C913-B kan med fordel byttast ut med dei meir moderne spesifikasjonane WSS-M2C913-C eller -D ifølge https://www.oilspecifications.org/ford.php

ACEA-spesifikasjon er berre nemnt under etterfylling. Lurer derfor på om desse ACEA-spesifikasjonene er bakt inn i M2C913B-spesifikasjonen til Ford? Eg har ikkje klart å finna olje som er merka med både Ford-spesifikasjon og ACEA A3/B3; dei fleste har ACEA A5/B5, som dessutan er den olja t.d. Castrol foreslår for bilen. Er dette likegyldig, evt. betre?

Kan eg evt. bruka C3-olje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette likegyldig, evt. betre?

Kan eg evt. bruka C3-olje?

Jeg har forlengst gitt opp å finne ut hvilken olje man kunne brukt dersom man ikke har behov for lange serviceintervall o.l. som gjerne er grunnen til at motorer skal ha merkespesifikk oljespesifikasjon. Jeg handler bare olje med riktig spesifikasjon jfr. manualen der jeg finner den billigst.

Lenke til kommentar

Har komme fram til same konklusjon som dokker som har svart her: bør vera innfor med rett Ford-spesifikasjon, og det tyder normalt A5/B5 med oljene som finst på marknaden i 2018.

Har ikkje hatt problem med å finna oljer som tilfredsstiller M2C913-B eller betre (dvs. C/D). Veier Formula F-olja litt opp mot billigare Pennasol-olje, og dyrare Castrol Magnatec frå motoroljer.no (tilsvarande prisar og opplegg som sida Luske-Ludvig linkar til). Ulempa med Formula F er at den berre oppfyller den eldre M2C913-C-spesifikasjonen. Pennasol oppfyller M2C913-D, men er jo eit ukjent merke med ukjent kvalitet, mens Castrol er dyrast, men går for å vera det beste ein kan bruka på Ford. Heller litt mot Castrol når det uansett er såpass billig, sjølv om det er snakk om ein gammal bil.

Når det gjeld spørsmålet om C3-olje var det fordi eg fekk ei flaske med slik olje som evt. Kan brukast til etterfylling. Kjøper nok uansett inn 15 liter olje til 2 oljeskift á 6 liter og vil då ha 3 liter med «rett» olje til evt. Etterfylling, som burde vera tilstrekkeleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...