Gå til innhold

Kanskje må jeg tilbakestille hele PCen ?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått problem med Windows 10 Update. Jeg får stadig opp feilmeldinger av karakter KB........, og når jeg prøver å rette de opp samt starer PC på nytt for å løse problemene, så funker det ikke. Av og til kan det hende at de blir oppdatert, men like etter kommer nye feilmeldinger. Så kommer det opp denne meldingen tilslutt med rød skrift - se vedlegg 1. Jeg har mange gjenopprettings-tidspunkt på PCen, og har forsøkt flere tilbakestillinger, men får beskjed at tilbakestilling ikke fullført. Jeg har også leitet på nettet på disse feilmeldinger, uten å funnet helt ut hva jeg skal gjøre. Ser det slik at det kanskje er eneste mulighet å tilbakestille PCen på nytt - vedlegg 2, ikke avansert ... Men da mister jeg vel en del ting som apper og programmer som jeg har lastet ned og innstillinger. Men lurer på om jeg mister de personlige mapper og skriv som jeg har lagret ? Eller kanskje det fins andre løsninger ?

post-232280-0-51053400-1526665880_thumb.png

post-232280-0-66099300-1526665919_thumb.png

post-232280-0-80491400-1526665938_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tilbakestilte PCen min for ikke lenge siden og valgte "behold filene mine" som endte med nyinstallert PC og en fil på skrivebordet som innehold ei liste ove alle programmene jeg hadde intallert før og linker til hvor mesteparten kunne lastes ned.

Ingenting av personlige filer var borte.

Lenke til kommentar

sånn som  perpyro sier, så kan jeg laste ned alternativ 1 som jeg antydet til, og da beholder jeg mine personlige filer, etter det jeg skjønner, men ellers har jeg aldri skjønt helt hvordan ta backup, det jeg har gjort er at jeg har tatt kopi av forsiden av PCen som inneholder alle programmer, mine skriv og mine mapper m.m.  Vedlegg her ser dere at det automatisk sikkerhetskopierer mine filer, da det vises : på der, men hvor i all verden er disse filene mine, hvis jeg skulle trenge dem ? OBS fikk ikke til å legge ved Scrennshot, men den viser på PCen på mine innstillinger at mine filer automatisk sikkerhetskopieres, men hvo finner jeg dem som altså ?

Endret av merterje
Lenke til kommentar

sånn som  perpyro sier, så kan jeg laste ned alternativ 1 som jeg antydet til, og da beholder jeg mine personlige filer, etter det jeg skjønner, men ellers har jeg aldri skjønt helt hvordan ta backup, det jeg har gjort er at jeg har tatt kopi av forsiden av PCen som inneholder alle programmer, mine skriv og mine mapper m.m.  Vedlegg her ser dere at det automatisk sikkerhetskopierer mine filer, da det vises : på der, men hvor i all verden er disse filene mine, hvis jeg skulle trenge dem ? OBS fikk ikke til å legge ved Scrennshot, men den viser på PCen på mine innstillinger at mine filer automatisk sikkerhetskopieres, men hvo finner jeg dem som altså ?

Du har tatt "kopi av forsiden av PCen" ??  Beklager, men det gir ingen mening.

Og resten av forklaringen henger heller ikke på greip. Du må legge ved noen bilder - du klarte det jo i starten av tråden.

Årsaken til problemene dine skyldes nok at Windows forsøker å oppdatere seg til den nyeste versjonen (som kalles "1803"), men det kan hende at noe feiler under forsøket på å oppdatere, eller det kan hende du er utålmodig og restarter PC'en før den er klar, og dermed må den starte på nytt igjen.

Hvis ikke Windows Update klarer å installere "1803", så kan du bruke Media Creation Tool som nevnt for et par poster siden. Med det programmet kan du enten starte en oppgradering til "1803" direkte, eller du kan legge installasjonsfilene på en USB minnepinne og bruke den til å installere fra. (Du kan også lage en ISO-fil som kan brennes til en DVD, men alt er mye enklere med minnepinne.)

Hvis du oppgraderer til "1803" på denne måten, så trenger du ikke å installere programmene dine om igjen og alle filene dine forblir der de ligger nå.

Men det er alltid lurt å ha en (oppdatert) backup. Hvis du ikke vet hvor backup-filene dine blir av, så er det jevngodt med å ikke ha backup...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...