AnonymDiskusjon Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Er det en større psykisk belastning å utsettes for hatkriminalitet enn annen kriminalitet? Sett like hendelser. Anonymous poster hash: c8c9a...bdf Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Jeg tror kriminalitet som er motivert av ting offeret ikke kan noe for, som for eksempel, hudfarge, seksualitet, og handikap, er en større belastning enn annen kriminalitet som de selv kan påvirke. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Ja vil tru at den største psykiske belastninga kjem av at kriminaliteten var umotivert, eller i alle fall utan rasjonelt motiv. Om du blir slått ned på gata fordi du har anna hudfarge, er homofil eller blei slått ned på høglys dag utan grunn, er nok ikkje så veldig forskjellig reint psykologisk. Det er nok lettare å kome seg over kriminalitet der ein forstår kvifor ein blei utsatt for kriminaliteten, og dermed i det minste kan dra lærdom av kva ein sjølv kan gjere annaleis neste gong. 1 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 En traume er en traume, vanskelig å si graden. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Se for deg at du har truffet en mann på en datingside, dere er en bra match og har mye til felles. Nå skal dere også møtes. Du møter opp på avtalt sted til avtalt tid. Kjekkasen du har snakket med er ikke å se, det du ser er en gjeng som har catfishet deg, og banker livdritten ut av deg. Fordi du er homofil; eller fordi du er svart. Man vil gå resten av livet å tenke at det er noe feil med deg selv. At hadde du bare vært "normal" i folks øyne hadde du aldri havnet i knipa du gjorde. Du begynner å tvile på deg selv. Og i verste tilfelle vil du tvile på din egen identitet. 1 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Er det en større psykisk belastning å utsettes for hatkriminalitet enn annen kriminalitet? Sett like hendelser. Jeg mener at svaret på dette spørsmålet er et åpenbart "nei!". Men å få visse andre til å forstå det synes utfordrende. Ikke fordi de ikke skjønner det, selvsagt. Jeg tror de skjønner hva kritikerne sier utmerket godt. Men det står på viljen. De mener at å slå noen fordi de er svart er verre enn å slå noen fordi ikke likte ansiktet deres. Forstå det den som kan. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Ja vil tru at den største psykiske belastninga kjem av at kriminaliteten var umotivert, eller i alle fall utan rasjonelt motiv. Om du blir slått ned på gata fordi du har anna hudfarge, er homofil eller blei slått ned på høglys dag utan grunn, er nok ikkje så veldig forskjellig reint psykologisk. Det er nok lettare å kome seg over kriminalitet der ein forstår kvifor ein blei utsatt for kriminaliteten, og dermed i det minste kan dra lærdom av kva ein sjølv kan gjere annaleis neste gong. Du likestiller det med blind vold. Noe som ikke defineres som hat-kriminalitet. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Nei, den belastninga er like stor og slaga er akkurat like harde, uansett hva som som er grunnen til at akkurat du fikk gjennomgå. Det som gjør at en ser mer alvorlig på hatkriminalitet, er at de forbrytelsene anses som angrep ikke bare på den aktuelle personen, men på hele gruppa. Derfor ser en alvorlig på når en pedofil blir banket opp eller en hvit mann blir ranet og slått ned: Som medlem av utsatte grupper har de krav på spesiell bevåkenhet og beskyttelse fra samfunnets side. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Manglende sykdomsinnsikt er etter min erfaring en av de største belastningene for den som er syk. Den ledsagende energibruken på å finne svar gjennom random spørsmål i en antatt sammenheng, er en svært trettbar adferd. Rundgangen etterfølges siden av en ufravikelig sykdomsforverring med ytterligere lidelse. Det er slående hvor lite vi vet hvordan man behandler og håndterer psykiske lidelser. Norge er åpenbart ikke et fremgangsland. God bedring. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2018 Manglende sykdomsinnsikt er etter min erfaring en av de største belastningene for den som er syk. Den ledsagende energibruken på å finne svar gjennom random spørsmål i en antatt sammenheng, er en svært trettbar adferd. Rundgangen etterfølges siden av en ufravikelig sykdomsforverring med ytterligere lidelse. Det er slående hvor lite vi vet hvordan man behandler og håndterer psykiske lidelser. Norge er åpenbart ikke et fremgangsland. God bedring. Er du sarkastisk? Anonymous poster hash: c8c9a...bdf Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Manglende sykdomsinnsikt er etter min erfaring en av de største belastningene for den som er syk. Den ledsagende energibruken på å finne svar gjennom random spørsmål i en antatt sammenheng, er en svært trettbar adferd. Rundgangen etterfølges siden av en ufravikelig sykdomsforverring med ytterligere lidelse. Det er slående hvor lite vi vet hvordan man behandler og håndterer psykiske lidelser. Norge er åpenbart ikke et fremgangsland. God bedring. Er du sarkastisk Hvis du er TS; nei. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2018 Manglende sykdomsinnsikt er etter min erfaring en av de største belastningene for den som er syk. Den ledsagende energibruken på å finne svar gjennom random spørsmål i en antatt sammenheng, er en svært trettbar adferd. Rundgangen etterfølges siden av en ufravikelig sykdomsforverring med ytterligere lidelse. Det er slående hvor lite vi vet hvordan man behandler og håndterer psykiske lidelser. Norge er åpenbart ikke et fremgangsland. God bedring. Er du sarkastisk Hvis du er TS; nei. Hva er diagnosen da? Anonymous poster hash: c8c9a...bdf Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Diagnose? Om hva da? Åh, det er trollet igjen ja, som behandler forumet som sin egen barnehage og admin lar dem gjøre det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Diagnose? Om hva da? Åh, det er trollet igjen ja, som behandler forumet som sin egen barnehage og admin lar dem gjøre det. Jeg tok opp bare om et tema... Skandinavieren som sa jeg var syk. Anonymous poster hash: c8c9a...bdf Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Manglende sykdomsinnsikt er etter min erfaring en av de største belastningene for den som er syk. Hva er diagnosen da? Det er sjelden man har suksess i kompleks diagnostisering i et nettforum. Vi lar det derfor være med det. Men du kan jo begynne med å lage deg en bruker. Det er da lettere å følge deg over tid. Du får også mye bedre svar på dine spørsmål fordi det blir en bedre kontinuitet for dem som er interessert i å svare. Sannsynlig blir kvaliteten bedre også, ikke bare en slik helsesvada som jeg selv produserer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Manglende sykdomsinnsikt er etter min erfaring en av de største belastningene for den som er syk. Hva er diagnosen da? Det er sjelden man har suksess i kompleks diagnostisering i et nettforum. Vi lar det derfor være med det. Men du kan jo begynne med å lage deg en bruker. Det er da lettere å følge deg over tid. Du får også mye bedre svar på dine spørsmål fordi det blir en bedre kontinuitet for dem som er interessert i å svare. Sannsynlig blir kvaliteten bedre også, ikke bare en slik helsesvada som jeg selv produserer. Jeg lurte egentlig bare på tema jeg tok opp, ikke noe om meg selv. Jeg bare tenkte på at det måtte føles verre ut om noen gjorde noe mot deg pga hat, og ikke tilfeldig eller vinning. Men ser at det ikke er hvordan hatskriminalitet er definert, det handler om etnisitet, seksualitet, funksjonshemming og slikt som kan gå på stigmatisering. Anonymous poster hash: c8c9a...bdf Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Hva mener du med hatkriminalitet, at noen kaller deg en løk, eller fysisk som banket opp? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Se for deg at du bankes opp. I det ene tilfellet så er det i tillegg psykiske angrep, som feks si at de gjør det pga man ikke fortjener å leve og andre slike mobbeaktige ting, og spytter på en (eller pisser). I det andre tilfellet så er det pga en ruset person som har brutt seg inn for å stjele, eller blind vold på gaten hvor de bare ler og har det morsomt. Bare tenker at det første scenariet er veldig tungt psykisk. Når det i tillegg til de fysiske skadene er slik nedrig behandling. Men ser at begrepet harkriminalitet betyr noe annet. Anonymous poster hash: c8c9a...bdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå