Gå til innhold

Når ble jeg mindre verdt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvinnen har større verdi i samfunnet. En radikal påstand - ja, men det er faktisk fakta. Den største ressursen et land har er innbyggere. Kvinnen han føde, mannen kan ikke. Menn kan erstates, og er kjønnsmodne hele livet. Kvinner derimot kan bare få bare i løpet av en 30 års periode, og er derfor viktigere å ta vare på.

Lenke til kommentar

Vil vel si det er en uskrevet lov som sier at kvinner og barn skall beskyttes, dreper du kvinner så dreper du i enkelte tillfeller også deres barn da det er kvinnene som tar seg av disse, da tenker jeg mere på u-land .

Drap av sivile er utilgivelig uansett om det er i en krig eller ikke , dette vere seg uansett kjønn eller alder.

Lenke til kommentar
Kvinnen har større verdi i samfunnet. En radikal påstand - ja, men det er faktisk fakta. Den største ressursen et land har er innbyggere. Kvinnen han føde, mannen kan ikke. Menn kan erstates, og er kjønnsmodne hele livet. Kvinner derimot kan bare få bare i løpet av en 30 års periode, og er derfor viktigere å ta vare på.

Men vi kan dermed trekke sluttningen at en kvinne som er ufruktbar, dvs i femtiårene er mindre verdt enn en mann i femtiårene? Mannen kan jo fremdeles få barn?

Lenke til kommentar

Men vi kan dermed trekke sluttningen at en kvinne som er ufruktbar, dvs i femtiårene er mindre verdt enn en mann i femtiårene? Mannen kan jo fremdeles få barn?

Tja, hun er fortsatt en stor ressurs. Hun kan oppdra barn og er grunnpilaren i sosialiseringsprosessene i samfunnet. Og hun er stridsdyktig, om mindre enn mannen. Det at mannen kan få barn teller veldig lite i denne sammenhengen. 1 mann kan befrukte 100 kvinner i døgnet på naturens egen måte. En kvinne er "drektig" i 9 mnd. Da er ratioen mellom kvinne/mann "effektiviteten" 1 til 270000!

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Kvinner er kansje i mindre grad istand til å forsvare seg.

Ikke så sterke osv.

Kvinner er mye sterkere enn oss menn, både psykisk og fysisk. Nesten ingen menn kunne overlevd det å føde et barn, ville vært for stor påkjenning for oss.

Det er bevist at kvinner føler smerte sterkere enn menn, men at de også har en høyere smerteterskel. Legger man dette sammen så kommer man fram til at hva man kan klare av påkjenninger er omtrent likt.

Dette har vel forøvrig lite med topic å gjøre...

Lenke til kommentar
Kvinner er mye sterkere enn oss menn, både psykisk og fysisk. Nesten ingen menn kunne overlevd det å føde et barn, ville vært for stor påkjenning for oss.

Det blir teit, for man kan ikke måle smerte.

du kan ikke si at det gjør 459 vondt å føde, men bare 234 vondt å bli skutt i beinet av en luftpistol.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Men ellers synes jeg dette burde endres, kvinner er IKKE i dagens samfunn værd mer enn mannen.

Kvinner har nesten et like godt utganspungt til å bli en god soldat, som en mann i dag. Det som skiller "avergage joe" og en "hitler jugen" er at miljøet er SVÆRT anderledes, og det er lett og se. Jenter vokser opp med barbie, mens gutter vokser opp med pistoler og leke krig. Så det å si at en kvinne ikke er god nok til å forsvare seg selv og må være hjemme og forsvare seg er litt overdrevent, husk amazone krigerene - de var flinke til å sloss de.

Lenke til kommentar
Kvinnen han føde, mannen kan ikke.

Nå er det mulig jeg har misforstått, for jeg drar ikke så masse damer og sånn, men ekke greia sånn at det må være en mann involvert for at ting skal gå rundt, 'a?

bfisk

Stemmer det, men det har seg slik at det vi elsker mest (kvinner), har en drektighetstid på 270 dager +-. Da vi menn er enkle konstruksjoner og kan fyre av vårt paringsvåpen rundt 100 ganger i døgnet, vil det si at brukes vi optimalt holder det med 1 mann per 27000 kvinner. Det er ingen tvil om hva det først blir mangel på av menn eller kvinner. Kvinnen er rett og slett biologisk mer verdt enn mannen.

edit: Du har ikke misforstått, det skal helst være en mann med i parringa fro at det hele skal bli "roger ut". Men nå har det seg sånn at gravelesber og andre håret skapninger snart kan føde barn uten oss menn. Men vi får bare om kose oss som best vi kan, om noen titusener av år så er y kromosonet borte, og da har vi "gutta" driti oss ut.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Godt spørsmål.

Regner med du vil fram til at i disse likestillingstider så burde likestilling også gjelde der hvor kvinner har fordeler over menn?

Dette er det samme som at det er verre å slå en kvinne og barn enn å slå andre menn, hvis du er mann selv. Mener du dette også burde likestilles?

Jeg syntes det er grenser for hvor langt likestilling bør gå. Begge parter må innse at vi tross alt er forskjellige.

Lenke til kommentar
Da vi menn er enkle konstruksjoner og kan fyre av vårt paringsvåpen rundt 100 ganger i døgnet..

Um...100ganger i døgnet? er ikke det litt mye? Tror nå min hadde falt av om jeg hadde klart det så mange ganger på en dag..

4 ganger i timen er ikke umulig med store kvantum deilige kvinner og gla'tabelletter.

Lenke til kommentar
Det er bevist at kvinner føler smerte sterkere enn menn, men at de også har en høyere smerteterskel. Legger man dette sammen så kommer man fram til at hva man kan klare av påkjenninger er omtrent likt.

Det er motsatt, kvinner tåler mer.

Og menn er jo sterkere fysisk, det er det jo ingen tvil om.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...