Fantomtegningen Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Hei og god morgen folkens, Jeg og samboeren skal sparkle vegger med såkalt glassfiberstrie, rommet er på ca 35m2. Helsparkling ser vi for oss tar for lang tid og har kommet over fenomenet "Rullesparkling", og da lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Er det fordeler / ulemper med denne metoden? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
HakkHakkHakkespett Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Hei og god morgen folkens, Jeg og samboeren skal sparkle vegger med såkalt glassfiberstrie, rommet er på ca 35m2. Helsparkling ser vi for oss tar for lang tid og har kommet over fenomenet "Rullesparkling", og da lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Er det fordeler / ulemper med denne metoden? Takk på forhånd. Rullesparkling ER helsparkling. Regn med mye pussing (støv). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Rullesparkling er en grei metode, går raskere enn å helsparkle på vanlig måte. Følg anvisningene: Rull på en gang, skrap av med en bred sparkelspade, vent til det tørker og gjenta. Så er det bare å pusse over. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 18. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2018 Hei og god morgen folkens, Jeg og samboeren skal sparkle vegger med såkalt glassfiberstrie, rommet er på ca 35m2. Helsparkling ser vi for oss tar for lang tid og har kommet over fenomenet "Rullesparkling", og da lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Er det fordeler / ulemper med denne metoden? Takk på forhånd. Rullesparkling ER helsparkling. Regn med mye pussing (støv). Joda, det var delen med rullen + sparkel = bra? jeg lurte på, til sammenlikning med "vanlig" sparkelmetode. Tenker vi prøver oss på rullesparkling, dog noenlunde usikker på resultatet. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Alle som helsparkler bruker vel rulle? Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Alle som helsparkler bruker vel rulle? Har truffet flere som har brukt sparkelplate for å sparkle vegger. Men da ser det ut som at det blir et eksperiment i leiligheten om noen uker. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Hvis strien ikke er for markert, og du maler med mørk matt maling, forsvinner strukturen nesten fra synsfeltet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Hvis strien ikke er for markert, og du maler med mørk matt maling, forsvinner strukturen nesten fra synsfeltet. "Nesten" Kjøp en grov rulle, typisk en rosa/oransje og smør på. Legg gjerne på mer enn du tror. Lettere å putte sparkel tilbake i spannet enn å skulle legge på flere ganger. Og kjøp en bred sparkelspade til å dra ut med. Gjør det hele lettere. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Du skal sparkle over glassfiberstrien som allerede er der også bare male over? Visst du skal henge ny strie så trenger du ikke sparkle med mindre det er store hull i veggen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hvis du vil ha mindre søl kan slett duk eller slette plater anbefales. Eks. https://coop.no/sortiment/obs-bygg/maling-og-tilbehor/tapet/jotun-jotun-slettvegg-forgrunnet Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg har prøvd begge, er jeg ikke i tvil om at vanlig sparkel er bedre og raskere. Men sjekk først om det er enkelt å få av gammel strie, på 2 av veggene i min stue tok det meg noen minutter å fjerne gammel strie noe som gjør sparkeljobben mye enklere mens på de 2 andre måtte jeg dekke stien med sparkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå