Passepartout Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Hei, Dette er min første post , takk for la meg bli medlem Jeg ønsker å etterisolere min kald loft med Isopor Så jeg vil ha min loft gulv, fra bunn til topp med disse lag: tre indre tak + minerallull + isopor EPS 80 + laminat gulv . Se snitt vedlagt Hva er deres råd? Er dette bra utført ? Virkelig isopor er ute av hus som dette er kald loft . Jeg er glad med isopor fordi jeg kan lage laminat gulv over dette og man kan gå over loft gulv , lagre noe, også se på til å kontrollere bedre av ute tak er tett for eksempel . Dette er noe jeg kunne ikke gjøre med etterisolering med minerallull , fordi laminat gulv over mineralull bil for mye myk . Jeg vurdere å lage et ekstra lag med minerallull under isopor , så dette er innkapslet av ikke-brennbart materiale. Hva er deres råd? Endret 18. mai 2018 av Passepartout Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Generelt sett skal man ikke benytte brennbar isolasjon innendørs. Dersom du får en brann i huset, enten på loftet eller i underliggende etasje vil isopor kunne antenne. Brennende EPS utvikler blåsyregass (hydrogencyanid), som ikke er spesielt gunstig for mennesker. Tyskere som ikke likte jøder brukte store mengder av den gassen... Lenke til kommentar
Passepartout Skrevet 26. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2018 Takk for svar Newman. Jeg har lest også at det er ikke bra å dekke gulv til kald loft fordi fuktighet skal rømme . Dette sammen med farlig gas , så slippe jeg dette prosjekt og eventuell etterisolere meg mineralul ,men ingenting om å dekke etterpå Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå