Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av tennplugg

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mitsubishi Colt som etterhvert trenger nye tennplugger.

Det ser ut til at prisene varierer enormt.

Thansen (Torshov bil) selger

4 stk Tennplugg - IKH16TT - Iridium TT - (DENSO) kr 199.- (50kr stk)
1 stk Tennplugg - 5788 - (NGK) kr 89,95.- 
1 stk Tennplugg - Double Platinum - (BOSCH) kr 300.-
1 stk Tennplugg - Iridium - (BOSCH) kr 280.-

Andre leverandører (Meca, Mekonomen, Skruvat ... ) har nyanser av samme bilde.

Hva oppnår jeg ved å kjøpe en Bosch-plugg til 300 kr fremfor en Denso-plugg til kr 50?

Antakelig økt levetid, men hvor mange kilometer er det snakk om?

/Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill!

Jeg fikk vel kanskje ikke helt svar på det jeg mente å spørre om: "Hvor mange flere kilometer gir en "dyr" plugg i forhold til en "billig"".

@Sedsberg: 80.000km er det for standardplugger? I Coltens instruksjonsbok er det 100.000km intervall, men det fremgår ikke om det er for "edle" plugger eller for standardplugger. Begge varianter er angitt som alternativer (BOSCH FR7SE evt FR7NPP33).

@Indian: Jeg kjøpte plugger fra Biltema for noen år siden. De hadde en så myk legering i sideelektroden at elektrodegapet endret seg fordi det blåste litt (nesten). Nå var vel de en "NOName" utgave den gangen. Brisk/Iskra kjenner jeg til. Dette kan være et godt kjøp. (Men igjen må jeg velge mellom A-line 40 og P3. Ikke lett dette her :)! ).

/Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt Brisk-pluggene til Biltema mange ganger, og har bare positive erfaringer. De er svært billige, samtidig som de er av et anerkjent merke. 

Nå vet ikke jeg hvilken Colt du har, men for en "normal" bruksbil ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet enn standard plugger. Det er også dette fabrikken bruker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...