Gå til innhold

Forskning: - Dette kan Netflix og Spotify lære nettavisene om å ta betalt for innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QVZmonLc

Virker som de ikke ser det åpenbare: folk er late. Å sitte å se på en dum boks er lettere en å måtte bruke hjernen ved å lese. En artikkel er aaalt for mye info, en 30 sekunders gugge med fete overskrifter som vekker noen følelser, det er det vi vil ha! Tabloid, kjør på! Hvorfor tror folk norges versjon av FOXNews (TV2 "Nyhetskanalen") er populær?

Dessuten gir lange artikler info om ting jeg ikke vil vite, barne- og slavearbeid bak epleprodukter, slavene som lager treningstøyet mitt, alle kjemikaliene i maten som erstatter næringen fordi jeg vil ha billig varer, virkeligheten om "krigen mot terror", sånt vil jeg ikke vite. Bedre ignorant og lykkelig en informert! Slitsomt å gå mot bølgene veit jeg, bedre å gjøre som media og myndighetene sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betaler gjerne for artikler jeg, men jeg orker ikke å ha et kundeforhold til 20 nettaviser, og abonnement på ett spesielt nettsted er uaktuelt. Alle nettaviser burde samarbeidet om et felles system for abonnement og artikkel "kiosk". Slik at jeg som bruker kan klikke på det jeg måtte ønske uten å bli "plaget" med login og betaling på hvert enkelt sted.

Akkurat den samme slutningen jeg tar. Det er både dyrt og rotete å måtte betale separat for de kanskje 10 nettavisene jeg kunne vært interessert i å abonnere på. MEN, jeg kunne gjerne betalt mer for å få flere nettaviser inkludert. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Netflix og Spotify tilbyr innhold fra mange leverandører til en spiselige pris. Lokalavisen skal ha nesten 3 dobbel pris. Om Schibsted eller Orkla kunne fått lagt ut en pris som omfatter alle avisene så er det mer realistisk å vurdere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...