SoftChIP Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hei! Jeg har 2 80GB harddisker i pcen min og har nå tenkt å utvide... Det er ikke flere IDE plasser inne i kabinettet og jeg vurderer en lagringsløsning som er ekstern.... Hva bør jeg velge?? Det må helst være minimum 120GB... og det må være så rimeligt som MULIG!!! Lenke til kommentar
Azton Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Du kan jo kjøpe en ekstern firewire/USB2 harddisk. Men du kan jo også kjøpe et ekstra IDE kort så du får flere IDE plasser. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 2 Harddisker og tomt for IDE? Kor mange IDE har du? Og andre ting som DVD, CD-rom cdr? Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Mulig dette kan være en løsning for deg: http://www.dinside.no/php/art.php?id=96995 Da kan du benytte deg av de gode tilbuda som nettbutikkene har nå på 120 GB disker. Stig Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Øhm hvilket lagringsmedia som er best, øhm, penn og papir. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 IDE-kontrollerkort koster vel rundt 2-300, og du får plass til 4 enheter. Har du plass i kabinettet, er det bedre (og billigere) å kjøpe et slikt, enn å kjøpe eksterne harddisker. Lenke til kommentar
SoftChIP Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Takker for svar:::: Jeg har 2 harddisker og 1 DVD spiller og en CD brenner montert i kabinettet... Jeg har "plass" til 2 harddisker og to CD-ROM til..... Hvis jeg kjøper en IDE kontroller.... ER det dårligere ytelse på disse en på hovedkortet? HVa er raskest av ekstern harrdisk over Firewire/USB2 og IDE kontroller? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Et kontrollerkort for IDE skal i tutgangspunktet ikke gi noe dårligere ytelse enn de som er på hovedkortet. Det som kan være, er at disse som regel også har en bios som må lastes når du starter maskinen. Dermed kan du få 5-15 sek lengre oppstartstid på pc'en. Men det bør vel ikke ha noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå